Tirurile blocate în Bulgaria, redirecţionate către Oreahovo-Bechet, Nicopole-Turnu Măgurele sau Vidin-Calafat

Tirurile blocate în Bulgaria, redirecţionate către Oreahovo-Bechet, Nicopole-Turnu Măgurele sau Vidin-Calafat

1.547
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Situaţia la Ruse rămâne neschimbată: parcările pentru camioane sunt pline, a declarat marţi directorul Inspectoratului de poliţie din oraş, Svetoslav Pârvanov, citat de agenţia bulgară Focus. „Autocamioanele de peste 10 tone sunt redirecţionate spre alte puncte de trecere a frontierei, dar ar fi greu ca situaţia să revină la normal pentru că feriboturile nu au capacitatea să înlocuiască podul, a spus Pârvanov. El a adăugat că poliţiştii de la Ruse au avut de-a face şi cu crize mai grele, atunci când circulaţia pe singurul pod dintre Bulgaria şi România a fost blocată din cauza zăpezii”, notează Agerpres.

Peste 200 de tiruri aşteptau azi de dimineaţă în oraşul Sviştov să treacă cu feribotul la Zimnicea, informează postul naţional de televiziune de la Sofia. Şoferii au petrecut întreaga noapte fără a avea mâncare. Majoritatea tirurilor transportă produse alimentare şi şoferii se tem că aceasta se vor strica dacă rămân încă o zi în parcarea feribotului. Cele două vase transportă într-o cursă 9 autocamioane grele şi pot face în jur de 10 curse pe zi.

Dobri Radev, director al complexului de feribot din Oreahovo, a declarat pentru agenţia de presă Focus că tirurile trebuie să fie redirecţionate spre complexele de feribot Oreahovo-Bechet, Nicopole-Turnu Măgurele sau Vidin-Calafat pentru că feribotul din Sviştov-Zimnicea are o capacitate foarte mică şi funcţionează numai în timpul zilei. Fiecare dintre cele două vase de la Oreahovo-Bechet are o capacitate de 18-20 camioane pe cursă, ceea ce înseamnă 350 camioane pe zi în fiecare direcţie. Feriboturile din Nicopole şi Vidin sunt şi ele disponibile, susţine Radev.

Cotidianul Dnevnik citează un comunicat de presă al Agenţiei Rutiere din Bulgaria potrivit căruia traficul de autocamioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse va fi reluat pe 13 aprilie. De la această dată, traficul greu se va efectua pe o singură bandă în ambele sensuri până la sfârşitul lunii mai, când trebuie să se încheie lucrările de reparare de urgenţă.

Duminică seară, autorităţile bulgare au interzis traficul de camioane de peste 10 tone pe podul Giurgiu-Ruse. Decizia a fost luată după ce o groapă uriaşă, cu dimensiuni de un metru pe 80 de centimetri, s-a format duminică în partea bulgară a podului. În medie, un număr de 4.000 de vehicule, dintre care jumătate sunt autocamioane, folosesc în fiecare zi podul dintre Giurgiu şi Ruse.

În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954. Cel de-al doilea pod peste Dunăre între cele două ţări, între oraşele Vidin şi Calafat, se află în prezent în construcţie, urmând să fie inaugurat în următoarele luni.
Sursa: AGERPRES



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.