Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost trimis la ANAP

Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost trimis la ANAP

7,796
2
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Documentația pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Pitești au fost înaintate, vineri, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) spre validare, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). La începutul săptămânii trecute, documentația primelor două tronsoane ale acestui drum expres a fost trimisă la ANAP. Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimată de 3,771 miliarde lei, fără TVA.

Conform CNAIRm Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA. Cuprins între intersecția cu DN 65 , în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.

Cel de al 2-lea Tronson , format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km, va costa 1,476,349,583.89 lei, fără TVA, și urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de-al doilea Tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 17 km,  o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA,  si ar urma sa fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj . Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

În informațiile suplimentare publicate de CNAIR se arată că ”pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m”.

S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene”, se arată în comunicatul CNAIR S.A.

Fotografie simbol

2 COMENTARII

  1. #1
    Newcomer
    Data de inscriere
     13-04-2016
    Mesaje
    12

    https://www.youtube.com/watch?v=6tdHEi3kwPg ne spune nene cel mai bine hai la cumparat teren pe unde trece

  2. #2
    Member
    Data de inscriere
     01-01-2015
    Mesaje
    233

    Daca nu se facea nimic, mai puteam sa visez la o autostrada. Acum e clar: Craiova nu va avea niciodata autostrada. Si pana la urma e normal: nici nu merita.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.