
Mesaj iniţiat de
VectraDTI@clubopel.com
Poate asta o sa te ajute (este postat pe un forum dupa ce am luat masinile) :
Salutare tuturor !
Tocmai m-am intors din Germania cu 2 trofee :
1. Opel Vectra B 2.0 DTI, 08.2001, 74kW, 96.000km
2. BMW E46 316i, 02.2000, 77kW, 118.000km
In primul rand as vrea sa le multumesc lui r&d si T-RUN pentru 'story-urile' lor, fara de care nu as fi avut initiativa de a pleca in Germania si a imi aduce singur propria masina.
Si pentru ca asa se poarta, o sa va spun pas cu pas cam care a fost povestea lor, poate voi ajuta si eu pe cineva la randul meu.
Deci:
In primul rand : NU PLECATI fara sa aveti rezervate CEL PUTIN 3 MASINI inainte. La mine cautarea a inceput cam cu 2 luni inaintea plecarii (mobile.de + autoscout24.de), pentru sondarea pietei.
Cu 2 zile inainte de a pleca am sunat sa fac rezervare pentru 3 BMW-uri si 3 Opel Vectra. In plus fata de acestea mai aveam scoase si alte masini (back-up) printre care si niste Leon-uri si Focus-uri.
Dupa confirmarea rezervarii, la unii verbal la altii chiar am primit pe fax confirmarea, m-am pregatit de drum. Am plecat cu o cunostinta care face Germania foarte des.
ZIUA 1 - Duminica
De dimineata la ora 7, ne-am intalnit toti (eu, prietena mea, 'calauza' si un baiat care avea o masina rezervata la sigur de la Wolfsburg).Plecat si mers direct via Nadlac cu o singura oprire la Miercurea Sibiului.Ajuns in vama la 8 seara.La noi, totul ok, la unguri, descarcat toata masina si verificat fiecare bagaj in parte.Nu zambiti, nu spuneti nimic, nu glumiti cu ei.Orice li se poate parea suspect si nu scapati pana nu va purica fiecare soseta din bagaj.
ZIUA 2 - Luni
La ora 00.00 eram deja la Nickelsdorf (A) iar pe la 2.30 parca intram deja in Passau (D).
Direct in sus spre Wolfsburg, catre masina tipului ce o avea rezervata. Ajungem pe la 8. Nemtii tocmai isi beau cafeluta. Vedem si noi masina : un superb A6 din 2001, full-options.Lasam omul cu Dealerul sa faca actele si plecam mai departe, la 15 km de Wolfsburg unde aveam un Leon de vazut, un TDI de 110CP, ce era prezentat pe mobile.de ca fiind impecabil, cu AC, cu caiet de service. Cand ajungem, constatam ca masina nu are nici macar AC, nici caiet de service, aratand deplorabil in interior si cu un motor ce parea ca a prins al doilea razboi mondial. Ne luam la revedere si plecam spre Berlin unde aveam un BMW si 2 Opeluri rezervate.
Ajungem pe la 16.Din start va spun ca daca nu aveam sistem de navigatie, era imposibil sa ne descurcam in acel mastodont de oras.Ajungem la primul Opel.O masina impecabila : 1.6i, 2001, clima, jante, bord-comp, etc.Cand intru in masina : surpriza din nou !!! desi masina era prezentata pe mobile.de ca avand cutie manuala, in realitate avea cutie automata. Intreb handlerul (un pusti de 18 ani) si imi spune ca probabil a gresit...pe timpul meu.Oricum, e dispus sa imi lase din start 500E la masina.Refuz politicos si plec. Era ora 18. Cautam alt autohaus unde aveam un BMW rezervat. Stupoare, desi navigatia ne spune ca am ajuns la locul potrivit, nici urma de strada cautata.Nervi!!! Ture dus-intors!!! Pana la urma ne dam seama ca de fapt straduta cautata se afla intr-o curte a unui spital.Intram.In spatele spitalului iarasi stupoare.De data aceasta pozitiva.Cateva sute de masini, 75% BMW-uri, aranjate la linie, una dupa alta. In birouri, un singur IT-ist intarziat care ne spune ca programul s-a incheiat si ca sa revenim a doua zi. Incercam sa cautam masina rezervata, pe intuneric, printre sutele de BMW-uri dar nu avem nici o sansa. Mai ales ca erau dupa un gard, pazite de un ciobanesc-german cum rar am vazut. Plecam sa cautam un hotel cu gandul sa revenim a doua zi.
Incercam cateva hoteluri din cartierul Marzhan al Berlinului.Cam aceleasi preturi peste tot : 80-100E camera de 2+1 persoane. Ne cazam pana la urma.
ZIUA 3 - Marti
Ne trezim, mancam, plecam.Ajungem la handler.
Isi aduce aminte de rezervare, ne da cheia masinii plus inca vreo 5 seturi de chei de la niste BMW-uri si ne zice sa mergem sa le cautam prin parcare...nu imi venea sa cred. Puteam sa plec cu oricare dintre masini fara sa ma intrebe nimeni nimic. Dupa 10 min. de cautare zarim masina rezervata. SUPERBA !!! IMPECABILA !!! Sarituri in sus !!! Deci:
BMW E46 316i, 02.2000, 77kW, 118.000km, geamuri+oglinzi+trapa electrice, scaune incalzite+reglaj electric, licht-paket aus(stopuri+semnale albe),licht-paket in(luminatoare interioare 'tuning' si luminatoare la ambele parasolare), DSC, Climatronic, Bordcomputer, Park-tronic, senzor de ploaie, senzor de orbire la oglinda, cotiera, jante aluminiu superbe de 16' cu cauciucuri de vara noi-noute, jante de tabla de 15' cu cauciucuri iarna noi noute, presuri vara stofa, presuri iarna cauciuc, toate originale BMW, caiet de service la reprezentanta BMW, un gri inchis metalizat superb,
Ce mai, o bijuterie. Ne uitam un pic si la celalalte dar nu ne mai trebuia nimic.
Dupa cateva discutii si negocieri cu dealerul ajungem la pretul final (cu 500E mai mic decat cel initial). Convenim ca el sa se ocupe de toate actele contra sumei de 200E.
Toate bune si frumoase, peste 2 ore ne intoarcem la el si toate actele erau gata. Masina ne astepta in fata. Singurul lucru pe care il mai aveam de facut mai era sa mergem la Zoll (Vama) sa ne puna o stampila pe acte. La 15.45 eram la vama. Pustietate totala, nu tu coada, nu tu lume, nu tu imbulzeala.Uitasem ca nu mai suntem in Romania.Asteptam totusi 30 min pentru ca singurul vames care mai era la birou la ora aceea (tarzie pentru ei) se certa cu un camionagiu (turc cred) ce nu avea niste acte in regula. Ajunge la noi, se uita la acte, se uita la seriile masinii, pune stampila si ne ureaza drum-bun.La fel!!!
Ne luam la revedere de la 'calauza' noastra, ce trebuia sa ia niste oameni de la Wurzburg si sa ii duca in Olanda.
Mai era totusi o masina de cumparat.
Am uitat sa va spun ca in timpul in care am asteptat sa se faca actele am mai vizitat cateva parcuri auto. Exact cum ma asteptam, niste preturi enorme.
OK. Sun la al 3-lea Opel pe care il aveam rezervat. Stupoare din nou!!!!!!!!!! Masina, un 2.0 DTI , nu avea AC (nici pe mobile.de nu era ceva mentionat despre treaba aceasta), dar nu mi-a trecut deloc prin cap ca o masina cu un asa motor, din 2001, ar putea sa nu aibe AC. Ma cert un pic cu dealer-ul la telefon, imi spune ca nu mai rezerva niciodata masini la romani. Avea dreptate. A fost gresala mea ca nu am intrebat de la bun inceput. Asta e acum! Imi cer scuze...
Sun la alt Opel care nu il rezervasem pentru ca avea pretul un pic cam mare. Raspunde Handlerul si ........ bineinteles......iar stupoare : era roman !!!! Imi mai scade 400E la pret dupa multe rugaminti de genul 'hai domne' ca suntem amandoi romani...trebuie sa ne ajutam intre noi...la la la).Ma asteapta la Passau a doua zi de dimineata, la ora 11. Era deja ora 19.30. Ne hotaram sa plecam din Berlin, directia Passau, cu innoptare la Munchen.
Plecam spre Munchen (~600km). 200km/h pe autostrada. Nu se simte nimic. Parca as fi mers cu 80km/h la noi. Pe la ora 3, miercuri dimineata ajungem in Munchen.Gasimi cazare si la 5 sforaiam.
ZIUA 4 - Miercuri
Ne trezim dupa 3 ore de somn, pe la ora 8, cam buimaci.Mancam si ne suim in masina, directia Passau (~200 km). Facem cunostinta pentru prima oara cu traficul de dimineata dintr-o metropola germana. Desi mii de masini se indreptau spre Munchen, totusi nu erau blocaje, se mergea fluent, desi foarte incet (5km/h). Scapam repede de oras si iesim pe autostrada.
Ajungem la Passau, la locul de intalnire : Passau-Nord, benzinaria Shell. Omul tocmai spala masina.O vad, imi place, dau o tura, nu sunt extraordinar de entuziasmat, dar totusi este frumoasa.Kilometrii putini, motor mare, f bine intretinuta.Deci:
Opel Vectra B 2.0 DTI, 08.2001, 74kW, 96.000 km, konigs-blau, trapa electrica, AC, ABS, volan reglabil, scaune reglabile sport, cauciucuri noi noute de iarna si cam atat. Nu geamuri electrice, nu oglinzi electrice, nu computer de bord.
Ma gandesc ca geamuri si oglinzi electrice pot sa ii pun si ulterior si pentru ca masina are motor bun, este ca si noua si are totusi si un pret bun, ma hotarasc sa o iau.
Continuarea......maine (sper).....am cam obosit acum !
Sa imi ziceti totusi daca mai are rost sa continui, daca vi s-a parut ceva interesant si folositor pana acum.
.................................................. .................................................. ....
Ok.2 scurte raspunsuri acum si continuarea posvestii...deseara.
BMW-ul avea trecut in brief D4 cu SclusselNr.32.
Am dat telefon din germania, unui prieten de la RAR, si dupa ce i-am trimis FahrzeugBrief-ul pe fax, mi-a confirmat ca masina poate fi inmatriculata numai cu conditia ca tipul motorului sa fie 194E1. Am verificat si din fericire era exact 194E1.
Surpriza a aparut luni cand m-am dus cu masinile la RAR, si dupa constatare, BMW-ul a iesit EURO4.
Opelul avea trecut in Brief EURO3 cu SclusselNr.44.
F.IMPORTANT !!!!! Nu cumparati nici o masina pana nu trimiteti Brieful direct la RAR, sau unui prieten in tara care sa se duca cu el la RAR, pentru a obtine OK-ul. Dupa cum stiti, au fost persoane care s-au mai intepat.
Foarte folositoare este si lista de la AutoTest cu motoarele Euro3. Conform ei, au corespuns si Opelul si BMW-ul.
In ceeea ce priveste banii, vechea zicala romaneasca cu 'socoteala de acasa care nu se potriveste cu cea din targ' a functionat si la mine.
Va recomand sa aveti la voi CEL PUTIN 100E/zi pentru cazare si mancare.
Cazarea este in jur de 40-60E/noapte de persoana (Fruhstuck inclus), 60-80E/noapte pentru 2 persoane (Fruhstuck inclus) si 80-100E/noapte(Fruhstuck inclus).
In plus, bani de Backup pentru Benzina/Motorina. Pretul este intre 1-1.10 Euro.
Va recomanda sa alimentati si la plecare si la sosire la JET in Austria. Este cea mai ieftina si buna Benzina/Motorina.
Deasemena sa fie bani pusi deoparte pentru o eventuala spaga in vama.
Actele variaza intre 140E (ti le faci singur) si 275-300E (la parcurile mai simandicoase).
Mai vin autostrazi (Austria+Ungaria), taxe de parcare (mare atentie!!!!!! Nu parcati in locuri amenajate cu plata fara sa va luati tichet.Baietii ded la primarie trec din 30 in 30 min).Amenda este 40-60E.
.................................................. .................................................. ....
Preturile efective ale masinilor au fost:
la BMW : 10.500E (+200E actele&numerele facute de Handler) (negociat de la 11.000E, deci un gescheft de 500E) => 10.700E
la Opel : 8.000E (+140E actele&numerele, facute de mine la primarie in cca 30 min) => 8.140E
Singurul motiv pentru cae nu am facut singur actele si la BMW este acela ca in Berlin primaria era la mama-dracu' fata de handler iar vama la fel.La cat de mare este orasul ala mi-ar fi luat juma' de zi sa le fac. Pe cand la Passau erau toate una langa alta si a mers snur.
Masinile raman proprietate personala...nu se vand
Azi am fost sa inregistrez tranzitul. Am de plata TVA&Acciza : 1,454E la BMW si 1.707E la Opel.
=> GRAND Total : BMW-12.154E , Opel-9847
Acestea sunt costurile 'curate', fara sa mai includem benzina/motorina, taxele de autostrada, spagile, taxele de tranzit, taxe rar, taxe multe si marunte la noi, plus toate cheltuielile zilnice de care v-am mai vorbit. In total, acestea s-au ridicat cam la 1.200E pentru 2 persoane intr-o saptamana.AAAA....am uitat drumul la dus, unde am fost taxati cu 150E de persoana => cam 1.500E costurile deplasarii.
=> GRAND GRAND Total : BMW-12.904E , Opel-10.597E
.................................................. .................................................. .....
Am recuperat si TVA-ul de la nemtzi : 1.400E de la BMW si 1.100 de la Opel.
Deci, preturile finale la care au iesit masinile sunt :
BMW : 11.504E & OPEL : 9.497E