Craiova. Se modernizează depoul de tramvaie

Craiova. Se modernizează depoul de tramvaie

1,745
6
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Un proiect privind modernizarea depoului de tramvaie din Craiova va fi supus la vot, miercuri, consilierii municipali craioveni urmând să se întâlnească într-o ședință extraordinară pentru aprobarea acestuia.

Proiectul „Modernizare depou şi modernizarea staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor-Faza 2 Modernizare depou tramvai” are o valoarea totală a proiectului este în cuantum de 61.046.070,09 lei, inclusiv TVA, contribuția proprie a municipiului Craiova reprezentând-o achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.210.449,40 lei.

Potrivit unui raport al Primăriei Craiova, depoul de tramvaie, împreună cu toate dotările aflate în incinta acestuia sunt parte structurală din logistica necesară asigurării funcţionării transportului public cu tramvaiele în municipiul Craiova și reprezintă ultimă verigă nemodernizată a sistemului de transport public cu tramvaie.
În ceea ce privește obiectivele specifice ale proiectului, acestea fac referire, în primul rând, reabilitarea clădirilor existente in incinta depoului de tramvai și dotarea cu echipamente și utilaje specifice activității de întreținere și reparatii tramvaie (se va avea în vedere înlocuirea tuturor echipamentelor, utilajelor şi aparaturii din dotarea spaţiile de lucru ale depoului de tramvaie, precum şi, suplimentar, echiparea cu testere pentru instalaţiile electrice ale tramvaielor şi pentru identificarea unor probleme tehnice curente ale materialului rulant. Spălătoria de tramvaie va fi echipată cu o instalaţie performantă pentru spălarea exterioară a vagoanelor şi, de asemenea, aspiratoare profesionale pentru efectuarea curăţeniei interioare. Hala de reparaţii va fi dotată cu elevatoare speciale pentru ridicarea materialului rulant, echipamente de tip vinci şi dispozitive speciale pentru extragerea, ridicarea şi poziţionarea diverselor componente grele ale tramvaielor.

De asemenea, se are în vedere și modernizarea rețelei de contact și a căii de rulare și a echipamentelor de cale a tramvaiului din incinta depoului

„Astfel, se vor înlocui șinele, echipamentele de cale, cu unele moderne si fiabile si vor fi prevazute cu dispozitive de încălzire și de ungere, respectiv: 37 schimbatoare de cale simple, 37 incalzitoare de macaz si 7 ungatoare de sina montate inaintea macazurilor de intrare si a curbelor de legatura. De asemenea, interventiile vor viza si inlocuirea in totalitate a retelei de contact a tramvaiului si a sistemului de suspensie al retelei, cu mentinerea stalpilor existenti. Ca urmare a realizarii lucrarilor aferente acestei componente a proiectului se va sigura îmbunătăţirea parametrilor de exploatare, reducerea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii a retelei de contact si a caii de rulare din incinta depoului, creşterea siguranţei în circulaţie a călătorilor care utilizeaza tramvaiul ca mijloc de transport public”, se arată în raport.

6 COMENTARII

  1. #1
    Afacerist
    Data de inscriere
     25-02-2006
    Mesaje
    153

    Da’ tramvaie avem?

  2. #2
    De-al casei
    Data de inscriere
     03-03-2011
    Mesaje
    464

    Pai ca la noi..intai cumparam mobila si dupa ne cautam si casa

  3. #3
    Member
    Data de inscriere
     04-03-2019
    Mesaje
    246

    Tramvaiele electrice care mint de 2 ani ca le cumpara ioc, lafel ca si autobuzele.

  4. #4
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1817
    Citat Mesaj initiat de costyn0714
    Pai ca la noi..intai cumparam mobila si dupa ne cautam si casa

    Păi casa este depoul, iar tramvaiele mobila, așa că se procedează corect.

  5. #5
    Insane
    Data de inscriere
     31-07-2007
    Locatie
     BlueSud
    Mesaje
    7604

    Oare nu era mai ieftin daca se construia un depou nou?

  6. #6
    Dim
    Addicted!
    Data de inscriere
     15-05-2008
    Mesaje
    1822

    @Koss
    Nu era mai ieftin, dar și eu mă gândeam la soluția asta.

    În cele două extreme ale orașului se preta construcția unui nou depou, însă Primăria nu deține terenuri nici la Ișalnița nici la Cârcea.

    Pe de o parte e mai bine că a rămas acolo pentru că mafia imobiliară era interesată și de terenul actualului depou.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.