Zambetul de pe chipul lui mai ca iti insenineaza ziua, in timp ce incaltarile de culoare rosie nu fac altceva decat sa completeze doza de dragalasenie conferita de dimensiunile sale compacte. Adevarul este ca nu vrei sa te pui cu acest Volkswagen Polo. Si asta pentru ca ascunde sub capota nu mai putin de 365 cai putere si 560 Newton-Metri, pe cand propria-i greutate nu depaseste 1.180 de kilograme.

Reveniti in Campionatul Mondial de Raliuri dupa o absenta indelungata, germanii de la Volkswagen au ales sa celebreze primul lor titlu din istoria contemporana - obtinut in 2013 - printr-un mod inedit si cu adevarat special, producatorul de automobile din Wolfsburg oferind fanilor sai posibilitatea de a detine masina castigatoare.

Nu chiar in aceeasi savoare cu 315 CP livrati catre toate cele patru roti si interiorul incomplet, ci mai degraba intr-o versiune domesticita pentru uzul cotidian, care sa livreze atat performanta, cat si eficienta sau practicabilitate. Drept urmare, spre deosebire de masina de curse, modelul de strada nu dispune decat de 220 cai putere, in timp ce sistemul de tractiune integrala a fost inlocuit cu clasicul FWD.

Asta nu inseamna neaparat ca cifrele remarcabile lipsesc cu desavarsire din meniu, cele numai 6.4 secunde necesare realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h, respectiv viteza maxima de 243 de kilometri pe ora fiind cele mai reprezentative detalii in acest sens. In plus, ce-ai zice daca ti-am spune ca noul Polo R WRC vine in doar 2.500 de exemplare?

Oricand de bine ar suna la prima vedere, inca exista loc de imbunatatiri. Afirmatie sustinuta de altfel si de Andreas Seebacher, care a vazut in micul hot-hatch Volkswagen platforma ideala pentru inceperea unui proiect de tuning capabil sa indeplineasca multiple sarcini si misiuni, printre cele mai importante capitole numarandu-se performantele in lumea reala, practicabilitatea si, nu in ultimul rand, sumele de investit.

Prima modificare aparuta in peisaj, suspensia KW Clubsport de tip coilover a fost setata in cadrul circuitului de la Hockenheimring, iar lucru se simte imediat, Polo-ul R WRC lasand impresia ca merge pe sine. Au urmat apoi jantele Pro Race 1.2 de la Team Dynamics, finisate intr-un rosu contrastant si accesorizate cu un set de anvelope Dunlop - Sportmaxx Race pentru uzul cotidian si Direzza pentru iesirile pe circuit - in dimensiunea 225/40 R18.

Meniul exterior nu include si alte bunatati, acestea fiind pastrate pentru departamentul interior, acolo unde cele mai notabile schimbari sunt date de disparitia banchetei spate, respectiv aparitia unui roll cage custom, realizat de specialistii Maßkarosse. Nu vor trece insa neobservate nici volanul trei spite, imbracat in alcantara si dotat cu o parte inferioara plata, sau scaunele fata marca si modelul Recaro Pole Position, inzestrate cu tapiterie piele / tartan si centuri de tip ham, cu prindere in patru puncte.

Pentru cei care aveau impresia ca asta a fost tot, ei bine... vestile cu adevarat interesante abia acum sosesc, propulsorul turbo de doi litri ascuns sub in compartimentul motor promitand undeva in jurul a 365 cai putere si 560 Newton-Metri rezultati in urma optimizarii unitatii de control si instalarii atat unui intercooler Wagner, cat si unei evacuari Bluthner.

In consecinta, transmisia manuala in sase rapoarte regasita in echiparea standard lucreaza impreuna cu un ambreiaj Sachs Performance si un diferential cu alunecare limitata de la Drexler, in timp ce forta de franare este asigurata de o pereche de discuri perforate semnate MOV´IT, ce masoara nici mai mult, nici mai putin de 342 milimetri.

Sursa: http://www.4tuning.ro/masini-tunate/...pil-23842.html