zi-le loredana.
Printable View
Daca asa e, masinile alea pe care le-am enumerat eu in ce categorie intra?
Iti spun eu ca un 330XD aliniaza multe dintre masinile pe care tu le consideri sport pt singurul motiv ca au cai multi si sunt benzina (cupra, golf R32, focus ST, etc.)
P.S. si eu aveam aceeasi conceptie de "purist" pana nu de mult dar in alta privinta : tractiune vs. propulsie. De unde si pana unde tractiune? Dar asta e , tehnologia evolueaza , noi incercam sa tinem pasul .
E vorbe de feeling si de sufletul masinii :-j
Dieselul nu o sa fie niciodata ca un benzinar dar ii poate face fata cu brio.Cauta-ti pe youtube un filmulet facut de cei de la fifht gear intre opel astra opc si opel astra gtc diesel "888" cu 194 cai(dieselul)si cred ca spune destul.Si mai este si versiunea gt de la vw(golf) si versiunea gti.O sa vedeti inca o paralela intre doua masina si dieselul are mai putin cai.Vizionare placuta si daca aia zic asa(care se chiar pricep)nu are rost sa mai comentam
Este un lucru stiut de 200 de ani aproape ca diesel are un randament net superior celui Otto , e vorba de fizica simpla aici.
Pana acum cativa ani dieselul a fost privit ca un motor "lenes" adecvat pentru chestii utilitare , o data cu criza petrolului s-a investit masiv in cercetare pe piata diesel si acest tip de motor a inceput sa arate ce are mai bun .
Ca unii prefera sa traiasca in trecut este un lucru evident. Pentru ceilalti, recomand motorina de la MOL.
Da nene, dar ia pune tu langa 330 xd un 330 xi si vezi ce iese! :oops: Atunci cand o sa apara Evo, STi, Supra, Skyline cu motor diesel (sau de ce nu Porsche sau Ferarri?) ... atunci poate o sa incepem sa credem ca dieselul este un motor sportiv. In fine... dieselul este un compromis! Nu zice nimeni ca nu e bun! E extraordinar! Insa, asa zisele motoare sport diesel sunt doar pentru acei oameni care vor o masina rapida si performanta dar nu isi permit una cu adevarat sportiva si performanta. Nu pun la indoiala performantele unui 3.0 tdi, de aceea zic ca este compromis intre sportivitate si economie. Si este un compromis bun, nimic de zis! Dar totusi, sa fim realisti si rezonabili! Niciodata un Diesel nu va atinge performantele unui benzinar, si trebuie sa fii tampit sa afirmi asa ceva! Iar daca performantele unui Diesel nu ating performantele unui benzinar, evident nici feelingul nu va fi asemanator (ca despre el este vorba aici, nu?).
Diferenta intre 335d si 335i (varfurile de gama de la seria 3) este de 20 de cai, 0.3 secunde pe suta si 1.1 secunde pe 1000m (in favoarea propulsorului pe benzina) .
Adunand la asta diferenta de cuplu care este destul de mare in favoarea lui 335d (400 vs 580) eu cred ca feelingul mai intens sta de partea propulsorului diesel ;)
nu prea ai dreptate ;)
legat de feeling dieselul poate sa aiba si un cuplu dublu, dar are ture putine si nu apuci sa simti nimic ;)
de aceea nu are cai multi..lipsa de ture
asa ca nu ai niciun feeling...de fapt eu nu prea mai am feeling in multe masini...
si crede-ma ca am si 2 diesel (130 cp tractiune fatza si 220cp tractiune integrala <Xdrive>)
Aici trebuie sa te contrazic. Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca urca pana in 6500 de ture daca incepe sa traga abia de la 3800-4000.
In cazul dieselurilor , e adevarat urca ele numai pana in 4000-4500 de turatii dar isi ating cuplul maxim la 1900 de ture, deci plaja pe care cele 2 tipuri de motoare "trag" este aproximativ aceeasi.
Crede-ma ca si eu am 2 diesel (115 cai tractiune fata si 235 cai tractiune spate) si un benzinar (110 cai tractiune fata).
turbo disel se poate compara cu benzina aspirat ..dar niciodata cu un turbo pe benzina...
nu se compara plaja de cuplu la benzina cu cea de la diesel si eu vb de turbo diesel vs turbo benzin, sau disel aspirat vs benzina aspirat (numai asa e corecta comparatia)
eu am plaja de cuplu la BENZINA de la 2500 rpm la 7800 rpm aproape egala si destul de mare ;)
la diesel o fi el cuplu maxim de la 1900 rp dar este pana la 3400 ;)
dupa, chiar daca merge pana la 4500 NU mai trage
ceea ce compari tu la plaje de cuplu mari aceea este specific motoarelo SUPRAALIMENTATE fie ele diesel SAU benzina :whistle:
ma bag si eu aiurea-n seama , rrrr da benzina de cati cai ati condus de ziceti ca tre sa dai cu ea in 7 k ?????????????? ca totusi creste viteza considerabil ....vreti sa spuneti ca nu va baga in scaun de la 3000 ??????? atunci optati pt o benzina mai puternica , totusi ...sa fim reson una e sa sustii ceva ca0ti place da nici pana in panzele albe, ok diesel e diesel taca taca si cum mai zic unii insa hai sa-l lasam totusi.....sa fim putin realisti. (a se citii OBIECTIVI)
hmm... twin turbo, daca nu sunt pretentios.. sau turbo + supercharger :D :)) asta tot la fel ... nefiind pretentios.. Dar oricum... un motor NA bine facut..ar fi de preferat din partea mea.
Ai dreptate ... Audi rupe cu un TDI intr-o cursa de anduranta si Seatul spulbera in campionatul de turisme (unde este singura masina supra alimentata ... restul sunt numai aspirate ... e mare cearta pe tema asta), dar asa cum au mai spus si alte persoane inaintea mea ,nu poti compara un turbo benzina cu unul diesel ... sunt multe diferente intre aceste tipuri de motoare ... numai daca am compara graficele a doua motoare am realiza imediat acele diferente (dieselul decat atinge acele valori dupa care curba de cuplu si putere se prabuseste datorita limitei de tuatie .... tot datorita turatiei la o masina diesel beneficiezi de mult mai putin timp de putere si cuplu maxim ... etc).Defapt si scopul lor a fost total diferit inca de la inventarea lor ... dieselul fiind creat special pt a dezvolta cuplu enorm si puteri pe masura .... la cel pe benzina s-a urmarit puterea de "explozie" in turatie si forta.
Ambele motoare sunt capabile de puteri extreme ,dar in majoritatea competitiilor sportive s-au ales motoarele pe benzina datorita plajei de lucru mai mare (nu uitati ce a patit Audi la Le`Mans in prima sa participare cu V10 TDI ..... cutia a cedat datorita uzurii accentuate .... efectuand peste 10.000 de schimbari de treapta in mai putin de 12 ore).Exista o gramada de discutii pe aceasta tema ... si probabil o sa existe mult timp de acum in colo .... asta pana v-a aparea motorul electric pe masinile de serie ( care face pisu pe amandoua).
ma ati inebunit cu al audi r10...e unu....si atat...1....singurul....unicul...
asa deci....parerea mea ca motorul aspirat este mult mai echilibrat si distribuie o putere mult mai liniara....pe cand la turbo beneficiezi de o explozie de putere care clar se distribuie in transmisie si astfel directia poate deveni imprecisa la cai multzi....asta vorbind special de viraje....toata lumea vrea sa simta acel shut in cur la schimbarea de trepte...shut pe care il consider total gresit....este mult mai buna distribuirea puterii pe o plaja mult mai mare de turatie decat buff shutt.....si gata......se poate face si la turbo treaba asta si cine o face....baiat tare destept ee..... ;)
Bun, dar in fabrica au dreptul sa puna. De ce nu pun diesel pe Ferarri sau un Porsche (exlud Cayenne care este posibil sa aibe, nu cunosc detalii) ?
De curiozitate intreb, R8-u iesit cu motor Diesel sau nu? (intreb pt ca nu stiu si mi-e lene sa caut acum)