DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(1 voturi, media: 5,00)

Uzina Ford din Craiova vizează un viitor electric, urmând să lanseze, în următorii doi ani, trei noi modele, dintre care două în variante electrice și pe combustie internă, iar Ford Puma va fi complet electric. Totodată, transferul proprietății de la Ford la Ford Otosan este așteptat să fie finalizat în al treilea trimestru, anunță oficialii companiei și cei ai Ministerului Economiei.

Prezent vineri în Dolj, Florin Spătaru, ministrul Economiei, a avut o întâlnire și cu cei din conducerea companiei Ford, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.

„Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al Economiei îl susţin cu toate eforturile”, a declarat Spătaru.

La rândul său, Josephine Payne, preşedinte Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăţilor legate de semiconductori şi de războiul din Ucraina şi pregăteşte tranziţia spre electrificare.

„Suntem foarte încântaţi de vizita Ministrului Economiei, Florin Spătaru, la fabrica Ford din Craiova. Această vizită confirmă încă o dată parteneriatul strâns dintre Ford şi Guvernul României şi marchează un alt pas important către construirea unui viitor mai puternic pentru industria auto locală. În timpul vizitei de astăzi am profitat de oportunitatea de a-l informa pe Ministrul Spătaru despre modul în care activitatea noastră se transformă şi despre provocările cu care se confruntă industria noastră în prezent.

În ciuda contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietăţii de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfăşurare şi, aşa cum s-a menţionat anterior, ne aşteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru”, a declarat Josephine Payne.

În paralel, uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi Ford Puma complet electric.

Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat şi deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piaţă.

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.

În cadrul vizitei la fabrica Ford s-a discutat despre soluţiile ce pot fi implementate pentru reducerea blocajelor pe lanţurile de aprovizionare şi despre oportunităţile şi provocările legate de dezvoltarea viitoare a fabricii.

Pe 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Joint-venture-ul Ford Otosan este unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto la nivel global, fiind totodată cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.

„Ţinând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administraţie al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior şi că Ford participă la supervizarea activităţii acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activităţii de la Craiova.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule şi peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008.

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice şi va avea un efect extins şi eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul reţelei de furnizori”, arată Ministerul Economiei.

În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost.

Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.