Ford a primit 21 mil. euro ca să mute EcoBoost de la...

Ford a primit 21 mil. euro ca să mute EcoBoost de la Craiova în Țara Galilor

949
24
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(2 voturi, media: 5,00)

Ford Europa a mutat aproape integral producţia de motoare de 1,5 litri EcoBoost de la uzina de la Craiova către cea din Bridgend, Ţara Galilor, după ce guvernul galez a aprobat un ajutor de aproximativ 21 milioane de euro pentru ca Ford să păstreze cele aproape 2.000 de locuri de muncă de la uzina britanică, notează Ziarul Financiar.

La Craiova se mai produc, în prezent, doar 700 de motoare pe zi, faţă de 1.000 anul trecut, în vreme ce motorul de 1,5 litri mai deţine un procent redus în totalul producţiei din Bănie. Uzina furnizează componente ale acestui motor către cea din Bridgend, astfel că România pierde numai din motoare exporturi anuale de aproape 150 milioane de euro, se arată într-un articol al ZF.

În România, Ford a cerut, pentru susţinerea producţiei, o autostradă de la Craiova la Piteşti pentru a avea posibilitatea de a livra către portul Constanţa maşini mai rapid şi mai ieftin, dar a primit până acum doar promisiuni şi planuri pe hârtie. Ford România a renunţat la 490 de an­gajaţi în ultima perioadă şi a redus programul de lucru şi salariile cu 8%.

Constructorul american a investit la Cra­iova peste 1 mld. euro în uzină, dar de la aproape 4.000 de angajaţi s-a ajuns la 2.700, iar de la producţia promisă iniţial de 300.000 de maşini anual, abia s-a ajuns la 70.000 în 2013.

Sursa informații: ZF

24 COMENTARII

  1. #1
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1161

    cat timp nu vor face autostrada macar pana la pitesti, Craiova o sa se zbata sa se dezvolte si sa tina pasul cu restul tarii… infrastructura de transport este vitala pentru dezvoltarea unei zone. punct. nici nu mai are rost sa discutam alte probleme pana cand nu o rezolvam pe-asta.

  2. #2

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    22552

    din pacate mai pleaca o firma mare si uite asa ne miram de ce suntem cea mai saraca zona din romania

  3. #3
    De-al casei
    Data de inscriere
     17-01-2008
    Locatie
     out there ...
    Mesaje
    442

    Daca planurile raman doar pe hartie… asta se intampla. Ca e Ford sau alta firma, fara infrastructura e o problema de timp pana pleaca. Pacat.

    Multumesc si daca esti de acord cu mine, multumesc si daca nu esti, dar imi respecti parerea. Un multumesc sau scuza-ma te poate duce departe daca stii cand trebuie folosite.
  4. #4
    Coder
    Data de inscriere
     06-10-2005
    Mesaje
    244

    Sa tot votam parlamentari … Zgonea, Gust si altii.. de aia nu mai pot ei de autostrazile si bunastarea noastra. Ponta iar e oltean si degeaba… a facut ceva pt zona lui ? Sau acum sta la bucuresti nu-l mai intereseaza?
    Rus ala de la transporturi isi stie interesul… prioritate au autostrazile de la cluj..sa fie bine la bozgori.

  5. #5
    Junior
    Data de inscriere
     12-01-2006
    Mesaje
    57

    Mi se pare un pretext cu autostrada … drumul catre Pitesti este destul de ok, desii sunt destui nebuni…. insa noi am uitat ceva: transportul de cai ferate.
    Dupa mine ar trebui investit mai mult aici … este si mai ieftin si este si mai eco !

  6. #6
    Newcomer
    Data de inscriere
     21-01-2013
    Mesaje
    18
    Citat Mesaj initiat de FREAKTUNING
    din pacate mai pleaca o firma mare si uite asa ne miram de ce suntem cea mai saraca zona din romania

    si cea mai saraca tara din Europa

  7. #7
    @#I
    De-al casei
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    420

    Ford va pleca cu sau fără autostradă.
    În primul rând că Ford este la concurență cu Dacia (un investitor adevărat, serios, cu tradiție în România și cu rezultate excepționale) și , în al doilea rând, Ford merge pe unde găsește fraieri care dau ajutoare de stat.
    Ford a ”investit”, dar și-a primit toți banii băgați în transportul fabricii în România , a făcut și ceva profit și a primit și zeci de milioane de la stat.
    O mică inginerie. Mai săpați ca să aflați că Ford nu a investit nimic din buzunarul propriu. Nu e prea mult de săpat.
    Promisiunile cu sute de mii de mașini și motoare au fost făcute de formă, că doar nu-i durea gura.
    Ford a cumpărat fabrica de la Craiova, dar s-a înțeles prin spate cu guvernul ca să primească banii înapoi sub formă de ajutor de stat. Sunt multe șemcherii în afacerea Ford și e greu de crezut că Ford a dat ceva. Dimpotrivă, a luat și a luat ca lumea.
    Cred că suma cheltuită de stat cu Ford se apropie de 100 de milioane.
    Mai bine îi dădeau la oameni pe stradă, aiurea.

  8. #8
    Junior
    Data de inscriere
     12-01-2006
    Mesaje
    58

    Bals este singurul oras mic in care astepti … Slatina e aproape inexistenta … drumul ala ocolitor este foarte prost, dar timpul cheie nu e acolo … In rest, nu merge nicaieri cu 50 in localitati. Singurele locuri periculoase sunt Lunca Corbului unde stau de obicei politistii, si Colonesti … in rest … toata lumea merge cu 70-80 …

    Oricum tirurile sunt limitate la 80, iar castigat , ar fi de maxim 30-45 de minute …

    Dar cum ziceam, solutia ar fi transportul pe cai ferate …

  9. #9
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1162

    e, hai! nici chiar asa.. ford nu e concurent cu dacia pentru ca nu impart acelasi segment de piata.. cred ca doar dusterul se bate cu kuga.. in rest nu prea au elemente comune.
    ford a mizat pe productia de B-max la Craiova, o masina noua, netestata pe piata. nu aveau cum sa fie siguri ca va prinde la public. sunt convins ca au existat si manevre pe la spate, si toti cred ca au avut de castigat, dar nu e cazul sa tragem concluzia ca asta s-a vrut de la inceput. e absurd sa credem ca ford nu dorea sa mearga modelul si sa mearga fabrica, sa produca sutele de mii de modele. piata auto e sensibila in vremurile astea si e destul de dificil pt un producator sa-si organizeze productia in toate fabricile si este normal ca daca au un avantaj pe undeva sa mearga acolo. oricine ar face la fel, nu vad de ce sa judecam o companie pentru asta.
    in rest.. am citi undeva mai sus ca e ok drumul spre pitesti…calcul simplu: acum, un drum mers relaxat (evident cu incalcarea legii pt ca nu ai cum sa mergi cu 50 chiar prin toate localitatile) dureaza undeva intre o ora jumate si doua ore, depinde cat e de aglomerat. cu o autostrada, 130 de km ii faci in maxim o ora. plus economii de combustibil. e absurd sa crezi ca drumul de acum e ok.

  10. #10
    De-al casei
    Data de inscriere
     17-01-2008
    Locatie
     out there ...
    Mesaje
    444
    Citat Mesaj initiat de boqqdan
    e, hai! nici chiar asa.. ford nu e concurent cu dacia pentru ca nu impart acelasi segment de piata.. cred ca doar dusterul se bate cu kuga.. in rest nu prea au elemente comune.
    ford a mizat pe productia de B-max la Craiova, o masina noua, netestata pe piata. nu aveau cum sa fie siguri ca va prinde la public. sunt convins ca au existat si manevre pe la spate, si toti cred ca au avut de castigat, dar nu e cazul sa tragem concluzia ca asta s-a vrut de la inceput. e absurd sa credem ca ford nu dorea sa mearga modelul si sa mearga fabrica, sa produca sutele de mii de modele. piata auto e sensibila in vremurile astea si e destul de dificil pt un producator sa-si organizeze productia in toate fabricile si este normal ca daca au un avantaj pe undeva sa mearga acolo. oricine ar face la fel, nu vad de ce sa judecam o companie pentru asta.
    in rest.. am citi undeva mai sus ca e ok drumul spre pitesti…calcul simplu: acum, un drum mers relaxat (evident cu incalcarea legii pt ca nu ai cum sa mergi cu 50 chiar prin toate localitatile) dureaza undeva intre o ora jumate si doua ore, depinde cat e de aglomerat. cu o autostrada, 130 de km ii faci in maxim o ora. plus economii de combustibil. e absurd sa crezi ca drumul de acum e ok.

    cam ai dreptate, desi kuga e mult mai scumpa decat dusterul. cat despre drum, una e sa mergi cu o compacta sau berlina si alta e cu tirul.

    Multumesc si daca esti de acord cu mine, multumesc si daca nu esti, dar imi respecti parerea. Un multumesc sau scuza-ma te poate duce departe daca stii cand trebuie folosite.
  11. #11
    @#I
    De-al casei
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    421
    Citat Mesaj initiat de boqqdan
    e, hai! nici chiar asa.. ford nu e concurent cu dacia pentru ca nu impart acelasi segment de piata.. cred ca doar dusterul se bate cu kuga.. in rest nu prea au elemente comune.
    ford a mizat pe productia de B-max la Craiova, o masina noua, netestata pe piata. nu aveau cum sa fie siguri ca va prinde la public. sunt convins ca au existat si manevre pe la spate, si toti cred ca au avut de castigat, dar nu e cazul sa tragem concluzia ca asta s-a vrut de la inceput. e absurd sa credem ca ford nu dorea sa mearga modelul si sa mearga fabrica, sa produca sutele de mii de modele. piata auto e sensibila in vremurile astea si e destul de dificil pt un producator sa-si organizeze productia in toate fabricile si este normal ca daca au un avantaj pe undeva sa mearga acolo. oricine ar face la fel, nu vad de ce sa judecam o companie pentru asta.
    in rest.. am citi undeva mai sus ca e ok drumul spre pitesti…calcul simplu: acum, un drum mers relaxat (evident cu incalcarea legii pt ca nu ai cum sa mergi cu 50 chiar prin toate localitatile) dureaza undeva intre o ora jumate si doua ore, depinde cat e de aglomerat. cu o autostrada, 130 de km ii faci in maxim o ora. plus economii de combustibil. e absurd sa crezi ca drumul de acum e ok.

    Concurență se referă și la acordarea de ajutoare de stat unei companii , deci, defavorizarea altora, care nu primesc, nerespectarea regulilor pieței, concurenței etc.
    E discutabilă și ideea că nu împart același segment de piață pt că în România nu cred că funcționează chiar așa treaba. Ford voia să vândă automobile ,până la urmă. Crezi că românii, dacă și-ar permite, nu ar cumpăra kuga cu 30 000 de euro…?…Dar cumpără Dacia, pentru că Dacia face ce poate cumpăra românul și nu numai românul sărac, ci și neamțul sărac.
    Se ridică semne de întrebare când vii aici și nu fabrici mașini care să aibă șanse reale. OK, se adresau altei categorii de cumpărători, dar atunci…ce căutau la Craiova? Pt Ecoboost? Păi dacă voiau să vândă motoare de la Cv atunci făceau un motor numai aici și echipau cu el mașini care au vânzare.
    Eu cred că a fost un act politic, iar partea economică a contat prea puțin. Păcat că statul nu a investit banii ăia în avioane sau..altceva.
    Eu cred că , în cel mai bun caz, banii cheltuiți de stat s-au dus pe salarii, dar, per ansamblu, investiția a fost proastă.
    Sigur, cineva din interior – un muncitor, inginer – care a visat, s-a jucat puțin cu jucăriile, vede lucrurile diferit și ce susțin alții – ”necunoscători” – ca fiind prostii….

    PS: Autostrăzi și trenuri rapide – toți visăm la asta, dar hai să negândim un pic la ce naibii ar fi transportat pe autostrăzi cei de la Ford! Dacă nu ai cerere pe piață…
    Sigur că ar fi bine pentru transport (cheltuieli, timp), dar dacă nu ai ce transporta??
    Vezi, aici e și altă problemă – autostrăzi și altele apar și în anumite zone, bune pentru afaceri (din diverse pcte de vedere). Exemplu: vadul comercial, rute comerciale, calitatea forței de muncă, situația politică etc. Ca să dau încă un exemplu pt a se înțelege mai bine (exagerez): Nu poți să faci autostrăzi pe o rută pe care nu vei face comerț. Nu întotdeauna. Nu neapărat autostrada aduce comerțul sau nu numai.
    Primăria nu va face niciodată o șosea special pt chioșcul meu de covrigi de la marginea Craiovei, pe câmp.

  12. #12
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     15-02-2011
    Locatie
     craiova brazda
    Mesaje
    2549

    asta nu este bine

    Nu ma suna daca nu stii sa saluti si sa inchei o afacere Secretul succesului este sAƒ E™tii sAƒ pierzi cu demnitate E™i sAƒ cA¢E™tigi cu modestie
  13. #13
    Maniac
    Data de inscriere
     31-07-2007
    Locatie
     BlueSud
    Mesaje
    3563

    Ford Europa = niste sarlatani.. niste boschetari care cer pomana de la guverne pe unde se duc..fac masini proaste la supraret, nici in 50 nu se poate compara ceea ce a facut Ford la Craiova cu ceea ce a facut Daewoo (General Motors)..
    Au primit si eu inovati pe motorul acela ecoboost.. motor foarte bun.. dar degeaba daca acum e facut prin alte parti..

  14. #14
    Coder
    Data de inscriere
     06-10-2005
    Mesaje
    245
    Citat Mesaj initiat de @#I
    ….
    Vezi, aici e și altă problemă – autostrăzi și altele apar și în anumite zone, bune pentru afaceri (din diverse pcte de vedere). Exemplu: vadul comercial, rute comerciale, calitatea forței de muncă, situația politică etc. Ca să dau încă un exemplu pt a se înțelege mai bine (exagerez): Nu poți să faci autostrăzi pe o rută pe care nu vei face comerț. Nu întotdeauna. Nu neapărat autostrada aduce comerțul sau nu numai.
    Primăria nu va face niciodată o șosea special pt chioșcul meu de covrigi de la marginea Craiovei, pe câmp.

    Sa inteleg ca locuim intr-o zona foarte proasta care nu are nici o sansa de dezvoltare ? Ce sa facem, sa emigram toti ? Sa ne complacem in situatia jalnica in care ne aflam ?
    Autostrada ar face foarte mult bine zonei noastre destul de sarace. De la elita tarii (fabrici de autoturisme, locmotive, avioane) am ajuns pielea.. elitei.

  15. #15
    Afacerist
    Data de inscriere
     12-07-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    805

    Asta e doar inceputul Mai vorbim peste cativa ani !

    Ym:Al3xxxinho
  16. #16
    Newcomer
    Data de inscriere
     12-12-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    27

    e pretext chestia cu autostrada, Ford a transportat majoritatea autovehiculelor pe calea ferata, de fapt e cu mult mai ieftin si sigur asa decat cu tiruri… si cei de la Dacia fac la fel

  17. #17
    @#I
    De-al casei
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    422
    Citat Mesaj initiat de creatorul
    Citat Mesaj initiat de @#I
    ….
    Vezi, aici e și altă problemă – autostrăzi și altele apar și în anumite zone, bune pentru afaceri (din diverse pcte de vedere). Exemplu: vadul comercial, rute comerciale, calitatea forței de muncă, situația politică etc. Ca să dau încă un exemplu pt a se înțelege mai bine (exagerez): Nu poți să faci autostrăzi pe o rută pe care nu vei face comerț. Nu întotdeauna. Nu neapărat autostrada aduce comerțul sau nu numai.
    Primăria nu va face niciodată o șosea special pt chioșcul meu de covrigi de la marginea Craiovei, pe câmp.

    Sa inteleg ca locuim intr-o zona foarte proasta care nu are nici o sansa de dezvoltare ? Ce sa facem, sa emigram toti ? Sa ne complacem in situatia jalnica in care ne aflam ?
    Autostrada ar face foarte mult bine zonei noastre destul de sarace. De la elita tarii (fabrici de autoturisme, locmotive, avioane) am ajuns pielea.. elitei.

    Nu, nu trebuie să ne resemnăm, normal. Autostrăzi trebuie făcute, dar spuneam că nu cred că pleacă Ford din lipsă de…
    Poate că ar fi timpul ca cineva să conceapă și să producă niște mașini românești aici, chiar și tractoare de nivelul anilor 90; mai ”primitive”, dar mai ieftine.
    Sigur că am ajuns ca naiba, că nu se fac drumuri, că toată industria care era odată s-a cam dus la fier vechi, că a intrat chiar pe mâna unor iordanieini și te mai miri cine, cu legături dubioase de pe vremea lui Ceaușescu (”mulțumim” securiștilor ”patrioți” din generația veche, care ne-au vândut unor asiatici și nord africani – sper că le va sosi ceasul !)…Cine să facă drumuri? Ăia care serveau/servesc Moscova?
    Nu vroiam să fiu chiar atât de pesimist. Să sperăm că schimbarea este ireversibilă, adică ce se întâmplă acum. Să sperăm.
    Poate criza asta a avut un rost – eliminarea ăstora din România, iar de aici înainte noile generații să o poată lua de la capăt după Războiul de 25 de ani, postdecembrist.
    O mai fi Dumnezeu și cu noi, nu numai cu ticăloșii.

  18. #18
    0-day Member
    Data de inscriere
     12-04-2006
    Locatie
     asd
    Mesaje
    2

    eu am emigrat…e mai usor si iti consumi mai putin nervi. unde sunt eu acum, cel mai lung timp pe care il poti strabate pana la o autostrada este de 5 minute. nu cred ca ma poate contrazice cineva care a trait in afara si are un punct de comparatie in privinta infrastructurii. nu e adminisibil sa izolezi localitati de dimensiunea Craiovei cu promisiuni pe hartie. realitatea ca NU avem infrastructura auto nu poate fi ignorata. multumesc

  19. #19
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1163
    Citat Mesaj initiat de @#I
    Nu, nu trebuie să ne resemnăm, normal. Autostrăzi trebuie făcute, dar spuneam că nu cred că pleacă Ford din lipsă de…
    Poate că ar fi timpul ca cineva să conceapă și să producă niște mașini românești aici, chiar și tractoare de nivelul anilor 90; mai ”primitive”, dar mai ieftine.
    Sigur că am ajuns ca naiba, că nu se fac drumuri, că toată industria care era odată s-a cam dus la fier vechi, că a intrat chiar pe mâna unor iordanieini și te mai miri cine, cu legături dubioase de pe vremea lui Ceaușescu (”mulțumim” securiștilor ”patrioți” din generația veche, care ne-au vândut unor asiatici și nord africani – sper că le va sosi ceasul !)…Cine să facă drumuri? Ăia care serveau/servesc Moscova?
    Nu vroiam să fiu chiar atât de pesimist. Să sperăm că schimbarea este ireversibilă, adică ce se întâmplă acum. Să sperăm.
    Poate criza asta a avut un rost – eliminarea ăstora din România, iar de aici înainte noile generații să o poată lua de la capăt după Războiul de 25 de ani, postdecembrist.
    O mai fi Dumnezeu și cu noi, nu numai cu ticăloșii.

    Nu, nu pleaca din cauza ca nu au autostrada, dar si asta e un factor important, crede-ma.
    Craiova , dintotdeauna a fost un loc de comert, i se spunea Cetatea Banilor cu un motiv. Pozitia geografica e foarte buna, doar ca de ceva timp a fost ignorata si taiata de pe harta investitiilor in infrastructura de transport regional/european. chiar si cu ideile astea e totusi mai bine decat inainte, pe timpul lui boc, de exemplu, cand nici macar nu auzeam zvonuri despre asa ceva. e un proiect major, nu trebuie sa ne asteptam sa se faca peste noapte. e inutil sa aduc argumente pro autostrada, va zic doar atat: mecanismul de atragere de investitori este urmatorul: avem infrastructura, vin. nu avem, nu vin. asa ca daca se vor realiza drumurile care sunt acum in disctuie, o sa vedeti cum in scurt timp or sa apara si investitori, e un lucru normal, firesc. autoritatile locale pot sa stea si in cap, daca nu au o solutie pentru logistica posibililor investitori atunci acestia nu vin, e clar.

  20. #20
    @#I
    De-al casei
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    423

    Timpul lui Boc…Așa , bagă PSD în față, că o să ne fie bine de tot.
    Timpul lui Boc a durat câțiva ani. Timpul ăstora din Craiova (cel puțin Craiova-Oltenia) durează din 1950.
    Chiar suntem orbi.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.