Conform noului grafic de execuție a lucrărilor înaintat de CNADR, varianta de ocolire Craiova-Sud ar trebui să fie gata până la 22 octombrie 2015, față de vechiul plan care prevedea ca termen de finalizare data de 21 noiembrie 2013. Devenită celebră după ce constructorii au lăsat în mijlocul drumului un stâlp de electricitate, ocolitoarea este construită în prezent în proporție de 85%, dar ultimii circa 2 km sunt un fel de ”Fata Morgana”. Centura de ocolire Craiova – varianta Sud este compusă din două tronsoane DN 56-DN55 – DN6 (9,87 km).
Contractul pentru construcția variantei de Ocolire CRAIOVA SUD a fost semnat pe 8 septembrie 2011, iar lucrările de execuție au început pe 30 mai 2012. Proiectul prevede constructia a 6,291 km de drum nou cu o latime a platformei de 10 m si latimea partii carosabile de 7 m, 2 acostamente de 1,50m (din care 0,75 reprezinta banda de incadrare); constructia unui pasaj superior peste calea ferata, la km 5+420 (intersectie cu axa CF km 236+670); 2 intersectii tip giratoriu; construirea de sisteme de scurgere si evacuare si drenare a apelor de-a lungul contractului – 24 podete noi, santuri trapezoidale, perete si rigole de acostament din beton ce permit colectarea apelor pluviale de pe platforma drumului. Apele pluviale sunt conduse catre statiile de tratare amplasate in punctele de cea mai joasa cota și refacerea legaturilor rutiere intre drumurile agricole – amenaja din loc in loc, pe ambele parti, drumuri agricole de exploatare cu platforma de 3.5m latime.
Conform datelor CNADR, pe 26 septembrie 2013 era semnat un nou contract de servicii „Supervizarea Constructiei variantei de ocolire Craiova Sud”, iar pe 27 august 2014 primarul Craiovei și prefectul de Dolj participau la evenimentul de supervizare. Ambii și-au exprimat părerea că centura va fi gata până la sfărșitul anului 2015.
În momentul de față, pentru a putea ajunge din DN6 în DN65 vehiculele grele care vin din cele două porturi de la Dunare, Calafat şi Bechet, DN56 (Craiova-Calafat) şi DN55 (Craiova-Bechet) nu au altă soluție decât să tranziteze orașul. Cum lucrurile nu au decurs ca la carte (în cazul de față, ca-n proiect) – stâlpul, exproprierile și alte lucrări neașteptate au dat peste cap graficele de lucru, iar autovehiculele cu gabarit mare vor mai trece prin Craiova o vreme. Pentru al doilea tronson, nu sunt gata nici măcar exproprierile.
Valoarea estimată a contractului este de 108.404.227 lei fără TVA, iar durata acestuia este de 78 de luni (18 luni proiectare si execuţie lucrări, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie).