DirectX. need help!


  1. #1
    De-al casei marley's Avatar marley reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    28-12-2007
    Locaţie
    În țările calde
    Varsta
    37
    Sex
    F
    Mesaje
    276
    Mesaje bazar
    187
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    22.0

    DirectX. need help!

    Stie cineva DirectX sau are cumva vreun program foarte simplu de animatie a unui caracter?
    Ma intereseaza, daca se poate ceva ce stie sa importe un file.x, sau chiar si altfel facut.
    Pe de alta parte m-ar interesa si un .x converter destept si gratis .


    Multumesc
    HEAL THE WORLD!


    Respectaţi legea, altfel ei, , vă pedepsesc!

  2. #2
    Member alex707's Avatar alex707 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    28-09-2006
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    183
    Mesaje bazar
    63
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    8
    Puncte CF
    30.0
    Pentru DirectX 9 poti cu panda exporter exporti personajul animat din 3dsmax intr-un fisier x care sa contina si animatia, iar la tine in engine ai D3DXLoadMeshFromX, D3DXLoadSkinMeshFromXof, si altele (msdn is your friend) container, frame, ierarhie etc.
    In DirectX 10 nu mai ai functiile care lucreaza cu fisiere X asa ca va trebui sa iti faci singur, sau sa importi mesha cu directx 9 si sa o convertesti in directx 10.
    Nu prea o sa gasesti gata facute, sau daca gasesti nu o sa functioneze prea bine.

    Eu asta am inteles ca iti trebuie. Poate ne dai si mai multe detalii cu ce vrei sa faci. De ex. ai intrebat de converter. Converter din .x in CE? Tu de fapt ceri un engine functional daca inteleg eu bine ... Eu ma gandesc ca poate vrei sa ti-l faci daca ai postat la categoria programare.
    Daca nu vrei sa ti-l faci (desi altfel nu vad la ce ti-ar trebui sa vezi animatia in directx si nu in programul in care ai facut animatia) poti sa cauti cursurile de la gameinstitute.com (dar nu la ei ca sunt platite - prin alte "locuri") unde ai sa gasesti un exemplu de incarcat fisier X in engine-ul unui joc (rudimentar).

    Oricum, chiar daca o sa-l folosesti pe ala sau chiar daca iti faci tu sincer o sa te lovesti de probleme fff mari la animatie (chiar daca o faci cu bones si physique chiar daca e facut cu custom bones si skin sau orice combinatie) deformari la animatie din cauza weights multiple pe vertecsii personajului care deformeaza uneori haotic personajul. Am reusit dupa multe chinuri sa fac un personaj sa mearga, dar nu isi misca degetele, pentru ca am pus weight-urile la degete direct pe palma si mana. Altfel nu am reusit sa-l fac fara sa se deformeze.

    In mod sigur nu o sa gasesti sampler care sa apesi pe butonul cu 3 puncte sa incarci .x-ul si sa mearga perfect de fiecare data. Poti sa folosesti sample viewer-ul de la directx sdk sau cel de la quest3d sau altele dar din experienta nu merg aproape niciodata bine (aka iti deformeaza mesa chiar daca iti ruleaza animatia) pentru personaje animate. Alea sunt mai mult pentru obiecte statice.

    P.S. Tot ce am spus aici m-am referit la PERSONAJ animat. Adica cu maini picioare si schelet. Pentru obiecte mai simple cu animatie poti sa folosesti sample viewerul din directx sdk desi cel de la quest 3d este mai bun si te lasa sa iti alegi animatia in cazul in care ai mai multe in .x-ul care il incarci.
    Last edited by alex707; 29-04-2010 at 09:46.
    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. --Sir Winston Churchill
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

  3. #3
    De-al casei marley's Avatar marley reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    28-12-2007
    Locaţie
    În țările calde
    Varsta
    37
    Sex
    F
    Mesaje
    276
    Mesaje bazar
    187
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    22.0
    Am observat functiile din Directx 9 de incarcare a unui model .x . Stiu sa vizualizez un .x cu viewer-ul directx-ului, insa pe mine ma interesa ceva mai mult, ceva care sa preia tot ce este in .x si sa incarce in max, pentru ca lucrul cu .x este oneway, adica export, sau macar sa fi gasit un .x editor, la modul sa inteleg niste matrice de transpormare si animatie din cadrul .x-ului (click dreapta, open in notepad++). Am modele .x, si asa cum spui tu, nu or sa mearga pentru ca ele fac parte dintr-un arbore de miscare iar matricele identitate, si apoi toate matricele transformari pe model trebuie sa fie identice in toate modelele ca sa imi functioneze la fel de bine, altfel vor aparea deformari sau si mai rau.
    Am gasit un sample interesant (dx9, in dx10 are ceva probleme de deformare) de deschidere a unui .x si, culmea, stie sa faca bine asta, si am gasit si un model de biped animat pentru el, ceea ce mi-e de ajutor. Am sa analizez mai bine codul pentru ca aveam nevoie de un punct de plecare.

    Oricum, multumesc mult pentru informatii!
    HEAL THE WORLD!


    Respectaţi legea, altfel ei, , vă pedepsesc!

  4. #4
    Member alex707's Avatar alex707 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    28-09-2006
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    183
    Mesaje bazar
    63
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    8
    Puncte CF
    30.0
    Citat Mesaj iniţiat de marley Vezi mesajele
    Am observat functiile din Directx 9 de incarcare a unui model .x . Stiu sa vizualizez un .x cu viewer-ul directx-ului, insa pe mine ma interesa ceva mai mult, ceva care sa preia tot ce este in .x si sa incarce in max, pentru ca lucrul cu .x este oneway, adica export, sau macar sa fi gasit un .x editor, la modul sa inteleg niste matrice de transpormare si animatie din cadrul .x-ului (click dreapta, open in notepad++). Am modele .x, si asa cum spui tu, nu or sa mearga pentru ca ele fac parte dintr-un arbore de miscare iar matricele identitate, si apoi toate matricele transformari pe model trebuie sa fie identice in toate modelele ca sa imi functioneze la fel de bine, altfel vor aparea deformari sau si mai rau.
    Am gasit un sample interesant (dx9, in dx10 are ceva probleme de deformare) de deschidere a unui .x si, culmea, stie sa faca bine asta, si am gasit si un model de biped animat pentru el, ceea ce mi-e de ajutor. Am sa analizez mai bine codul pentru ca aveam nevoie de un punct de plecare.

    Oricum, multumesc mult pentru informatii!
    np. Acum daca ai explicat mai clar ce iti trebuie, au inteles si muritorii de rand. Pentru importul unui x in max poti sa folosesti 3D Milkshape. Importi x-ul in milkshape si il exporti in 3ds din milkshake sau in alt format (cred ca are si de maya si daca nu ma insel si de houdini da' nu sunt sigur, pentru ca nu mi-a trebuit niciodata import din x in max). Sincer e cam redundant, pentru ca modelul cand il vei importa in max va avea erorile care le interpreteaza engine-ul respectiv din x. Dar, ma rog, tu stii mai bine ce iti trebuie. Incearca.

    Milkshape 3D gasesti aici. Vezi si tu ce versiune iti merge mai bine, pentru ca sunt mai multe. Il poti instala numai in trial de acolo (30 de zile parca si cred ca ai niste functii dezactivate sau asa ceva), dar il mai cauti si tu prin alte "locuri" si poate dai de el. Google is your friend.
    Last edited by alex707; 29-04-2010 at 14:20.
    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. --Sir Winston Churchill
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: