Coca-Cola a donat 50.000 de $ pentru construcția a patru fântâni, la...

Coca-Cola a donat 50.000 de $ pentru construcția a patru fântâni, la Mischii

7.514
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(1 voturi, media: 5,00)
Patru fântâni de mare adâncime au fost săpate în comuna Mischii, în trei din cele cinci sate – Mischii, Călinești și Gogoșești – unde locuitorii sufereau din cauza lipsei apei. Deși localitatea are rețea de alimentare, în timpul verii resursa este limitată pentru toate cele 1800 de suflete. Pentru sătenii de pe coamele dealurilor este și mai greu, indiferent de anotimp fiind nevoiți să coboare câteva sute de metri pentru a procura apa. Situația s-a schimbat după ce Fundația Coca-Cola a decis să doneze circa 50.000 de dolari pentru implementarea proiectului H2O (Water) – Helping To Obtain Water. Acesta s-a derulat în perioada octombrie 2018-februarie 2020 și a fost implementat de Asociația CSR Nest în parteneriat cu Asociația Today’s Future și cu sprijinul Primăriei Comunei Mischii.
Greu de crezut pentru aceia cărora le este mereu la îndemână, dar apa este încă un lux în comunitățile izolate din zonele de văi și dealuri ale Doljului, fie ele la doar 10-15 km de Craiova. A fost și cazul satelor Călinești și Gogoșești, din Mischii, unde oamenii, majoritatea vârstnici, coborau zi de zi ca să-și procure apa pentru băut și uz casnic. O corvoadă! Mai ales în timpul iernii, când totul este și mai greu. Însă lucrurile aveau să se schimbe în urmă cu peste un an, când Fundația Coca-Cola a hotărât să dea o mână de ajutor. Iar administrația locală nu a rămas inertă în fața ocaziei și a decis, la rândul ei, să fructifice ajutorul și să dezvolte ideea.

Coca-Cola a donat, primăria a plusat 

Principalul obiectiv al proiectului a fost creșterea accesului la apă potabilă provenită din surse sigure și o mai bună gestionare a apei, ca resursă naturală limitată. Concret, patru fântâni de mare adâncime au fost forate în comuna Mischii: 1 în Gogoșești, 2 în Călinești și 1 puț sursă în Mischii. Ulterior, Primăria Mischii a investit aditional în construirea unei mini-rețele de furnizare a apei, cu o lungime de 5 kilometri, cu scopul de a ușura și mai mult accesul comunității locale la apă provenită din surse sigure. 

Sponsorizarea oferită de Coca-Cola, în valoare de circa 50.000 de dolari, ne-a ajutat să forăm patru puțuri. De ce patru? Unul dintre ele este conectat la rețeaua de apă care alimentează patru sate: Mlecănești, Mischii, Motoci, Urechești, rețea care, vara, rămânea fără apă și nu puteam furniza apă 24 de ore din 24. Acest puț suplimentar – al șaselea pentru noi – pentru că noi mai avem câteva forate – ne ajută să furnizăm în continuu apă în cele patru sate. Celelalte trei puțuri sunt în satele Călinești – unul pe coama dealului și altul în vale – și în Gogoșești un puț. Am profitat de această sponsorizare din partea Coca-Cola și în sprijinul acestei idei contribuim și noi, ca administrație locală, cu fonduri de la bugetul local, și pe fiecare puț extindem cu rețea de apă de câte 1,5 km și să facem cișmele stradale, pentru că satele Călinești și Gogoșești au pânza freatică la mare adâncime, peste 60-70 de metri. Oamenii din aceste sate, din zona de deal, ca să își apa de care au nevoie, trebuiau să coboare în vale și apoi să urce cu ea, poate chiar sute de metri. Este foarte greu, mai ales în perioada de iarnă”, a mărturisit primarul Gheorghe Popa, la întâlnirea finală din cadrul proiectului, care a avut loc pe 20 februarie, la Mischii.

”Este vorba despre a face bine”

Reprezentantul Coca-Cola a subliniat cât de important este parteneriatul și puterea exemplului când la mijloc sunt oameni. ”Mă bucur că marcăm un moment simbolic de transfer al unor rezulate palpabile ale unui proiect finanțat de Fundația Coca-Cola, prin programul GlobaL Water Challenge, și transferul rezultatelor pentru comunitate pentru beneficiul comunității. De asemenea, este un exemplu de conlucrare între companii, ong-uri și autorități locale. Compania Coc-Cola a identificat prin fundație această nevoie, a oferit finanțare, CSR Nest și Asociația Today‘s Future a făcut efectiv lucrarea, iar Primăria Mischii a extins acest beneficiu către mai mulți localnici, prin acea mini-rețea de cișmele. În cuvinte simple, este vorba despre a face bine, de a lăsa ceva în urmă, pentru generațiile actuale și viitoare. Noi, la Coca-Cola vorbim mai pompos despre sustenabilitate, dar este vorba despre o companie producătoare de băuturi răcoritoare căreia îi pasă de angajații ei, de consumatori și de comunitățile în care își desfășoară activitatea, pentru că noi suntem o companie globală. Dar noi, aici, în România, producem și distribuim în țară. Drept pentru care vrem să fim un partener pentru comunitățile locale. Apa este un element principal pentru noi. Este ingredientul principal al produselor noastre: reprezintă între 70% și 90% în produsele noastre. De asemenea, este foarte importantă în procesul de fabricație și în agricultură, de unde ne luăm ingredientele și, totodată, este foarte importantă pentru comunitățile în care trăim. Așadar, gestionarea apei reprezintă o prioritate pentru companie și, în consecință, și pentru fundație, care are o arie prioritară în a asigura accesul la apă curată și conservarea ei. Avem foarte multe proiecte în această zonă, iar cel de aici este o mică parte”, a explicat Mihaela Niță, Corporate and Government Affairs Manager, Coca-Cola România

Anda Sebesi, coordonatorul CSR Nest, a vorbit, la rândul său, despre implicarea companiilor în comunități, care nu mai poate fi disociată de dezvoltarea sustenabilă. ”Este un concept foarte mult folosit în zona corporate, dar, simplu spus, înseamnă grija față de mediul înconjurător, inclusiv apă. Pentru că, dacă acționăm astăzi, vom avea un mâine mai bun pentru noi și pentru generațiile viitoare”, a concluzionat reprezentanta CSR Nest.

Apa și educația sunt vitale! 

De aceea, proiectul nu s-a limitat doar la executarea fântânilor, ci a avut și o latură educativă: utilizarea responsabilă a apei, cu scopul de a preveni și diminua risipa acesteia. Atât adulților din Comuna Mischii, cât și elevilor Școlii Gimnaziale ”Alecsandru Nicolaid” din Mischii li s-au oferit broșuri și explicații concrete despre ce pot face pentru a proteja resursele de apă.

Este un proiect important pentru o comunitate relativ mică din județul Dolj, dar importantă din mai multe puncte de vedere, inclusiv geografic. Comuna Mischii este destul de aproape de Craiova, un oraș modern, cu acces la multe resurse. Dar, la 15-16 km de oraș, aici, la Mischii, situația e puțin diferită. Proiectul nostru, pe lângă faptul că a creat, concret, în comuna Mischii, posibilitatea ca locuitorii să aibă acces la apă potabilă într-un mod mult mai facil, a pus accent și pe o activitate educațională. E important nu doar să avem acces la apă potabilă, dar și să nu mai risipim această resursă, să înțelegem că este limitată, că este responsabilitatea noastră să o îngrijim și să limităm consumul. Am considerat că informația e utilă și am realizat o activitate educațională care a presupus realizarea unei broșuri și organizarea unor întâlniri cu elevii școlii gimnaziale din Mischii, dar și cu locuitorii, pentru că, în cele din urmă, lor li se adresează proiectul”, a afirmat Sorin Boboc, președintele Asociației Today’s Future.

Prof. Alin Tudor, directorul Școlii Gimnaziale ”Alecsandru Nicolaid” din Mischii a dat asigurări că va continua campania de responsabilizare a elevilor, pentru un consum cât mai echilibrat al apei. ”Am avut deja o întâlnire și vom continua acțiunile și le vom extinde și la grădiniță. Chiar dacă ei sunt mai mici, cu ajutorul imaginilor sunt convins că și ei vor înțelege ceea ce înseamnă apa”, a conchis acesta.

În prezent, implicarea companiilor în dezvoltare comunitară se concentrează pe proiecte pe termen lung care își dovedesc impactul în comunitățile în care acestea sunt implementate. Parteneriatele dintre stakeholderii locali și companii, ONG-uri și autorități de stat – similare cu contribuția pe care Primăria Comunei Mischii a adus-o în acest proiect – generează rezultate vizibile, pozitive și sustenabile în timp”, spune Sergiu Sebesi, Președintele Asociației CSR Nest.

Potrivit Eurostat – biroul de statistică al Uniunii Europene – Regiunea Sud-Vest Oltenia se situează pe locul șapte din punctul de vedere al produsului intern brut (PIB) pe cap de locuitor, din 276 de regiuni din Uniunea Europeană. Lipsa infrastructurii în regiune a dus la un acces limitat al populației la apă potabilă provenită din surse sigure.

Mai mult, conform EU Special Audit Report, ediția 2017, „Implementarea Directivei privind Apa Potabilă”, atât calitatea apei cât și gradul de acces al populației la aceasta s-a îmbunătățit atât în România cât și în țările vecine precum Ungaria și Bulgaria. Cu toate acestea, nivelul investițiilor în acest domeniu ar trebui să fie semnificativ mai mare. Aceeași sursă precizează că 60% din români au în prezent acces la apă.

Informații de background

Despre The New World Program

Lansat în anul 2014, The New World Program (NWP) este un parteneriat între Fundația Coca-Cola și Global Water Challenge, menit să sprijine inițiative din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, în domenii precum apă, igienă, gestionarea deșeurilor și capacitarea tinerilor și a femeilor. The New World Program oferă granturi pentru proiecte care vizează trei piloni cheie: 

  • Gestionarea responsabilă a apei pentru creșterea accesului la apă potabilă provenită din surse sigure și la servicii de igienă prin abordări incluzive care implică întreaga comunitate;
  • Afirmarea femeilor și a tinerilor printr-un nivel îmbunătățit de educație și creare de locuri de munca pentru creșterea adaptabilității comunităților la problemele cu care se confruntă;
  • Implicarea comunităților prin inițiative de gestionare a deșeurilor, inclusiv colectarea, sortarea și reciclarea deșeuri.

Despre Fundația Coca-Cola

Fundația Coca-Cola reprezintă divizia globală de acțiuni filantropice a The Coca-Cola Company. De la înființarea sa, în anul 1984, Fundația Coca-Cola a acordat granturi în valoare de peste 1 miliard de dolari pentru sprijinirea inițiativelor comunitare sustenabile în întreaga lume. Mai multe informații despre Fundația Coca-Cola sunt disponibile aici.

Despre Global Water Challenge

Înființată în anul 2006, Global Water Challenge (GWC) reprezintă o coaliție de organizații de top, care și-au luat angajamentul de a îndeplini obiectivul sustenabil și realizabil de a oferi acces general la apă potabilă provenită din surse sigure și la servicii de igienă (WASH). Misiunea sa este de a reuni companii de top, parteneri din sectorul societății civile și guverne, care să contribuie la accelerarea procesului de furnizare a apei provenite din surse sigure și la oferirea condițiilor necesare asigurării igienei. Acest lucru este posibil prin parteneriate care includ atât sprijin financiar cât și inovație pe scară largă cu scopul de a oferi soluții durabile. Până în prezent, prin parteneriatele inovatoare public-private ale GWC, peste 1 milion de oameni au acces la apă curată.

Despre Asociația CSR Nest

Asociația CSR Nest este o organizație românească, având caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu și a fost înființată în anul 2010. Misiunea asociației este aceea de a oferi soluții și servicii atât sectorului neguvernamental cât și celui corporatist, prin promovarea responsabilității sociale în rândul societății civile și al companiilor. De asemenea, asociația își mai propune să contribuie la progresul social și cultural, educațional și turistic al României. Dezvoltarea comunitară, mediul și economia socială au fost principalele direcții de intervenție ale Asociației CSR Nest în ultimii cinci ani.

 

 



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.