Consilierii locali au aprobat, astăzi, tariful pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova. Cuantumul este de 300 lei/vehicul (inclusiv TVA). Hotărârea nu a fost adoptată în unanimitate. Aleșii PNL au susținut că prețul este prea mare pentru nivelul de trai din Craiova și s-au abținut de la votul proiectului de hotărâre. Deocamdată, RAT Craiova nu are încă la dispoziție și utilajele necesare operațiunii de ridicare, pe care o va efectua cu un utilaj închiriat.
Șoferii care vor parca în locuri interzise vor avea de plată un tarif de 300 de lei, TVA inclus, care include ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculului de către utilajul RAT Craiova, societatea căreia i-au fost deja delegate operațiunile.
În cazul în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea acestor cheltuieli, tariful va fi de 150 lei/vehicul (inclusiv TVA).
Dacă vehiculul va staționa mai mult de 24 de h de la data emiterii Dispoziției de ridicare, șoferul va plăti în plus câte 10 lei/zi, inclusiv TVA.
Consilierul PNL Flavius Sirop s-a arătat nemulțumit de aplicarea acestor taxe pentru șoferii care parchează ilegal, argumentând că nu există suficiente locuri amenajate de municipalitate. ”Acum câteva luni ne-am opus (aleșii liberali n.r.) acestui fapt, până vom avea suficiente locuri de parcare. Îmi mențin punctul de vedere. Noi, dacă nu avem suficiente locuri de parcare și alergăm după a ridica mașini, nu mi se pare normal. Întâi construim și după aceea sancționăm. Dacă totuși trebuie să puneți în practică aceste lucruri și să ne apucăm să alergăm după șoferi și mașini măcar să fim rezonabili”, și-a susținut punctul de vedere Flavius Sirop.
Consilierul a avut un cuvânt de spus și în privința tarifelor percepute de RAT, pe care le consideră prea mari pentru un oraș ”bogat” precum Craiova. ”La sectorul 4 București, taxa de ridicare și transport este de 75 lei și nu se percepe tarif de depozitare. Noi, aici, avem 300 de lei ridicarea și transportul, pentru că noi suntem la Craiova și suntem mai bogați, și 10 lei pe zi taxa de depozitare. Măcar modificați cuantumul acestei taxe, pentru că mi se pare mare. Șoferul, dacă a greșit, este deja sancționat contravențional, deci mai plătește și acolo o taxă. Să ne apucăm să sancționăm când o să avem noi suficiente locuri de parcare. Măsura poate fi aplicată în cazul de încălcare flagrantă, în cazurile în care se parchează pe treceri de pietoni, în apropierea unui spital și i se blochează accesul. (…)”, a motivat Flavius Sirop.
City-managerul orașului, Sorin Manda, a venit, însă cu contraexemple: ”La Sibiu este 450 de lei, la Cluj – 425 lei, Timișoara – 450 lei, Alba Iulia – 417 lei, Buzău – 500, Iași – 450 lei, Ploiești – 450 lei, deci sunt tarife mai mari decât la Craiova (…). ”Dacă este să dăm exemple, putem să ne gândim și atunci când exista în vigoare vechiul tarif de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar și când domnul Florescu (Marcel Florescu, fost director al RAT Craiova, actualmente consilier local PNL n.r.) era director și taxa era tot 300 de lei la un salariu minim de 750 lei. (…) Nu înțeleg de ce faceți atâta tam-tam referitor la niște persoane care aleg să greșească și să încalce Codul Rutier. (…) Sunt persoane care văd semnul cu Staționarea interzisă, văd trecerea de pietoni, văd trotuarul și aleg ei, asumându-și, plata unei penalități atât din punct de vedere rutier cât și tehnic să facă acest lucru. Referitor la modalitatea de implementare a acestui proiect, RAT Craiova, după ce i-a fost delegat serviciul de ridicare, și-a modificat bugetul și lista de achiziții (…) și a demarat procedura de achiziție a 2 asemenea mașini speciale (…) până atunci a ales să închirieze pentru o perioadă de timp determinată asemenea mașini până în momentul în care se face achiziția”, a contraargumentat Sorin Manda.
Flavius Sirop nu s-a lăsat și a plusat aducând în discuție faptul că șoferii nu ar trebui să plătească deplasarea utilajului de ridicări mai ales dacă mașinile parcate neregulamentar se află aproape unele de altele. ”În situația ipotetică în care mașina de ridicări vine de la bază să ridice o mașină, primul șofer care este acolo se întoarce și achită taxa de 150 de lei, după aceea urmează un parcurs pe aceeași stradă și întâlnește 10 mașini în aceeași situație. Adică spuneți că o să taxăm următorii 10 șoferi, deși ei sunt la mașină, încasăm 1.500 de lei din buzunarul lor, deși am făcut deplasarea o singură dată și după aceea ne-am deplasat 10 metri până la următoarea mașină, 20 până la cealaltă ș.a.m.d.. Mi se pare că dublu-taxăm sau triplu-taxăm, pentru că, până la urmă, tariful acela de ridicare include și transportul utilitarei de la bază și până în centru, dar acest transport nu trebuie plătit de fiecare șofer în parte, dacă mașina se afla deja acolo. Trebuie să fim riguroși în redactarea unor astfel de acte normative. Plus că sancțiunea deja există, este sancționat contravențional de Poliția Rutieră”, a conchis Sirop.
Ridicarea mașinilor va fi posibilă imediat ce utilajul închiriat va ajunge la RAT Craiova. Potrivit unor surse din Primăria Craiova, acest lucru ar urma să se întâmple în maximum o săptămână-două.
Fotografie simbol