Pagina 1 din 2 1 2 UltimaUltima

Sfaturi FOARTE utile pt. cei care vor sa cumpere o masina second-hand


  1. #1
    Racer crisx's Avatar crisx este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    02-01-2009
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    75
    Mesaje bazar
    145
    Putere Reputatie
    31
    Reputatie
    32
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:

    Sfaturi FOARTE utile pt. cei care vor sa cumpere o masina second-hand

    Dupa cum am mai spus prin alte parti am lucrat la o firma care se ocupa cu achizitionarea si vanzarea de masini SH. Din ceea ce am "furat" si eu acolo ca si experienta o sa impartasesc si aici in speranta ca poate unii dintre voi vor evita eventuale tepe.

    Poate pentru unii este banal ceea ce voi spune aici, poate nu, dar daca va ajuta cat de putin in identificarea vreunei probleme la o masina pe care doriti sa o cumparati consider ca mi-am atins scopul.

    Sa incepem:

    - in primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata.
    - verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii.
    - pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata.
    - se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder.
    - la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla.
    - la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce.

    - sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide. intre _chiulasa_ si motor nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize.

    la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea.
    nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc)

    -porniti motorul.
    la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece.
    motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba.
    ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte.
    cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie.
    miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat.
    verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei).
    evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo).
    rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei.
    totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata.

    -test-drive-ul
    nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul.
    verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele).
    dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele(la cele cu tractiune fata) sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie.
    schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor. si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie.
    testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare.
    pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile.
    nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta.

    la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit f imediat o fortati sa se raceasca mai repede.
    am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze.

    se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare)
    mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia.
    am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta.

    acuma daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa.
    este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile.
    ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi laugh.gif ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucsi. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc.
    ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina.
    sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate.
    verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze.
    vizual inspectati si bucsile. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsile se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva.
    se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament.
    la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential. bmw-ul meu are 26 de ani si nu pierde nici un gram de ulei din diferential. deci daca nu cumva va luati ARO la fel trebuie sa fie si acolo.
    totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce?
    cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie (in aer biggrin.gif ) pentru care nu a fost proiectata.

    acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere.
    ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite.
    orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului.
    nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata.
    VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta.
    verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. (parca....eu nu am pe talon asa ceva....ori cine mi-a facut ITP-ul mi l-a facut pe naspa ori pe vremea aia nu se puneau abtibilde. acum am inteles ca da).tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva.
    daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor.
    mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut.

    nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata.
    are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala)
    schimbati consumabilele. TOATE
    schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000km la cele pe lant.

    bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana.
    totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala.

    trebuie sa mentionez ca eu NU am facut nici una din aceste verificari cand mi-am cumparat masina. bashwall.gif

    vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama.
    aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal.
    daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat.
    in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala.
    in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc.
    mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare. (ca exemplu am avut un passat din 2001 la vanzare, negru, echipat bine, 130 de cai, 6 trepte care arata impecabil....pana cand ne-am intrebat de ce o avea geamurile, farurile, stopurile, lucasurile si cam tot ce inseamna accesoriu nou pe masina. pana am luat-o la puricat si am gasit ca masina fusese distrusa, reparata si revopsita...destul de prost as putea spune, dar la prima vedere masina parea impecabila)
    Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea.
    vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani)

    sfat hotarare diesel vs. benzina
    multi dintre voi poate aveti deja in minte ce vreti cu motivele voastre.
    dar doua chestii pe care le-am aflat cu timpul.
    1 - un diesel este mai scump de reparat si chiar si intretinut. (vezi filtrul de motorina care pt unele masini costa de ordinul milioanelor)
    2 - daca nu faci cam 40.000km pe an nu prea iti scoti investitia in diferenta de bani pe o masina diesel.(se stie ca aceeasi masina este mai scumpa diesel decat benzina)


    cei care pot si vor sa completeze LA OBIECT ii rog sa o faca. poate am gresit pe ici pe colo. nu sunt atoatestiutor, poate unele aspecte le-am omis de aceea e bine sa existe si intrebari. unii dintre voi sunteti mecanici, unii poate chiar la reprezentante si puteti completa cu date utile. sunt multe care le-am uitat, dar puneti intrebari.

    si nu uitati inca un lucru. dati multi bani. foarte multi. unii dintre voi economiile de-o viata pe un vis, altii poate ii considerati doar bani de seminte. dar sunt bani multi si nu va sfiiti sa intrebati vanzatorul despre orice si cereti sfaturi.
    nu uitati - luati pe cineva care se pricepe si in care aveti incredere cu voi. platiti-l, datii de baut ce o vrea dar luatil cu voi
    bafta. deocamdata ma opresc.

    POSTUL NU ESTE SCRIS DE MINE, DAR M-AM GANDIT CA VA POATE AJUTA IN CAZ CA VRETI SA CUMPARATI O MASINA SECOND-HAND!! Daca sunteti mecanici sau stiti ceva lucruri in plus aveti la dispozitie butonul "reply".



    /edit Bubu_021 - thread-uri din aceeasi categorie:
    - ghid cumparare masini din germania : Cum imi cumpar masina din Germania/Olanda ?
    - cu demersuri si ACTE necesare inmatricularii in Romania : Cumpararea unei masini folosite


    Last edited by crisx; 14-09-2013 at 20:03.

  2. #2
    Maniac lukian84sec's Avatar lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti
    Data de inscriere
    21-01-2007
    Locaţie
    pe strazi
    Varsta
    39
    Sex
    M
    Mesaje
    3,754
    Mesaje bazar
    259
    Putere Reputatie
    53
    Reputatie
    2769
    Puncte CF
    27.0
    mai vin si eu cu o completare:
    - anul de fabricatie al parbrizului, geamurilor laterale si lunetei este trecut pe fiecare in parte pe ultimul rand ("....6" pt o masina fabricata in 2006)
    - daca masina este fabricata in primele luni ale anului 2006 este posibil ca pe parbriz, geam, luneta sa apara "....5" adica anul 2005...dar sa nu cumva sa fie diferenta mai mare de 1 an...poate fi luat din dezmembrari...
    - in cazul parbrizului se stie ca airbag-ul pasager il sparge de cele mai multe ori in cazul unui impact frontal cu pasager pe scaun...daca data fabricatiei este peste anul de fabricatie acel parbriz a fost inlocuit ori in urma unui accident rutier, ori in urma unui incident minor...gen criblura, etc...dar exista semne de intrebare...si trebuie intrebat proprietarul daca a fost cumva schimbat parbrizul in cazul in care el era proprietar pe atunci...

    si acum sa va zic si cum am pus in practica metoda asta:
    in vara gasii un golf 5 2005 in bucuresti...masina arata ok in poze...am ajuns la locul de intalnire, am vazut masina, am ridicat capota...suruburile de la aripi erau putin uzate...l-am intrebat daca a fost lovita frontal si mi-a raspuns ca nu stie...el e proprietar din 2007, a fost masina unei matusi din cluj, etc...baliverne...ii dadui o cheie, mergea bine dar martorul de la airbag ramasese aprins...semn de intrebare...
    m-am dat jos din masina si m-am uitat la datele de fabricatie ale geamurilor...toate erau 2005 mai putin parbrizul care era 2008...l-am intrebat daca a schimbat parbrizul si mi-a raspuns ca nu...poate matusa din cluj....atunci i-am zis...esti proprietar din 2007, parbrizul este fabricat in 2008 si imi zici ca nu l-ai schimbat niciodata???...masina a fost lovita frontal, airbag-urile sarisera si cumparase decat plansa de bord...te salut...mi-a parut bine si sa fii sanatos...

  3. #3
    Banned Achim C18's Avatar Achim C18 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    17-06-2009
    Locaţie
    Always Outnumbered Never Outgunned
    Sex
    M
    Mesaje
    750
    Mesaje bazar
    18
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    Feriti-va sa cumparati masini sh din romania mai ales de la samsari, faceti un efort si luati-va din Germania chit ca pare mai dificil dar cumparati un autovehicul rulat pe drumuri perfecte ingrijit de mecanici competenti, uleiuri si combustibil care sunt ce trebuie sa fie, nu posirca ca aici.

    Asta 1 la mana. 2 la mana,daca tot o cumparati de aici, feriti-va de povestile clasice de samsar ostenit gen "masina unei batrane matusi din cluj" cum a zis si luki, "masina unui pensionar, doctor care mergea cu ea decat in anii bisecti", asta sunt harfe de samsar, tre inchis telefonu' direct cand auzi asa ceva. Si inca o chestie, nu uitati: nu cumparati anul, cumparati masina. O masina mai noua nu este obligatoriu mai buna decat una mai veche.

    Desre primul post desi laudabil ca si initiativa, ce sa zic, un incepator nu o sa isi dea seama niciodata de defectele care nu sunt evidente ale unei masini second hand oricate threaduri ar citi, regula cu "adu un mecanic cu tine" este de aur. Defectele serioase ale unei masini sh le descoperi dupa cateva sute de kilometri, evident asta daca exista. Si luki ar putea sa confirme, si el a cumparat un sh si a avut mici probleme cu el(nu stiu daca le-a remediat) iar el se mai pricepe la masini cat de cat deci nimeni nu e ferit de asa ceva.

  4. #4
    Maniac lukian84sec's Avatar lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti
    Data de inscriere
    21-01-2007
    Locaţie
    pe strazi
    Varsta
    39
    Sex
    M
    Mesaje
    3,754
    Mesaje bazar
    259
    Putere Reputatie
    53
    Reputatie
    2769
    Puncte CF
    27.0
    Citat Mesaj iniţiat de Achim C18 Vezi mesajele
    Si luki ar putea sa confirme, si el a cumparat un sh si a avut mici probleme cu el(nu stiu daca le-a remediat) iar el se mai pricepe la masini cat de cat deci nimeni nu e ferit de asa ceva.
    am rezolvat-o...de fapt s-a rezolvat de la sine...mi-a recomandat un baiat care a patit la fel....2-3 nopti la rand am mers putin mai sportiv...prima data am mers pe centura aprx 5km cu tempomatul activat la 3000 rpm (peste imi intra in limp mode)...apoi mers si mai sportiv schimbat in 4000 rpm, mers distante relativ mari in 4000 si acum nu mai am nicio problema...la mine era din cauza mersului subturat

  5. #5
    De-al casei pra3torian_b0y's Avatar pra3torian_b0y nu prea este agreeat de catre ceilalti utilizatori
    Data de inscriere
    26-04-2006
    Locaţie
    rovine
    Varsta
    33
    Sex
    M
    Mesaje
    387
    Mesaje bazar
    1784
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    -20
    Puncte CF
    30.5
    Usergroups:

    sal

    un threat foarte bun........
    mie unu pot sa zic ca imi este cat de cat folositor mai ales ca nu prea ma princep foarte mult...........si imi caut o posibila masina.......cum ati spus si voi nu imi pot da seama f bine doar din specificatiile voastre, dar pot descoperii multe kestii............

    si chiar o sa urmaresc in continuate trheatul sa vad si alti oameni cu alte specificatii si chichite care pot duce la descoperirea de tepe.....


    tineti-o tot asa!

  6. #6
    Maniac lukian84sec's Avatar lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti
    Data de inscriere
    21-01-2007
    Locaţie
    pe strazi
    Varsta
    39
    Sex
    M
    Mesaje
    3,754
    Mesaje bazar
    259
    Putere Reputatie
    53
    Reputatie
    2769
    Puncte CF
    27.0
    inca o modalitate de a vedea daca masina a fost lovita in cazul in care ochiometric nu poti sa-ti dai seama: in primul rand luati stalpii si loviti-i cu degetul pt a vedea daca a fost bagat chit...unde este chit suna diferit...la fel se procedeaza si cu restul elementelor de caroserie..aripi fata/spate, usi, capota, portbagaj, plafon etc...

  7. #7
    Senior Member black_angel_afi's Avatar black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om
    Data de inscriere
    10-03-2006
    Locaţie
    in casa
    Varsta
    35
    Sex
    M
    Mesaje
    911
    Mesaje bazar
    1332
    Putere Reputatie
    41
    Reputatie
    319
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de lukian84sec Vezi mesajele
    inca o modalitate de a vedea daca masina a fost lovita in cazul in care ochiometric nu poti sa-ti dai seama: in primul rand luati stalpii si loviti-i cu degetul pt a vedea daca a fost bagat chit...unde este chit suna diferit...la fel se procedeaza si cu restul elementelor de caroserie..aripi fata/spate, usi, capota, portbagaj, plafon etc...
    cel mai bine mergi cu ea si ii verifici geometria (la orice ce service unde se face unghiu de fuga acolo se vede cel mai bine daca a fos lovita serios)
    c20ne
    c20xe
    c20let
    c25xe
    x20xev
    _________
    Calibra rullzzzzz

  8. #8
    Maniac lukian84sec's Avatar lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti lukian84sec este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti
    Data de inscriere
    21-01-2007
    Locaţie
    pe strazi
    Varsta
    39
    Sex
    M
    Mesaje
    3,754
    Mesaje bazar
    259
    Putere Reputatie
    53
    Reputatie
    2769
    Puncte CF
    27.0
    Citat Mesaj iniţiat de black_angel_afi Vezi mesajele
    cel mai bine mergi cu ea si ii verifici geometria (la orice ce service unde se face unghiu de fuga acolo se vede cel mai bine daca a fos lovita serios)
    - in prima faza trebuie verificata de tine...ca doar n-o sa dai 30 de lei de fiecare data cand gasesti cate o masina...si sa-ti zica aia ca a fost rupta in doua...te alegi decat cu banii dati
    - in a doua faza te duci la un service sa o verifice...pe banii tai...

    o poveste amuzanta am intalnit-o la un client: o familie compusa din mama, tata si fiu dorea sa-si achizitioneze o masina la 2500 e maxim...doar ei 3...si n-aveau nicio treaba cu masinile...eu m-am dus la service cand venisera cu a 4-a masina in ziua aia...toate epave dpdv mecanic si al caroserie...dupa ce au plecat mi-a zis directorul de service zimbind..."oamenii astia or zice ca noi intentionat zicem ca sunt epave ca sa le luam banii....e a 4-a masina pe ziua de azi cu care venira la verificat x 30 lei"

  9. #9
    Senior Member black_angel_afi's Avatar black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om black_angel_afi este o comoara de om
    Data de inscriere
    10-03-2006
    Locaţie
    in casa
    Varsta
    35
    Sex
    M
    Mesaje
    911
    Mesaje bazar
    1332
    Putere Reputatie
    41
    Reputatie
    319
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de lukian84sec Vezi mesajele
    - in prima faza trebuie verificata de tine...ca doar n-o sa dai 30 de lei de fiecare data cand gasesti cate o masina...si sa-ti zica aia ca a fost rupta in doua...te alegi decat cu banii dati
    - in a doua faza te duci la un service sa o verifice...pe banii tai...

    o poveste amuzanta am intalnit-o la un client: o familie compusa din mama, tata si fiu dorea sa-si achizitioneze o masina la 2500 e maxim...doar ei 3...si n-aveau nicio treaba cu masinile...eu m-am dus la service cand venisera cu a 4-a masina in ziua aia...toate epave dpdv mecanic si al caroserie...dupa ce au plecat mi-a zis directorul de service zimbind..."oamenii astia or zice ca noi intentionat zicem ca sunt epave ca sa le luam banii....e a 4-a masina pe ziua de azi cu care venira la verificat x 30 lei"
    in unele parti verificatu unghiului de fuga e mocca ....
    c20ne
    c20xe
    c20let
    c25xe
    x20xev
    _________
    Calibra rullzzzzz

  10. #10
    Racer crisx's Avatar crisx este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    02-01-2009
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    75
    Mesaje bazar
    145
    Putere Reputatie
    31
    Reputatie
    32
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    Dupa cum cativa ati spus aici, este cel mai bine sa luati cu voi un mecanic. Toata lumea are prieteni mecanici. Degeaba iei postul si il printezi si te duci la masina si citesti pe foaie, te uiti pe acolo si zici ca e bine. Threadul a fost asa, preventiv, ca sa aveti o idee. M-am gandit ca poate va ajuta cat de cat, dar sfatul meu si al multora este sa luati cu voi un mecanic si foaia eventual .

  11. #11
    0-day Member dina mihai reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    29-10-2009
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    7
    Mesaje bazar
    149
    Putere Reputatie
    30
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    dar ce zici de defectele bine ascunse
    caseta directie
    cutie viteze
    planetare
    parerea mea ca nici cel mai bun mecanic nu descopera fara sa desfaca

  12. #12
    Racer crisx's Avatar crisx este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    02-01-2009
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    75
    Mesaje bazar
    145
    Putere Reputatie
    31
    Reputatie
    32
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de dina mihai Vezi mesajele
    dar ce zici de defectele bine ascunse
    caseta directie
    cutie viteze
    planetare
    parerea mea ca nici cel mai bun mecanic nu descopera fara sa desfaca
    Defectele la planetare se descopera in mers. Pur si simplu o iei de coarne si te plimbi cu ea. Daca are vreo problema la cutie sau la planetare/diferential si simte.

  13. #13
    Senior Member dummy's Avatar dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta dummy este deja o vedeta
    Data de inscriere
    08-08-2006
    Varsta
    50
    Sex
    M
    Mesaje
    852
    Mesaje bazar
    363
    Putere Reputatie
    40
    Reputatie
    1166
    Puncte CF
    29.0
    Citat Mesaj iniţiat de dina mihai Vezi mesajele
    dar ce zici de defectele bine ascunse
    caseta directie
    cutie viteze
    planetare
    parerea mea ca nici cel mai bun mecanic nu descopera fara sa desfaca

    caseta de directie troncane sau daca e stransa nu mai revine volanu'...cutia de viteze caraie sau canta ca pianu' ... planetarele troncane cand iei viraj maxim sau bat in linie dreapta daca sunt strambe...
    astea sunt cele mai banale si vizibile defecte...

    defecte bine ascunse ... sunt lonjeronu' dupa pom , sau sasiul in X...staniolul la cuzineti...miere in ulei ca sa nu mai bata axele ...seriile poansonate pe chit...sau pe baia parbriz o serie iar pe pasajul spate alta...

    simplicity is the ultimate sophistication

  14. #14
    Racer crisx's Avatar crisx este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    02-01-2009
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    75
    Mesaje bazar
    145
    Putere Reputatie
    31
    Reputatie
    32
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de dummy Vezi mesajele
    caseta de directie troncane sau daca e stransa nu mai revine volanu'...cutia de viteze caraie sau canta ca pianu' ... planetarele troncane cand iei viraj maxim sau bat in linie dreapta daca sunt strambe...
    astea sunt cele mai banale si vizibile defecte...

    defecte bine ascunse ... sunt lonjeronu' dupa pom , sau sasiul in X...staniolul la cuzineti...miere in ulei ca sa nu mai bata axele ...seriile poansonate pe chit...sau pe baia parbriz o serie iar pe pasajul spate alta...
    Pai cam da. Nu stiam de sasiul in X.

  15. #15
    Banned alinteasca's Avatar alinteasca reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    19-01-2008
    Varsta
    34
    Sex
    M
    Mesaje
    5
    Mesaje bazar
    64
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    20.0
    salut! am si eu o problema si daca ati putea as dori sa ma ajutati ... in cateva luni intentionez sa cumpar o masina second-hand si inca nu sunt hotarat ce sa fac , ce masina sa iau ... diesel sau benzina ... si mult mai multe chestii ... suma disponibila pe care o sa o am este in jur de 9.000 euro ... ca o prima idee ma orientasem pe vw golf 5 sau ford focus 2 facelift ( as vrea sa o iau direct din Germania ) ... daca ati putea sa ma ajuti cu niste sfaturi ... id-ul meu : yooonutzz . Am nevoie de un sfat chiar nu stiu ... sunt incepator si nu stiu aproape mai nimica despre masini

  16. #16
    Oldtimer sorynel's Avatar sorynel este o comoara de om sorynel este o comoara de om sorynel este o comoara de om sorynel este o comoara de om sorynel este o comoara de om
    Data de inscriere
    13-01-2006
    Locaţie
    Craiova, Romania
    Sex
    M
    Mesaje
    1,085
    Mesaje bazar
    1309
    Putere Reputatie
    42
    Reputatie
    486
    Puncte CF
    1.0
    Citat Mesaj iniţiat de alinteasca Vezi mesajele
    sunt incepator si nu stiu aproape mai nimica despre masini
    daca esti incepator si nu stii nimic despre masini i`ati o coaja pana intr`o mie de euro si o sa inveti destule

  17. #17
    Senior Member rapply's Avatar rapply este placut de toti rapply este placut de toti rapply este placut de toti
    Data de inscriere
    30-11-2007
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    868
    Mesaje bazar
    934
    Putere Reputatie
    38
    Reputatie
    294
    Puncte CF
    0.5
    Usergroups:
    Foarte Bune Sfaturile!!!

    Sfaturi FOARTE utile pt. cei care vor sa cumpere o masina second-hand

  18. #18
    0-day Member the_ghost_'s Avatar the_ghost_ reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    23-03-2010
    Locaţie
    CRAIOVA
    Varsta
    46
    Sex
    M
    Mesaje
    4
    Mesaje bazar
    114
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    caseta directie- daca are servo , cu ,motorul oprit misti stinga dreapta de volan si tre sa se auda un pacanit
    cutie viteze - daca mergi cu viteza a 5-a putin subturata si o calci o sa se auda ceva ca un fluierat
    planetare- astia numai daca esti surd nu iti dai seama

  19. #19
    Banned Octavian14's Avatar Octavian14 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    07-05-2010
    Locaţie
    Secret Discret b-)
    Sex
    M
    Mesaje
    33
    Mesaje bazar
    13
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    chear utile sfaturile

  20. #20
    Spammer house's Avatar house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati house este cu certitudine unul din liderii acestei comunitati
    Data de inscriere
    20-06-2010
    Varsta
    27
    Sex
    M
    Mesaje
    2,164
    Mesaje bazar
    348
    Putere Reputatie
    38
    Reputatie
    4001
    Puncte CF
    21.0
    Usergroups:
    Utile sfaturile...dar MULTI nu se uita aici inainte sa dea banii(degeaba pe o masina)...

Pagina 1 din 2 1 2 UltimaUltima
Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: