Update:Ford dezminte mutarea producției de Fiesta la Craiova
Astăzi, Ford revine cu precizări legate de știrea apărută în cotidianul german. “Cu ocazia unei întâlniri cu angajații din secția de producție de la Koln din luna decembrie a anului trecut, Ford a confirmat că va trebui să poarte discuții cu reprezentanții sindicatelor germane cu privire la producția următoarei generații a modelului Ford Fiesta în cadrul uzinei. Deși acest moment este încă destul de departe, este important ca producția Fiesta să continue să fie competitiva la uzina de la Koln. Nu avem nimic în plus de adăugat în acest moment”, au declarat oficialii Ford.
Ford a lansat pe piaţa din România, la finalul lunii februarie, facelift-ul modelului de clasă mică, Fiesta, cu preţuri pornind de la 10.400 de euro, pentru varianta cu trei uşi.
Grupul american Ford va transfera de la Köln la Craiova, în 2017, o parte din producția modelului Fiesta, pentru a reduce costurile în contextul pierderilor masive înregistrate de operațiunile europene ale companiei după scăderea puternică a vânzărilor auto de pe continent.
Informația a fost publicată luni de ziarul german Bild, care citează surse apropiate Ford.
Mutarea ar urma să aibă loc în anul 2017 și va afecta aproximativ 1.000 de angajați ai fabricii din Köln, potrivit Bild.
Sunt vizați în principal salariații din schimbul de noapte, care câștigă mai mult decât colegii din celelalte ture.
Ford a înregistrat anul trecut în Europa pierderi de 1,6 miliarde de dolari, față de 1,75 miliarde de dolari în 2012, potrivit raportului financiar al grupului.
Piața auto europeană a scăzut cu peste 25% începând din 2008, la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Transferul parțial al producției modelului Fiesta de la Köln la Craiova este motivat în principal de costurile cu salariile, dar și cu energia.
Ford produce în prezent la Craiova modelul B-Max și motoare pe benzină EcoBoost de 1,0 litri și 1,5 litri, acesta din urmă echipând modele produse în America de Nord și Asia.
Ford România a anunțat recent că are planificate patru zile fără producție de automobile în luna februarie, pe fondul cererii scăzute.
Anul trecut, producția de automobile a fabricii din Craiova a fost oprită pentru aproximativ 35 de zile, în timp ce la motoare producția a fost sistată timp de șapte zile.
Sursa: Mediafax.ro