La fabrica Ford din Craiova nu se mai fabrică motorul Ecoboost de 1,5 litri, după ce compania americană a decis să reloce producția din Bănie în Marea Britanie, mai exact la fabrica din Țara Galilor. Mutarea s-a încheiat la sfârșitul anului 2014. În prezent, la Craiova se mai produc doar motorul EcoBoost de 1 l și modelul B-Max. Relocarea producției motorului de 1,5 litri s-a reflectat și în rândul angajaților. Ford a implementat un program de plecări voluntare argumentând că cererea pieței este în scădere, iar volumul de muncă trebuie ajustat.
Vestea că producția ar putea fi retrasă de la Craiova a apărut încă din toamna lui 2014, iar procesul de relocare s-a încheiat definitiv la sfârșitul 2014. „Producţia motorului de 1,5 litri s-a mutat în cursul anului trecut în Marea Britanie. La fabrica din Craiova se mai produce doar motorul EcoBoost de 1 litru”, a confirmat Ovidiu Cioroianu, liderul de sindicat din cadrul Ford Craiova. Potrivit acestuia, uzina din Bănie producea 1.000 de motoare de 1,5 litri şi de 1,0 litri zilnic, însă volumul a scăzut cu circa 300 de unităţi pe zi.
În consecință, dată fiind cererea mică de autovehicule și relocarea producției motorului de 1,5 litri, Ford România a anunţat anul trecut şi o serie de disponibilizări voluntare. „(…) Uzina de la Craiova a fost nevoiă anul acesta să-şi întrerupă producţia pentru un număr semnificativ de zile, atât în secţia de asamblare vehicule cât şi în cea de producţie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producţie la cererea actuala a pieţei. Acest lucru necesită şi o reducere a forţei de muncă. Ford România implementează un program de încetare voluntară a contractelor individuale de munca ce vizează aproximativ 680 de angajaţi din cadrul uzinei noastre“, au transmis presei, anul trecut, reprezentanții Ford România.