Autorităţile au demarat licitaţiile pentru reabilitarea pistei Aeroportului din Craiova

Autorităţile au demarat licitaţiile pentru reabilitarea pistei Aeroportului din Craiova

2.448
34
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(4 voturi, media: 5,00)

Pista Aeroportului Internaţional Craiova este singurul obiectiv din ansamblul aeroportuar care nu a fost modernizat. Consiliul Judeţean Dolj a primit 24 de milioane de euro pentru ca infrastructura de mişcare a aeroportului din Bănie să fie una performantă şi în timpul unor fenomene meteorologice care pot împiedica decolarea sau aterizarea avioanelor, precum ceaţa. Potrivit reprezentanţilor Aeroportului, ofertele s-au depus pentru lucrările de supraveghere şi asistenţă tehnică. 

Cum Aerportul din Craiova va deveni rezerva celui din Otopeni, infrastructura celui din Bănie trebuie pusă la punct. Astfel, cu banii obţinuţi de la Uniunea Europeană şi Guvernul României, investiţia se va materializa prin reabilitarea pistei de decolare-aterizare, cu o lungime de 2.500 de metri, prin repararea dalelor degradate şi a rosturilor aferente acestora şi aşternerea de mixturi asfaltice turnate la rece, repararea căii de rulare şi extinderea suprafeţei portante a acesteia până la 25 de metri, precum şi înlocuirea sistemului de balizaj cu unul modern, pentru alimentarea căruia va fi realizat şi un nou post de transformare.

Proiectul mai presupune şi reabilitarea platformei de îmbarcare-debarcare existente şi extinderea acesteia de la două la opt locuri, precum şi realizarea unui sistem de canalizare pluvială.

Lucrările sunt programate să demareze la sfârşitul acestui an şi vor avea ca rezultat creşterea gradului de siguranţă la decolarea şi aterizarea aeronavelor, dar şi a capacităţii de operare a Aeroportului Craiova.

Reamintim că, din această vară, de pe Aeroportul din Craiova vor fi deschise noi rute europene, precum Bologna, Roma, Barcelona şi Dorthmund. 



34 COMENTARII

  1. #1
    Senior Member
    Data de inscriere
     09-02-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    685

    24 de milioane de euro, investitie nu joaca, oare ne lasa sa facem liniuţe dupa ce o finalizeaza ?

    Padurea creste in 1000 de ani,iar focul o arde intr-o noapte!Ce facem pentru noi moare cu noi, ceea ce facem pentru altii, pentru lume, ramane nemuritor!
  2. #2
    Newcomer
    Data de inscriere
     26-03-2013
    Mesaje
    38
    Citat Mesaj initiat de obi33335
    24 de milioane de euro, investitie nu joaca, oare ne lasa sa facem liniuţe dupa ce o finalizeaza ?

    Poate daca va luati avioane , cu cazanele o sa se cam termine distractia

  3. #3
    Senior Member
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    968

    .. right on, Allex1992

  4. #4
    Afacerist
    Data de inscriere
     30-04-2007
    Locatie
     downtown
    Mesaje
    5611

    Trebuie deschise si rute interne , de exemplu daca vrei o deplasare la Iasi , Oradea , nu ai decat alternativa auto care e destul de anevoioasa .

    Tel : 0768 32 22 23Y!M : senso13Facebook : Sport TrainersPerpetuum Mobile
  5. #5
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     15-02-2011
    Locatie
     craiova brazda
    Mesaje
    1193

    Da investitie foarte mare sper sa se realizeze si mai multe rute

    Nu ma suna daca nu stii sa saluti si sa inchei o afacere Secretul succesului este sAƒ E™tii sAƒ pierzi cu demnitate E™i sAƒ cA¢E™tigi cu modestie
  6. #6
    Oldtimer
    Data de inscriere
     16-11-2011
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1345

    „prin repararea dalelor degradate şi a rosturilor aferente acestora şi aşternerea de mixturi asfaltice turnate la rece, repararea căii de rulare şi extinderea suprafeţei portante a acesteia până la 25 de metri”

    Penibil! Carpeli!
    La banii astia ar trebui totul inlocuit, nu carpit! Sunt aproape 3 km de pista… nu este cine stie ce…

    Nemintind nu trebuie sa-ti aduci aminte nimic! http://www.pescardejiu.blogspot.com
  7. #7
    Senior Member
    Data de inscriere
     06-09-2006
    Mesaje
    676

    bogdanfbj, daca nu stii despre ce inseamna reabilitarea unei infrastructuri abtine te sa comentezi tot ce citesti pentru ca reporterii/ autorii articolelor habar nu au de ceea ce li se explica – vezi cazul de fata … se porneste de la inlocuirea dalelor de beton afectate pe o pista/cale rulare/platforma si se lucreaza de la fundatia acestora + alte detalii … , apoi se aplica un covor asfaltic pentru ca altfel nu se poate mari capacitatea portanta;
    nimeni nu mai risca in aceste vremuri intr un proiect european de asemenea anvergura

  8. #8
    Oldtimer
    Data de inscriere
     16-11-2011
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1346
    Citat Mesaj initiat de bogdans
    bogdanfbj, daca nu stii despre ce inseamna reabilitarea unei infrastructuri abtine te sa comentezi tot ce citesti pentru ca reporterii/ autorii articolelor habar nu au de ceea ce li se explica – vezi cazul de fata … se porneste de la inlocuirea dalelor de beton afectate pe o pista/cale rulare/platforma si se lucreaza de la fundatia acestora + alte detalii … , apoi se aplica un covor asfaltic pentru ca altfel nu se poate mari capacitatea portanta;
    nimeni nu mai risca in aceste vremuri intr un proiect european de asemenea anvergura

    Ma faci sa rad!
    pai sa nu mai publice ei daca nu stiu ce scriu……. Eu citesc informatia si o comentez cum vreau.. cat despre acele dale Ai facut cumva armata acolo? Eu Da! Te intreb, cate fire de iarba ai tras dintre acele dale? Eu am scos roabe intregi…
    Infrastructura??? Esti cumva unul din cei care urmeaza sa lucreze la proiect? In cazul acesta, cred ca ne-am multumi cu raspunsul la intrebarea: cu ce pret se reabiliteaza un metru de dala pe pista de „cale/rulare”? Apropo, in toate aeroporturile(vizitate) am vazut ca pistele sunt din asfalt nu din DALE A, mai este baza de la Balta Verde . . au doar iarba acolo
    In concluzie: nu ma abtin! Nu am de ce!

    Nemintind nu trebuie sa-ti aduci aminte nimic! http://www.pescardejiu.blogspot.com
  9. #9
    Senior Member
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    970

    bogdanfbj, te-ai gandit ca dalele au rol de fundatie? orice drum pe lumea asta, pana la covorul asfaltic are mai multe straturi pe care aceste dale le au pe sub ele. se vor repara/umple rosturile dintre dale pentru ca atunci cand se va turna covorul asfaltic sa nu apara denivelari din cauza structurii diferite a fundatiei (dala/ rost dintre dale) .. e treaba ta cum interpretezi un text si ce comentezi dar risti sa te faci de ras cautand un nod in papura.

  10. #10
    Member
    Data de inscriere
     01-10-2013
    Mesaje
    153
    Citat Mesaj initiat de bogdanfbj
    Citat Mesaj initiat de bogdans
    bogdanfbj, daca nu stii despre ce inseamna reabilitarea unei infrastructuri abtine te sa comentezi tot ce citesti pentru ca reporterii/ autorii articolelor habar nu au de ceea ce li se explica – vezi cazul de fata … se porneste de la inlocuirea dalelor de beton afectate pe o pista/cale rulare/platforma si se lucreaza de la fundatia acestora + alte detalii … , apoi se aplica un covor asfaltic pentru ca altfel nu se poate mari capacitatea portanta;
    nimeni nu mai risca in aceste vremuri intr un proiect european de asemenea anvergura

    Ma faci sa rad!
    pai sa nu mai publice ei daca nu stiu ce scriu……. Eu citesc informatia si o comentez cum vreau.. cat despre acele dale Ai facut cumva armata acolo? Eu Da! Te intreb, cate fire de iarba ai tras dintre acele dale? Eu am scos roabe intregi…
    Infrastructura??? Esti cumva unul din cei care urmeaza sa lucreze la proiect? In cazul acesta, cred ca ne-am multumi cu raspunsul la intrebarea: cu ce pret se reabiliteaza un metru de dala pe pista de „cale/rulare”? Apropo, in toate aeroporturile(vizitate) am vazut ca pistele sunt din asfalt nu din DALE A, mai este baza de la Balta Verde . . au doar iarba acolo
    In concluzie: nu ma abtin! Nu am de ce!

    Eu unu te-as sfatuii sa te abtii cu toata ca ai facut armata acolo si ai zmuls iarba dintre rosturile dalelor de beton.Daca nu sti cu ce semananca aviatia mai poti face armata acolo inca de 10 ori sa sa mai zmulti de inca 1000 de ori mai multe roabe decat ai facut in acea perioada.Daca nu stiai sunt MULTE aeroporturi in lumea asta care au piste betonate(concrete). Asa pentru cunostintele tale te anunt ca acel beton este MULT mai rezistent decat asfaltul,se uzeaza mai greu,de aici si rezistenta acestui beton la noi pe aeroport din anii 70`.
    Si mai tin sa te anunt ca unde o sa fie cazul sa se sparga acele dale si sa se toarne un alt beton o sa se faca,o sa se inchida si traficul daca este cazul. Vezi si pista de la Cluj cea noua sau la Iasi ca sunt tot betonate.Eu te sfatuiesc sa te documentezi inainte de a scrie tampenii.ti-o spune unu care este in domeniu si cunosc foarte multe in acest sens si stiu foarte bine cu ce se mananca,colaborez foarte frecvent cu cei de la aeroport in mod special cu donul director.Asadar nu mai spuneti din burta ce credeti sau ce cititi scris prin presa de la asa zisii ziaristi care nu stiu pe ce luma traiesc.

  11. #11
    Member
    Data de inscriere
     01-10-2013
    Mesaje
    154
    Citat Mesaj initiat de ana maria
    Trebuie deschise si rute interne , de exemplu daca vrei o deplasare la Iasi , Oradea , nu ai decat alternativa auto care e destul de anevoioasa .

    Ana Maria daca tu doresti sa zbori la Iasi sau alte locuri ami indeparate din tara sau mai sunt alti 5 insi catine cand pleaca intr-o vacanta anuala asta nu inseamna ca trebuie bagata o cursa interna.Pentru a opera o ruta interna trebuie sa ai pasageri in mod frecvent pentru minim 2 zboruri pe saptamana si sa fie asa 40-100 de insi nu 2-3 .Nu stiu tu daca mergi saptamanal la Iasi incat ti-ai permite sa dai peste 100 de euro pe un bilet de avion.Ce vezi tu la Iasi sau Cluj sau Oradea,Satu Mare si Timisoara ca au zboruri interne pe relatia Bucuresti asta nu inseamna ca lumea calatoreste ca nu vrea sa faca 8-10 ore cu masina,acele curse sunt menite sa duca pasagerii care vin din alte tari si nu au zboruri directe spre orasele lor ci doar la Bucuresti. O oferta de deschidere a unei rute nu se face asa,se analizeaza cati oameni merg in mod frecvent acolo nu asa ca o cere x sau y ca se duce el de 2 ori pe an in orasul x sau y si ar prefera avionul 1 ora decat masina 10 ore,hai sa fim seriosi.

  12. #12
    Afacerist
    Data de inscriere
     30-04-2007
    Locatie
     downtown
    Mesaje
    5614

    Daca ai fi tu managerul aeroportului ar trebui sa-mi iau elicopter .Exista si avioane de mici dimensiuni , nu trebuie sa introduca un boeing 747 pe rutele unde sunt putini calatori .

    Tel : 0768 32 22 23Y!M : senso13Facebook : Sport TrainersPerpetuum Mobile
  13. #13
    Member
    Data de inscriere
     01-10-2013
    Mesaje
    155
    Citat Mesaj initiat de ana maria
    Daca ai fi tu managerul aeroportului ar trebui sa-mi iau elicopter .Exista si avioane de mici dimensiuni , nu trebuie sa introduca un boeing 747 pe rutele unde sunt putini calatori .

    Ana maria pentru astfel de deplasari sunt firme de aerotaxi,stiam ca este 400 de euro pentru 3 persoane pana la Bucuresti.Daca te tine buzunarul ia un avion de mici dimensiuni sau elicopter si dai 1000 de euro pretru 3-4 persoane pana la Iasi iti convine ? Companiile aeriene nu au astfel de jucarii mici sa transporte 5 pesoane sau 10 . Daca doresti chiar te pun in tema si sa iei legatura cu aceste firme de aerotaxi

  14. #14

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    21693
    Citat Mesaj initiat de electronice_cv
    Citat Mesaj initiat de ana maria
    Trebuie deschise si rute interne , de exemplu daca vrei o deplasare la Iasi , Oradea , nu ai decat alternativa auto care e destul de anevoioasa .

    Ana Maria daca tu doresti sa zbori la Iasi sau alte locuri ami indeparate din tara sau mai sunt alti 5 insi catine cand pleaca intr-o vacanta anuala asta nu inseamna ca trebuie bagata o cursa interna.Pentru a opera o ruta interna trebuie sa ai pasageri in mod frecvent pentru minim 2 zboruri pe saptamana si sa fie asa 40-100 de insi nu 2-3 .Nu stiu tu daca mergi saptamanal la Iasi incat ti-ai permite sa dai peste 100 de euro pe un bilet de avion.Ce vezi tu la Iasi sau Cluj sau Oradea,Satu Mare si Timisoara ca au zboruri interne pe relatia Bucuresti asta nu inseamna ca lumea calatoreste ca nu vrea sa faca 8-10 ore cu masina,acele curse sunt menite sa duca pasagerii care vin din alte tari si nu au zboruri directe spre orasele lor ci doar la Bucuresti. O oferta de deschidere a unei rute nu se face asa,se analizeaza cati oameni merg in mod frecvent acolo nu asa ca o cere x sau y ca se duce el de 2 ori pe an in orasul x sau y si ar prefera avionul 1 ora decat masina 10 ore,hai sa fim seriosi.

    eu am zburat pe ruta oradea – bucuresti si erau 8 oameni in avion, la ora 6 dimineata, iar la 7.15 am ajuns in #bucuresti odata cu toate crusele interne, iasi – bucuresti, cluj – bucuresti, iasi – bucuresti si timisoara – bucuresti

    Nu are rost sa bage craiova – bucuresti ca este aproape, iar pentru o cursa craiova – iasi, nu cred ca sunt asa de multi sa se duca saptamanal sau sa nu zic zilnic, eu as vrea sa fie, dar nu sunt, sa fim realisti

  15. #15
    Oldtimer
    Data de inscriere
     16-11-2011
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1348

    „electronice_cv” Ma gandesc ca sunt cazuri cand „asa zisii ziaristi” sunt premeditat prost informati de catre cei care au obligatia asta.
    Vad ca afirmi „ti-o spune unu care este in domeniu si cunosc foarte multe in acest sens si stiu foarte bine cu ce se mananca,colaborez foarte frecvent cu cei de la aeroport in mod special cu donul director” Daca este sa fie asa, poate ma elucidezi si pe mine cu costul alocat doar ptr reabilitarea pistei sunt 2500 metri+ maxim 25 metri care se vor construi in plus. Dupa ce o sa aflam suma pe care sigur ai sa ne-o comunici(doar te cunosti cu directorul) o sa impartim suma cu nr -ul de metri realizati”ca la carte” si o sa aflam cat a costat un metru de pista reparat. Asta era intrebarea la care nu a raspuns nimeni
    Acum intelegi de ce eram nedumerit? De suma alocata.
    P.S: dupa ce o sa elucidam acest mister, trecem la urmatorul: înlocuirea sistemului de balizaj

    Nemintind nu trebuie sa-ti aduci aminte nimic! http://www.pescardejiu.blogspot.com
  16. #16
    Member
    Data de inscriere
     01-10-2013
    Mesaje
    156
    Citat Mesaj initiat de bogdanfbj
    „electronice_cv” Ma gandesc ca sunt cazuri cand „asa zisii ziaristi” sunt premeditat prost informati de catre cei care au obligatia asta.
    Vad ca afirmi „ti-o spune unu care este in domeniu si cunosc foarte multe in acest sens si stiu foarte bine cu ce se mananca,colaborez foarte frecvent cu cei de la aeroport in mod special cu donul director” Daca este sa fie asa, poate ma elucidezi si pe mine cu costul alocat doar ptr reabilitarea pistei sunt 2500 metri+ maxim 25 metri care se vor construi in plus. Dupa ce o sa aflam suma pe care sigur ai sa ne-o comunici(doar te cunosti cu directorul) o sa impartim suma cu nr -ul de metri realizati”ca la carte” si o sa aflam cat a costat un metru de pista reparat. Asta era intrebarea la care nu a raspuns nimeni
    Acum intelegi de ce eram nedumerit? De suma alocata.
    P.S: dupa ce o sa elucidam acest mister, trecem la urmatorul: înlocuirea sistemului de balizaj

    Aloooo!!! prietene trezirea tu sti ce se mai face pe langa astea? de iluminat in pista marginal,axial si cu praguri de aterizare ai auzit ? sti cat costa astea? de ILS cat. II ai auzit ? sti cat costa? sa nu credeti ca astia doar toarna ca prin cartier niste asfalt pe 2,5 km de pista si gata. Un ILS cat II depaseste lejer 5 mil. de euro, stiu ca unu cat. III se apropie lejer spre 20 mil. euro si un balizaj simplu cat I cum avem acum consta 2 mil. euro.. balizajul luminos,ils-ul voi le puneti la socoteala ? sau vi se pare ca 24 mil. de euro este prea mult pentru asfaltarea a 2,5 km de beton ca prin cartiere.Mai copii daca habar nu aveti despre toate astea macar documentativa inainte sa postati proastii sau sa aruncati cu noroi in x sau y ca fura banii ca-s multi doar pentru o asfaltare.

  17. #17
    Oldtimer
    Data de inscriere
     16-11-2011
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1349

    Vad ca tot se evita raspunsul la intrebarea mea! Bun! In urma sfaturilor primite, m-am informat, google/search etc si am gasit asta: Atentie, in cel de al doi-lea link se construieste o noua pista de rulare, decolare sau cum vreti sa ii mai spuneti. Nu se reabiliteaza! Deci? Incep de la 0. La aia costa undeva la 21 mil euro( cu totul, iluminare bla-bla) si la noi reabilitarea este 24 mil Dar, sa nu uitam si de primul link http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-actualitate/pista-noua-la-aeroportul-iasi-3049719 http://www.business24.ro/turism/zbor-avion/proiectul-de-modernizare-a-aeroportului-din-oradea-a-primit-unda-verde-cat-vor-costa-lucrarile-1541531

    Mai am o intebare: cum ramane cu pistele de rulare… elastice?

    Nemintind nu trebuie sa-ti aduci aminte nimic! http://www.pescardejiu.blogspot.com
  18. #18
    Ami
    Senior Member
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    845

    Ntz, ntz… numai nepricepuţi! Aşa ceva! Ruşine să ne fie că nu ne pricepem la dale!… Plus alte detalii!

    Citat Mesaj initiat de bogdans
    bogdanfbj, daca nu stii despre ce inseamna reabilitarea unei infrastructuri abtine te sa comentezi tot ce citesti pentru ca reporterii/ autorii articolelor habar nu au de ceea ce li se explica – vezi cazul de fata … se porneste de la inlocuirea dalelor de beton afectate pe o pista/cale rulare/platforma si se lucreaza de la fundatia acestora + alte detalii … , apoi se aplica un covor asfaltic pentru ca altfel nu se poate mari capacitatea portanta;
    nimeni nu mai risca in aceste vremuri intr un proiect european de asemenea anvergura
  19. #19
    Senior Member
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    971
    Citat Mesaj initiat de bogdanfbj
    Vad ca tot se evita raspunsul la intrebarea mea! Bun! In urma sfaturilor primite, m-am informat, google/search etc si am gasit asta: Atentie, in cel de al doi-lea link se construieste o noua pista de rulare, decolare sau cum vreti sa ii mai spuneti. Nu se reabiliteaza! Deci? Incep de la 0. La aia costa undeva la 21 mil euro( cu totul, iluminare bla-bla) si la noi reabilitarea este 24 mil Dar, sa nu uitam si de primul link http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-actualitate/pista-noua-la-aeroportul-iasi-3049719 http://www.business24.ro/turism/zbor-avion/proiectul-de-modernizare-a-aeroportului-din-oradea-a-primit-unda-verde-cat-vor-costa-lucrarile-1541531

    Mai am o intebare: cum ramane cu pistele de rulare… elastice?

    daca tot ai dat-o in fapte reale, pe wikipedia gasesti ca pista de la iasi are 1800 m lungine, a noastra 2500 m .. faci si tu calculele
    iar despre al doilea link, cred ca trebuie sa recitesti articolul pentru ca scrie clar ca lucrarile sunt evaluate la 96 de milioane de euro.

    sfatul meu este sa nu te mai faci de ras pe aici cu informatii care pot sa fie demontate atat de usor.

  20. #20
    Member
    Data de inscriere
     01-10-2013
    Mesaje
    156

    bogdanfbj

    Cred ca ti-am dat cateva exemple mai sus unde se duc aproape jumatate din bani.Vezi ca firma UTI construieste un sistem luminos pe o pista de 12500 m la Varna in Bulgaria de cat I si costa 1,8 mil. de euro. Deci al noi o sa fie cat. II care costa cel putin dublu la fel cat un sistem de ghidate ILS cat. II dupaia trecem la pista,cale de rulare,platforma betoane,asflalt si toate cele.Eu cred ca voi nu stiti ce vorbiti,sau credeti ca asfaltaea aia si niste lumini acolo costa nici 10 mil. si restul pana la 24 se fura. Pai aproape daca nu 3 sferturi din suma costa tot ce este nevoie si restul la proiectanti firma de constructii care trebuie platita etc o gramada de chestii pe care vad ca nu le stiti.Eu usor sa vorbesti din afara.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.