FIFA SOCCER BLOG si EA FORUMS au gazduit de curand primele detalii legate de urmatorul simulator de fotbal dezvoltat de producatorul Electronic Arts.Santiago Jaramillo,unul din producatorii de gameplay al jocului a declarat:
Manager Mode: Many of you hace suggested several improvements for Manager Mode in FIFA10. While we won't be able to address all of them this year, I can tell you that many of the issues you mentioned will be solved for FIFA10. We know that Manager Mode is one the most important Game Modes in the game, and as such it received a lot of attention from the development team this year. This means having more realistic results in sim matches (i.e. more realistic league table); having a more compelling transfer system; improved atmosphere, player growth, and many more. In the end, it is a matter of prioritizing and have a plan that will continue to improve MM not just in FIFA10, but in all the FIFAs to come.
Flick Passes: We are constantly trying to improve our passing system, and part of it is adding variety. Last year we implemented swerve on through balls, so that skilled passers could play more effective through balls. Flick passes are definitely part of the game. What we have to ask ourselves is whether we want them to be contextual (such as back heel passes in the game right now) or using the R1 or RB modifier as suggested by Superman92.
Ball Physics: We made changes to the Ball Physics last year, and it became what I think is the most realistic Ball behaviour in-air that we have had. However, there were a few problems that we did not have time to fix, such as the ball bouncing too fast after it hits a player. We are working this year to polish this feature and fix issues such as this.
Defensive Line height: Very good point. We always need to have a balance between defending and attacking. At the moment, the attacking team has an edge when it comes to ground and lofted through balls. I think part of the problem is that the defensive line defends too high at times, and that our lofted through balls are too accurate. We are definitely aware of this issue and we hope that it will be much improved for FIFA10.
Stamina and attributes: We already have long-term and short-term stamina. Also, stamina has an impact on certain attributes and CPU AI decisions. That said, there are still several Gameplay features that could use the impact of stamina. Let me know what specific aspects of the game you think should be affected by it...
General Gameplay: Very good suggestions here. As I mentioned before, there is only so much we can do in one development cycle, so we won't be able to address all of the concerns at once. That said, in FIFA10 we hope you get a much better gameplay experience through improvements in all of our areas: CPU AI, set pieces, physical play, defending, positioning, GK, etc...
To touch on some of the spefic comments below...
You can already bring the GK up for a corner if you are losing by 1 or 2 goals in the last 5 minutes of the game if you change your mentality to Very Attacking.
We will try to improve the context in which back heel passes are performed, and this includes using them more in the right situations.
Difficulty level is always a tricky one. We want to make the game accessible for rookie gamers, and challenging and rewarding for experienced ones. Do you guys think it is too difficult or too easy in specific difficulty settings?
"Pasele cu exteriorul piciorului: În continuare vrem să aducem îmbunătățiri sistemului de pase, iar acest lucru însemnă mai multă varietate în joc. Anul trecut am implementat cu succes traiectoria curbată a unei pase printre. Pasele cu exteriorul sunt o parte importantă a jocului așa că acum încercăm să stabilim dacă mișcarea se va realiza automat (cum sunt pasele cu calcâiul în Fifa 09) sau va putea fi accesată cu unul din butoanele speciale de pe gamepadul consolei.
Pozitionarea liniei defensive: Intotdeauna trebuie sa existe un echilibru între apărare și atac. In momentul de fata, echipa care ataca are un anumit avantaj când trimite pase printre pe jos sau prin aer. Cred că una din probleme se datorează faptului că linia de fundași a adversarului se apără prea sus în anumite momente iar pasele printre devin mult prea eficiente. Încercăm să remediem acest dezavantaj și sperăm că îi vom aduce schimbări esențiale în Fifa 10.
Fizica balonului: Am reusit sa implementam un număr considerabil de schimbări la acest capitol anul trecut, si am obtinut, dupa parerea noastra , cea mai realistă simulare a unei mingi în aer. Au existat și câteva probleme pe care nu am putut să le rezolvăm, cum ar fi acela că mingea sărea prea rapid după ce lovea sau lua contact cu un jucator. Anul acesta lucrăm să imbunatatim acest capitol și să eliminăm astfel de probleme.
După cum am mai spus, avem un timp limitat de dezvoltare, așa că nu putem să ne adresăm tuturor problemelor dintr-o dată. Însă sperăm ca Fifa 10 să vă ofere o experiența unor îmbunătățiri superioare la toate capitolele: AI, faze fixe, joc fizic, apărare, poziționare, portari, etc.
Modul Mager:Multi dintre voi ati sugerat cateva imbunatatiri pentru Manager mode. Chiar dacă anul acesta nu vom avea timp să le luăm pe toate în considerare vă putem promite că o mare parte din problemele menționate vor fi rezolvate. Știm că acest mod este unul din cele mai importante aspecte ale jocului, așa că a primit toată atenția noastră în cursul acestui an. Astfel, meciurile simulate vor avea rezultate mai realiste ,sistemul de transferuri va fi detaliat și îmbunătățiri esențiale vor fi aduse atmosferei de la club, creșterii jucătorilor.Avem un plan de priorități, iar cert este ca că îmbunătățirea modului Manager nu va include doar Fifa 10 ci și toate cele care vor urma".