DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Firmele pot transmite de joi, 2 aprilie, actele necesare pentru solicitarea indemnizațiilor de șomaj tehnic plătite de stat pentru angajați și prin noua platformă aici.gov.ro, pe care o anunțase, miercuri, șeful ANOFM, Victor Picu, într-un interviu la StartupCafe.ro.

Momentan, persoanele fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști care trebuie să depună documentele pentru șomajul tehnic la structurile teritoriale ale Agenției Naționale de Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) nu pot folosi noua platformă.

Platforma aici.gov.ro oferă, ca primă funcționalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanțele județene ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forțelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea șomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020.

În paralel, documentele pot fi depuse și pe e-mail, la structurile teritoriale ale ANOFM, respectiv ANPIS, această variantă urmând să rămână oricum disponibilă și mai departe.

Șomajul tehnic permite societăților private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaților respectivelor societăți.

Site-ul a fost lansat de Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru Tehnologii Avansate, Bithat, și Telekom.

Acesta servește drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.

Obiectivul platformei online este eficientizarea și tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel național, astfel încât toate instituțiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetățenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt.

Nivelul scăzut de integrare și de digitalizare a instituțiilor este principalul obstacol în calea funcționării și comunicării eficiente în spațiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru tehnologii Avansate, Bithat și Telekom oferind soluția care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil și instituțiile publice – susține Guvernul.

Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.) se organizează și funcționează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza și coordona implementarea strategiilor și a politicilor publice în domeniul transformării digitale și societății informaționale.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.