vreau sa stiu si eu daca iti pui chip tunning pe masina iti distrugi masina? adica am auzit ca se distruge chipu vechi al masinii si ai probleme mai tarziu![]()
vreau sa stiu si eu daca iti pui chip tunning pe masina iti distrugi masina? adica am auzit ca se distruge chipu vechi al masinii si ai probleme mai tarziu![]()
cati km are la bord masina ta si ce masina e ?![]()
masina o sa aiba 0 km o sa fie noul passat 2.0 tdi 140 cp
macar rodajul sa i-l faci....si sa te obisnuiesti cu ea(asta in cazul in care ai mers cu o masina mai slaba pana acum) si dupaia poti sa-i faci si chip..daca e motorina o duci undeva la 175-178 cp(depinde si de firma la care faci chip-ul ) iti recomand Bucuresti !Bafta !
Da' nu pierzi garantia daca faci chip tuning? O cunostinta a avut probleme cu computeru masinii pe noul pasat(tot diesel) si a trebuit sa-l schimbe (~3k E). Asa ca ai grija ca sunt destul de scumpe piesele pe o astfel de masina.
se pierde garantia !![]()
Beneficiile chiptuning-ului, si de ce nu fac producatorii asta ...
Inca de la inceputurile istoriei automobilelor s-au incercat diverse modificari ale motoarelor. Chiar si modelul A a lui Henry Ford avea o tija pe coloana de directie cu ajutorul careia soferul putea controla aprinderea. Scopul era sa imbunatateasca performantele motorului prin ajustarea momentului injectiei si amestecul cel mai bun de aer-combustibil. Au trecut foarte multe zile pana tehnologia motoarelor a dus la o imbunatatire dramatica, aproape 20 de ani. Sistemele electronice de injectie, injectia directa si sistemul de aprindere electronica au dus la obtinerea de puteri mari de catre motoarele "mici", ceea la ce visau inginerii cu ceva ani in urma. Astazi toate setarile motoarelor sunt controlate si reglate de ECU (Engine Control Unit). Soft-ul din ECU controleaza momentul aprinderii, cantitatea de combustibil, presiunea in turbina, etc. pentru a obtine cele mai bune performante. si exact asta este problema, producatorii trebuie sa faca foarte multe compromisori. Motivele sunt:
diferentele de calitate intre combustibili din diverse tari
emisiile poluante generate de combustibilul de proasta calitate
depasirea intevalelor de service
stilurile diferite de condus ale soferilor
factorii de vreme (caldura si temperatura scazuta extreme)
valorile emisiilor poluante pentru fiecare tara
motive financiare cum ar fi taxele anuale si de asigurari.In anumite tari precum Franta, taxele anuale si de asigurari depind de puterea motorului
Marketing. De obicei o versiune mai puternica si mai scumpa a masinii apare pe piata dupa 1-2 ani de la lansarea modelului initial, pentru a mentine treaz interesul publicului pentru modelul respectiv. Cresterea de putere de la un model la altul este realizata de catre producatori in principal prin modificarea parametrilor ECU-ului.
Din aceste motive producatorii trebuie sa vina cu o solutie de compromis care sa acopere acesti factori. Mai sunt si tolerantele mari de fabricatie, pe care producatorii vor sa le evite restrictionand soft-ul din ECU. Rezulatul este este un soft slab si conservator pentru ECU-ul masinii dumneavoastra.
Va fi durata de viata a motorului masinii influentata intr-un mod negativ de catre optimizare ?
Raspunsul este simplu : Nu !
Rezervele de putere ale motorului sunt foarte mari incat nu trebuie sa va asteptati ca acesta sa fie supra-solicitat. Noi optimizam setarile motorului fara al impinge pe acesta la limita superioara (fara sa ii scada fiabilitatea). Daca masina este condusa normal nu se observa nici o scadere a duratei de viata a motorului! Daca masina este condusa foarte tare (situatiile de curse) reducerea vietii motorului este de aproximativ 3-5 %. Ceea ce insemna 480.000 km (300.000 miles) in loc de 500.000 km (312.000 miles).
Ce se intampla cu consumul ?
Aceasta depinde de stilul de condus. Ajustatea optimizata a cuplului motor duce la o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 5 %.
Este ChipTuning-ul detectabil la inspectiile periodice ?
Nu. Dealer-ul auto nu poate vedea modificarea software cu echipamentul din dotare. (portul de diagnoza) pentru ca este folosit soft-ul original pentru dezvolatarea optimizarii toate caracteristicile motorului ramanand neschimbate.
Temperatura de functionare va creste dupa optimizare ?
Temperatura poate creste foarte putin (in conditiile de curse) maxim intre 5 si 8 grade.
Cu cat imi poate creste puterea si cuplul?
In functie de motorul autoturismului dumneavoastra:
A.motoare Turbo (benzina si diesel) intre 20 si 35%
B.motoare injectie normal aspirate intre 8 si 12%
Ce motoare se preteaza la chiptuning?
Orice motor care este gestionat de un calculator montat pe autovehicul. In principiu toate autoturismele fabricate dupa 1996.
Cat dureaza operatia de efectuare a tuningului?
De obicei intre 2-5 ore. Autoturismul poate fi utilizat imediat dupa aceea, fara restrictii.
Exista alta metoda de a detecta modificarile?
Da.
Modificarile se pot depista in urmatoarele situatii:
A.Masurarea performantelor masinii (putere si cuplu) pe un banc de proba specializat
B.In cazul in care se umbla in interiorul ECU-ului
Imi pot folosi chipul original dupa modificare?
Da, de cate ori doriti, fara a fi nevoit sa apelati la ajutor de specialitate. Una din operatiile effectuate in procesul de tuning este de a instala un soclu pe placa ECU-ului, soclu ce permite inlocuirea facila a chip-ului.
Ce combustibil sa folosesc dupa chiptuning?
Acelasi ca si inainte. Pentru motoarele pe benzina, ca si inainte de tuning, folosind un combustibil superior se obtin performante superioare.
Date luate dupa forum'ul celor de la Insane Racers ..... intra acolo gasesti mai multe pe tema asta ....
-- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: