Pentru o lunga perioada de timp, valorile de peste 400 de cai putere au fost rezervate exclusiv modelelor sport, in doua usi. Industria auto s-a schimbat radical insa in ultimii ani, iar acum... ei bine, pana si crossoverele se pot lauda cu astfel de cifre si numere in dotare.

Proiectat pentru a deservi celor aflati in cautarea unui autoturism eficient, dar cochet, cu dimensiuni similare unui hatchback, insa cu o garda la sol superioara, modelul Audi Q3 a evoluat intr-o cu totul alta specie odata cu lansarea versiunii de inalta performanta RS Q3.

Nu de alta, dar crossover-ul producatorului din Ingolstadt nu mai putea fi acum considerat un model de categorie usoara, cei 310 cai putere ai unitatii turbo de 2.5 litri si acceleratia de la 0 la 100 km/h ce avea sa se realizeze in numai 5.5 secunde propulsandu-l pe acesta in segmentul autovehiculelor cu greutate.

Intamplarea face ca germanii de la ABT Sportsline sa-si fi dorit si mai mult de la noul Audi RS Q3, specialistii celebrei companii pregatind astfel o reteta speciala pentru motorizarea in cinci cilindri, cu valori maxime precum 410 cai putere si 530 Newton-Metri ca rezultat direct.
Din pacate, modul in care au avut de suferit performantele mai sus mentionate raman inca un mister, insa nu ar fi de mirare ca timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h sa fi coborat cu 0.3 - 0.4 secunde. Asta in timp ce viteza maxima limitata la 250 de kilometri pe ora sa fi crescut cu cateva zeci de km/h.

Indiferent de cum se prezinta acum fisa cu specificatii tehnice, important este ca proiectul germanilor de la ABT Sportsline s-a ales si cu alte imbunatatiri imediat perceptibile, precum o suspensia ajustabila pe inaltime sau sistemul de evacuare accesorizat cu patru tobe de esapament.

Cat despre aspectul estetic, spoilerul fata dotat cu prize uriase de aer, difuzorul supradimensionat atasat spoilerului spate si jantele din aliaj pe 21 inch nu mai au nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare. Lucru valabil, de asemenea, si pentru sticker-le bicolore de la nivelul caroseriei.


Sursa: http://www.4tuning.ro/masini-tunate/...ver-23255.html