Un prim succes pentru tehnologia cu supraalimentare dubla - Cel mai bun motor nou al anului 2006 - propulsorul de pe Golf GT
Noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume. Noul motor de 1,4 litri, dezvoltand o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia "Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006".
Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea (170 CP), cat si consumul (7,2 litri/100 km). Motoul "putere maxima - consum minim" ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI.
"Aceasta directie de tip "hibrid" este conceptul ce va fi valabil in urmatorii 10 ani. Turbinele si compresoarele ofera largi oportunitati de explorare - acesta este un inceput exceptional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou" - Matt Davis, jurnalist independent, Italia.
Productia propulsorului de 1,4 litri TSI a inceput pentru doua clase de performanta. Instalat in modelul sportiv Golf GT, motorul de 1,4 litri TSI cu o putere de 170 CP are nevoie de doar 7,2 litri de benzina Super plus la 100 de kilometri. Pe sosele din afara orasului, noul Twincharger consuma numai 5,9 litri. Volkswagen Golf GT este disponibil cu motorul TSI incepand de la 22.500 Euro.
Pe modelul Touran, noul TSI dezvolta 140 CP si consuma 7,5 litri in trafic combinat si 6,2 litri in conditii extra urbane.
"Inovatia de a combina un turbocompresor cu o turbina de supraalimentare pentru a oferi cele mai bune performante din lume dovedeste ca motorul cu ardere interna mai are inca multe de oferit" Frank Markus, Motor Trend
sursa:www.auto-motor-si-sport.ro