Despre tamplaria din aluminiu. Istoria Aluminiului


  1. #1
    0-day Member Digix reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    07-04-2012
    Locaţie
    Bucuresti
    Sex
    M
    Mesaje
    1
    Mesaje bazar
    2
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0

    Despre tamplaria din aluminiu. Istoria Aluminiului

    http://www.youtube.com/watch?v=g7q-m...8bAUAAAAAAACAA

    Firma noastră
    şi-a început activitatea confecţionând ferestre din aluminiu. Acest tip de ferestre a fost chiar primul produs comercializat de compania noastră. De aceea considerăm că suntem cunoscători specializaţi ai acestui tip de tâmplărie, fiind printre primii de pe piaţa românească care au produs şi montat astfel de rame. În decursul anilor, creşterea internaţională a preţului profilelor din aluminiu, unii producători care au redus ştacheta, prin folosirea de profile de proastă calitate, precum şi goana continuă a românilor după preţurile convenabile, au redus substanţial cererea pentru acest tip de produs. Există ideea, susţinută chiar de unele firmele de tâmplărie, că tâmplăria din aluminiu nu ar fi adecvată sectorului rezidenţial de case şi apartamente, idee cu care firma noastră nu este absolut deloc de acord.

    Tâmplăria din aluminiu reprezintă o soluţie extrem de fiabilă pentru izolarea clădirilor, aceasta având o durată de viaţă foarte îndelungată, aproximativ dublă faţă de tâmplăria din PVC.

    Aluminiul este al treilea element chimic dintre cele mai abundente în scoarţa terestră în urma oxigenului şi siliciului, acestea fiind şi elementele cu care are cea mai mare afinitate de a se combina, aluminiul pur negăsindu-se în natură decât sub formă de silicaţi şi oxizi. Dintre elementele metalice, acesta este cel mai abundent din masa totală a scoarţei terestre, reprezentând circa 7,3 % din aceasta.

    Originea numelui aluminiului provine din cuvântul latin pentru alum şi anume alumen. În anul 1807 Sir Humphrey Davy a propus ca pe atunci puţin cunoscutul element metalic să se numească Aluminum, nume care a fost mai apoi alterat de pronunţia concretă în Aluminium, nume care a rămas încetăţenit până în zilele noastre. Deşi existenţa aluminiului a fost stabilită ştiinţific de Sir Humphrey Davy în 1808, a fost nevoie de ani şi ani de cercetare pentru a găsi o metodă eficientă de a extrage metalul din minereu şi de a putea crea un proces de producţie care să permită aluminiului să poată fi comercializat pe scară largă, în mod industrial şi în cantităţi suficiente.

    Aluminiul este un metal destul de "tânăr" în industrie, în sensul că a fost produs în scopuri comerciale de "numai" 146 de ani. Alte metale, cum ar fi cuprul, staniul, plumbul, au fost cunoscute şi exploatate de-a lungul istoriei umanităţii, de mii de ani. Cu toate acestea, datorită extraordinarei sale versatilităţii, aluminiul este la ora actuală cel mai folosit metal dintre cele neferoase, fiind produs într-o cantitate superioară tuturor celorlalte metale neferoase puse împreună! Ca un exemplu, în anul 1999, au fost produse şi comercializate pe plan mondial 31 de milioane de tone de aluminiu, 14 milioane de tone de cupru, 6 milioane de tone de plumb şi numai 0,2 milioane de tone de staniu.

    Aluminiul este atât de folosit în zilele noastre, încât este aproape imposibil să ne imaginăm o lume fără el. Calităţile unice, extraordinare, ale acestui metal, alăturate preţului relativ ieftin în raport cu acestea, îi conferă o gamă foarte largă de aplicaţii posibile. În fapt, fără acest metal, industria aviatică comercială nici nu ar fi existat! Primul avion din lume mai greu decât aerul, al fraţilor Wright, s-a putut ridica de la sol datorită faptului că motorul său a fost uşurat prin înlocuirea oţelului cu aluminiu. Navetele spaţiale ale NASA, cele mai performante vehicule existente pe Terra, sunt construite într-un procent de 90% din aluminiu!!!. Rezistenţa şi uşurinţa acestui metal, împreună cu excelenta capacitate de a absobi energia cinetică, este lucrul ce îl face atât de căutat în industriile aviatică, auto şi a construcţiilor. Datorită uşurinţei sale, aluminiul este şi un metal ecologic, fiind calculat că o tonă de aluminiu utilizată în locul unei tone de oţel, folosită la construcţia unui automobil, duc la producerea cu 20 de tone mai puţin dioxid de carbon, pe toată durata de viaţă a vehiculului.

    Multe din aceste atribute, care fac din aluminiu un metal atât de bun pentru industria mijloacelor de transport, îl recomandă pentru construcţii şi utilizarea acestuia în exterior. Este un lucru binecunoscut că aluminiul nu rugineşte. Acest lucru se datorează faptului că expus în aer liber, suprafaţa aluminiului dezvoltă rapid un strat subţire, microscopic, pe suprafaţa lui, fapt ce îl face complet imun la coroziune. Acest metal nu se va dezintegra sub acţiunea celor mai vitregi factorilor de mediu. Astfel, aluminiul, este perfect adecvat la fabricarea de obiecte care sunt expuse la factori de mediu pe perioade foarte îndelungate. Acesta îşi va menţine pe perioade extrem de îndelungate aspectul original, integritatea şi structura, cu un minim de întreţinere. Proprietăţile naturale anticorozive ale aluminiului pot fi îmbunătăţite prin procedee chimice sau electrochimice de acoperire, precum şi prin vopsirea cu pulberi în câmp electrostatic, acestea reprezentând soluţii, care aplicate împreună, conduc la o stabilitate extraordinară ale aspectului şi integrităţii structurale a aluminiului sub această formă.

    Procesul de extrudare al aluminiului, care este cel mai folosit procedeu la ora actuală de prelucrare a acestui metal, pentru a-l aduce în starea de a putea fi utilizat în mod concret, constă în împingerea sa prin presare forţată, la cald, printr-o matriţă de precizie cu scopul obţinerii de profile de formă a secţiunii predefinită. Este un procedeu de mare productivitate, iar varietatea foarte mare a formelor posibile conduce la faptul că aluminiul are o foarte largă gamă de întrebuinţări. Pentru că metoda extrudării "pune metal acolo unde trebuie", rezultatul este un produs foarte rezistent, cu o greutate relativ scăzută. Astfel, greutatea aluminiului este de aproximativ o treime din cea a cuprului, alamei sau oţelului. Procedeul de extrudare este extrem economic şi versatil. Spre deosebire de altfel de moduri de prelucrare, cum ar fi de exemplu turnarea, la care costul manoperei este contabilizat la fiecare piesă în parte, extrudarea reproduce aceeaşi formă, pe termen nelimitat, fără costuri suplimentare de pregătire.

    Cu toate calităţile sale uimitoare, nu este un lucru de mirare, că într-o atât de scurtă perioadă la scara istoriei, aluminiul a devenit piatra de temelie a societăţii moderne!

    Sursa: http://www.pro-termopan.ro

  2. #2
    Banned Grp Alin's Avatar Grp Alin este o comoara de om Grp Alin este o comoara de om Grp Alin este o comoara de om Grp Alin este o comoara de om
    Data de inscriere
    25-05-2012
    Locaţie
    Habar n-am istan
    Varsta
    29
    Sex
    M
    Mesaje
    576
    Mesaje bazar
    304
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    338
    Puncte CF
    23.0
    interesant..
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

Tags for this Thread

Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: