Cele 45 de localități din judeţ se vor bucura de o finanţare de circa patru milioane de euro, prin intermediul a trei proiecte câştigate de Consiliul Judeţean Dolj. Practic, administrațiile locale vor fi incluse într-un sistem integrat, urmând să fie dotate cu aparatură și programele informatice necesare. Proiectele vizează creșterea eficienței în activitatea primăriilor, în special a gestionării registrelor agricole, prin informatizare, dar nu este exclus ca prin cele trei proiecte să fie cumpărate ori, după caz, actualizate, și programe pentru alte activități, fie ele bugetare, de contabilitate, fie legate de taxele și impozitele locale.
Toate datele vor fi stocate într-o bază centrală, pe servere gestionate de Consiliul Județean, la care primăriile partenere vor fi în permanență conectate, prin internet, cu ajutorul programelor speciale.
„Odată puse în funcţiune, aceste sisteme informatice vor îmbunătăți, în primul rând, modul în care îşi desfășoară activitatea personalul din primăriile partenere. Sfera beneficiarilor este, însă, cu mult mai largă, pentru că de câștigat vor avea, de fapt, doljenii din cele 45 de localităţi vizate, care numără aproape 170.000 de suflete, aceasta fără a mai lua în calcul și mediul de afaceri, firmele care intră în contact cu primăriile pentru a depune sau obține diferite înscrisuri„, a precizat preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa., care a adăugat că sistemul este unul deschis şi fi extins ulterior, prin includerea de noi localități.
„De partea cealaltă, a cetățeanului, acestea se vor traduce, mai întâi de toate, într-o economie de timp, pentru că vor putea fi procesate mai repede cererile și declarațiile, va fi mai facil accesul la diverse formulare, la instrucțiunile de completare a lor, la listele cu acte necesare, se va crea inclusiv posibilitatea de a plăti taxele şi impozitele prin internet„, mai spune şeful administraţiei judeţene.