In momentul in care achizitionati o masina sau la masina Dvs. au inceput sa apara anomalii in functionare trebuie cu siguranta sa efectuati o diagnosticare. Aceasta diagnosticare consta in urmatoarele etape:
# Prima etapa
Se discuta cu clientul asupra starii autovehicolului, asupra anomaliilor ce au aparut in functionarea lui si asupra conditiilor in care s-au produs acestea.
# A doua etapa
Se trece efectiv la diagnosticarea acestuia. Se efectueaza o diagnosticare generala, dupa care se trece la diagnosticarea pe componente. Aceasta are ca scop scoaterea la iveala a eventualelor defectiuni. Diagnosticarea generala consta in citirea memoriei de defecte din calculatorul autoturismului Dvs. si afisarea codurilor de eroare pentru o identificare cat mai buna a acestora. In partea a doua, se trece la diagnosticarea pe sistemele cu care este dotat autovehicolul, operatiune detaliata mai jos.
Diagnosticare motor
Prin aceasta operatiune se citesc toti senzorii care conlucreaza la buna functionare a motorului:
# Sistemul de aprindere ( bujii, bobina de inductie)
# Sistemul de injectie cu benzina la autovehiculele care functioneaza pe benzina (pompa de benzina, injectoare)
# Sistemul de injectie cu motorina, pentru autovehiculele Diesel (la cele dotate cu turbo se pot citi injectoarele si unghiul de sincronizare )
# Sistemul de admisie pentru motoarele echipate cu turbina ( simpla sau variabila )
# Sistemul de evacuare pentru motoarele pe benzina( Sonde Lambda si tobe catalitice )
Diagnosticare Imobilizer
Daca motorul Dvs. porneste si se opreste dupa cateva secunde este mai mult decat probabil ca este o problema cauzata de modulul Imobilizer.
Posibile cauze sunt:
# Introducerea in contact a unei chei care nu este adaptata la masina
# Deteriorarea chip-ului din interiorul cheii si incercarea de a porni masina cu acesta cheie deteriorata ( un prim semnal in acest caz este aprinderea martorului specific in bord)
In functie de tipul/producatorul masinii, aceste defectiuni pot fi remediate de catre noi.
Diagnosticarea tabloului de bord (inclusiv resetare SERVICE)
La diagnosticarea tabloului de bord se pot pune in evidenta defectiunile care apar la ceasurile de bord.
Diagnosticarea instalatiei de franare dotata cu ABS
Aceasta operatiune este efectuata atat cu masina oprita (pe loc) cat si in mers pentru citirea senzorilor, permitand astfel detectarea unor erori de functionare cum ar fi senzori defecti, functionarea incorecta a pompei din sistemul ABS sau franarea ineficienta pe una sau mai multe roti.
Diagnosticarea instalatiei de Aer Conditionat
Se pot verifica motorasele pentru dirijarea clapetelor pentru zone si valva care indica presiunea lichidului de racire.
Diagnosticare parte electrica
Diagnosticarea partii electrice se face cu schema de cautare de erori dupa care se analizeaza fiecare senzor cu osciloscopul si multimetrul. Dupa o diagnosticare completa se trece la masurarea parametrilor si la printarea acestora si dupa acest ultim test veti fi convinsi ca masina Dvs. functioneaza la parametrii pentru care a fost proiectata.
Diagnosticarea instalatiei de servo-directie
Aceasta operatiune este destinata masinilor care au in dotare pompe electro-hidraulice pentru servodirectie, verificandu-se pompa si senzorul de pe coloana volanului.
Echipament folosit (Gutmann MegaMacs 55)
Produs de firma Gutmann din Germania, tester-ul folosit de noi este unul dintre cele mai performate din lume. De exemplu, acest tester este folosit in Germania de firma BMW in reteaua sa de service-uri autorizate. Modelul MegaMacs 55, folosit si de noi, este ultimul model lansat pe piata de firma Gutmann, avand un cost de achizitie de ~15.000 Euro.
MegaMacs 55 este un tester universal al carui soft permite conectarea la ~90% dintre autovehiculele existente pe piata.
• Diagnosticare motor
• Diagnosticare imobilizer
• Diagnosticare tablou de bord
• Diagnosticare ABS
• Diagnosticare Aer Conditionat
• Diagnosticare parte electrica
• Diagnosticare servodirectie
• Echipament folosit (Gutmann MegaMacs 55)
Pentru informatii sau programari ne puteti contacta la
# Tel : 0743.002524 / 0730.616180 (Boni Calinas)
# E-mail : office@AutoTestCraiova.ro
# www.autotestcraiova.ro
# Bulevardul Decebal Nr. 120 ( langa Lemncor , in curte la Decora SIF )
am si eu un bmw 320 din 93, 2000cc benzina si imi arata in bord k consuma 15.5-17% si ma gandesc ca are ceva la computeru de bord daca se poate sa il resetati si sa mi-l treceti in limba engleza pt ca el arata in germana si cat m-ar costa toate astea. astept raspuns ms