
Mesaj iniţiat de
FREAKTUNING
KissFM – Reţeaua de radio Numărul 1 în România
În perioada 5 martie – 6 mai 2007 a fost realizat valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.
În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban, în oraşul Bucureşti şi în oraşul Timişoara.
Eşantionul naţional a avut un volum de 11.173 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0.9%.
Rezultatele confirmă încă o dată poziţia dominantă a KissFM la nivel naţional. La 3 ani şi jumătate de la lansare KissFM este, fără nicio umbră de îndoială, Reţeaua de radio Numărul 1 în România.
La nivel naţional, KissFM are cel mai mare număr de ascultători. 2.463.300 de români cu vârsta peste 11 ani (în creştere faţă de sondajele trecute cu peste 60 de mii de ascultători) ascultă zilnic KissFM. Pe locul 2 se situeaza EuropaFM cu 2.295.800 ascultatori. Pe locul 3, la mare distanta fata de lider, se afla Radio21 cu 1.550.500 ascultatori.
În target-ul comercial (15-44 ani) supremaţia KissFM este absolută. Cu 1.882.000 de ascultători zilnic şi o cotă de piaţă de 20,1%, KissFM se detaşează net faţă de competitori: EuropaFM (1.572.800 ascultători zilnic si 19% cotă de piaţă) şi Radio21 (1.153.600 daily reach şi 11,7% market share)
În mediul urban KissFM ocupă detaşat primul loc. 1.754.400 de ascultători cu vârsta peste 11 ani ascultă zilnic KissFM, cu mai mult de 150.000 de ascultători faţă de locul 2 ocupat de EuropaFM (1.602.900 ascultatori). Locul 3 aparţine Radio21 cu 1.217.300 ascultători.
În target-ul său (15-29 ani) KissFM este campion absolut. Numărul zilnic de ascultători ai KissFM este de 855.900 (în creştere cu peste 50.000 faţă de toamna 2006), aproape dublu faţă de EuropaFM (451.700) sau Radio21 (483.800 de ascultători zilnic). KissFM are aproape o treime din piaţă (30,2% market share) fiind urmat la mare distanţă de EuropaFM (15,2% market share) şi Radio21 (16,1% market share).
În target-ul comercial (15-44 ani) KissFM este din nou lider. 1.332.100 ascultători stau zilnic cu urechile pe KissFM, cu aproape 300 de mii peste EuropaFM (1.069.400 daily reach). Locul 3 este ocupat de Radio21 la aproape jumătate de milion de ascultători de lider (867.600). Şi în cote de piaţă KissFM este campion având 22,6% market share, lăsând în urmă EuropaFM (19,8% market share) şi Radio21 (14,7% market share).
MagicFM, cel mai nou post de radio al SBS Broadcasting Media, se pregăteşte, la rândul său, de expansiune la nivel naţional.
În urban MagicFM are 132.500 de ascultători cu vârste peste 11 zilnic, înregistrând o creştere de 10 procente faţă de toamna 2006.
La nivel naţional creşterile sunt şi mai mari. MagicFM are 180.300 ascultători (11+) zilnic, în creştere cu 30% faţă de toamna 2006. Aceeaşi creştere impresionantă se înregistrează şi în target-ul comercial (15-44). În primăavara acestui an MagicFM are 145.400 de ascultători zilnic, cu 30% mai mult faţă de cifra înregistrată în toamna 2006.
Concluzia sondajelor din această primăvară este una singură: KissFM este reţeaua de radio Numărul 1 în România. Iar MagicFM se pregăteşte serios să-i calce pe urme.
KissFM şi MagicFM sunt membre ale SBS Broadcasting Media care mai operează în România PrimaTV şi KissTV.
SBS Broadcasting Media este membră a SBS Broadcasting Group, unul dintre cele mai mari concerne media la nivel european, operând într-o piaţă de peste 100 de milioane de oameni 19 staţii TV comerciale, 20 de canale premium PayTV, 15 reţele radio şi 8 radiouri.