Prototipul primului tramvai modernizat în halele RAT Craiova, prezentat în premieră

Prototipul primului tramvai modernizat în halele RAT Craiova, prezentat în premieră

3.285
53
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(7 voturi, media: 5,00)

Tramvaiul modernizat complet de angajaţii Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova din bugetul propriu a fost prezentat, astăzi, în premieră, presei. El a fost îmbunătăţit atât în interior, cât şi la exterior, pentru faţade fiind folosite nuanţe de alb-albastru în care au fost inserate imagini cu clădiri şi obiective importante ale Craiovei. Tramvaiul va promova, astfel, oraşul în cursa pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.

Proiectul privind modernizarea tramvaielor din parcul RAT Craiova a fost demarat în 2013 şi a coincis cu momentul deschiderii şantierului de lucru pentru reabilitarea liniei de tramvai.

Este un tramvai retro modernizat, aşa cum s-au mai făcut în ţară, numai că suma cu care s-a modernizat acest singur tramvai este de aproape 20 de ori mai mic. Costurile totale au fost de 40.000 de lei, adică sunt sub 10.000 de euro pentru un tramvai. Ne propunem ca anul acesta să le modernizăm şi reabilităm pe toate cele 15 care ne sunt necesare pentru buna funcţionare şi sper ca pe linia nouă pe care o vom termina în toamna acestui an să circule numai tramvaie care să arate ca acesta. Dacă vom găsi fonduri, vrem să le dotăm şi cu aer condiţionat, astfel încât transportul public de călători să fie exact aşa cum se numeşte proiectul nostru şi al Primăriei Craiova – „Transport public modern şi de calitate pentru cetăţenii municipiului Craiova„”, a declarat Radu Preda, directorul RAT Craiova.



53 COMENTARII

  1. #41
    Junior
    Data de inscriere
     08-06-2006
    Mesaje
    68

    doamne iti multumesc ca inca imi permit sa merg cu masina si nu sunt nevoit sa merg cu antichitatile astea ………..pe olguta as plimba o si eu de cateva ori…in tramvai ))

  2. #42
    Member
    Data de inscriere
     04-10-2005
    Locatie
     Craiova, Brazda
    Mesaje
    175

    Daca tot se doreau tramvaie civilizate si fiabile, se puteau importa unele SH, reconditionate. In trecut, s-au mai cumparat, inclusiv de catre Primaria Craiova, din Germania, la 1000 E bucata. Aratau si mergeau mai bine decat un antic Timis 2 modernizat, care are aceleasi boghiuri care troncane si aceleasi usi care nu se inchid ca lumea si nu are nici podea coborata. Pacat de bani!

    Eu, Gigi Becali, jur in fata tuturor romanilor si in fata lui Dumnezeu ca voi face ca Romania sa straluceasca precum soarele sfant de pe cer...
  3. #43
    Spammer
    Data de inscriere
     15-11-2009
    Locatie
     bals
    Mesaje
    2293

    up

  4. #44
    0-day Member
    Data de inscriere
     01-12-2006
    Locatie
     CRAIOVA
    Mesaje
    7
    Citat Mesaj initiat de cyborg
    Nu inteleg lupta acestei primarite pentru tramvaie … are un fetish pentru ele ? Trebuia sa se renunte la ele, sa se fi largit strazile, si in locul lor sa existe autobuze , nu inteleg aceasta investitie … care momentan sta pe loc … si mai fiti sinceri cu voi, vorbesc acum despre alt fetish al primaritei … craiova capitala europeana, chiar credeti ca orasul asta e compara cu altel … din orice punct de vedere …

    daca se vor desfiinta tramvaiele si vor desfiinta si multe locuri de munca, ma refer aici la vatmani. In plus tramvaiul este un mijloc de transpprt in comun care nu polueaza si care si care este mai ieftin de intretinut in comparatie cu un autobuz cu motor diesel, asta in contextul in care intretinerea se face cand trebuie si cum trebuie.
    iar gluma cu capitala culturala europeana, exact asta este o mare gluma, venita din partea unei glume de primar.

  5. #45
    Junior
    Data de inscriere
     22-11-2011
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    51
    Citat Mesaj initiat de cyborg
    Nu inteleg lupta acestei primarite pentru tramvaie … are un fetish pentru ele ? Trebuia sa se renunte la ele, sa se fi largit strazile, si in locul lor sa existe autobuze , nu inteleg aceasta investitie … care momentan sta pe loc … si mai fiti sinceri cu voi, vorbesc acum despre alt fetish al primaritei … craiova capitala europeana, chiar credeti ca orasul asta e compara cu altel … din orice punct de vedere …

    Nu inteleg de ce orase din Vestul Europei extind sau introduc tramvaiul ca mijloc de transport dupa sute de ani de istorie in timp ce la noi in Constanta,Brasov sau Resita se renunta la el….
    Probabil la noi se poarta ideea ca in loc de linie de tramvai mai bine da o banda pentru masini …gandire inapoiata. Altii renunta la masina si folosesc mijloacele de transport si voi nu stiti unde sa va mai parcati a 3-a masina personala

  6. #46
    Oldtimer
    Data de inscriere
     17-08-2010
    Mesaje
    1007
    Citat Mesaj initiat de mario008
    Citat Mesaj initiat de ARTHUNTER
    Citat Mesaj initiat de mario008
    Bah carcotasi sunteti…orice s-ar face in orasul asta nu e bine…. voua nimic nu va convine…. Chiar daca arata rau, initiativa e laudabila… din lipsa de bani se modernizeaza, nu se cumpara cu milioane de euro…. As fi preferat sa se cumpere unele noi, moderne, dar daca nu se poate e ok si asa decat deloc…. Suntem o gramada de probleme de rezolvat in orasul asta, trebuie bani, dar deja sunt facute gauri din anii precedenti in buget, datorii care trebuie platite acuma etc….

    Se pare ca o iubesti pe olga…pai de ce mama draq dai banii acum pe tramvaie cand din primavara se inchide CALEA BUCURESI??de ce bagi bani in ceva care nu iti este folositor cativa ani???

    Prietenasssssssssss!!!!! Daca se inchide Calea Bucuresti nu inseamna ca se inchide linia de tramvai ci carosabilul, excluzand linia de tramvai!!!! Si nu se inchide toata Calea Bucuresti ca s-ar crea haos ci un sens, se fac lucrari , apoi se deschide sensul deja reabilitat si se inchide celalalt! Doamnee…..

    Ai probleme grave de orientare din cate vad….. Nu iubesc pe Olga, dar urasc prostia unora ca tine care arunca cu noroi in stanga si in dreapta! Hai sa gandim constructiv nu sa comentam sa ne aflam in taina….. Offff Doamne….greu la deal cu boii mici….

    Vorbeste cu larga ca ea a declarat inainte de sarbatori:”CALEA BUCURESTI SE VA INCHIDE PT O PERIOADA DE 2 ANI”………Mai dureaza cel putin 2 ani pana se termina si calea pt tramvai…”LUCRARILE SUNT SISTATE DIN LISPA DE FONDURI”(largutza vasilescu)….Sau poate o sa ii vina doamnei largutza o idee sclipitoare..o sa le puna roti….sau poate o sa circule direct pe calea ferata cu ele…..

  7. #47
    Oldtimer
    Data de inscriere
     17-08-2010
    Mesaje
    1008
    Citat Mesaj initiat de Sechi
    Daca tot se doreau tramvaie civilizate si fiabile, se puteau importa unele SH, reconditionate. In trecut, s-au mai cumparat, inclusiv de catre Primaria Craiova, din Germania, la 1000 E bucata. Aratau si mergeau mai bine decat un antic Timis 2 modernizat, care are aceleasi boghiuri care troncane si aceleasi usi care nu se inchid ca lumea si nu are nici podea coborata. Pacat de bani!

    Pai astea sunt TIMIS 2 reconditionate…schimbata tabla,largit usile si vopsit cu bidineaua…’dar lumea inca pune botu la ce rahaturi face Olga alcoolista

  8. #48
    A%%
    Senior Member
    Data de inscriere
     07-03-2013
    Mesaje
    720
    Citat Mesaj initiat de ARTHUNTER
    Citat Mesaj initiat de Sechi
    Daca tot se doreau tramvaie civilizate si fiabile, se puteau importa unele SH, reconditionate. In trecut, s-au mai cumparat, inclusiv de catre Primaria Craiova, din Germania, la 1000 E bucata. Aratau si mergeau mai bine decat un antic Timis 2 modernizat, care are aceleasi boghiuri care troncane si aceleasi usi care nu se inchid ca lumea si nu are nici podea coborata. Pacat de bani!

    Pai astea sunt TIMIS 2 reconditionate…schimbata tabla,largit usile si vopsit cu bidineaua…’dar lumea inca pune botu la ce rahaturi face Olga alcoolista

    Pai, cand erau bani multi nu s-a reparat linia de tramvai, nu s-au cumparat tramvaie noi, dar trimitea Solomon bani prin posta aiurea, ca sa-l voteze lumea. Multe zeci de milioane au fost risipite atunci. Asta-i treaba.
    Poate Solomon era talentat, nu zic nu, pentru meseria de primar, dar si-a folosit cam mult talentul pe parcuri , fantani, statui si alte lucruri mai putin importante, in timp ce infrastructura orasului e veche, ..transportul in comun era la pamant, cu datorii si altele in faliment si ilegalitate (incalzire, apa, canal, transport, asociatii de proprietari etc).
    Dar asa e cand esti demagog si vrei voturi. Multa vrajeala si bani aruncati cu lopata prin diverse buzunare, aiurea.
    Sigur, parea ca el e un primar care rezolva, priceput (poate ar fi putut fi), dar lucrurile mergeau si se invarteau pentru ca intrau multi bani aiurea in buzunarele multor persoane si firme, in mod nejustificat. Banci si flori de milioane de euro.
    Sigur, s-au facut proiecte, dar trebuie sa faci proiecte corecte la preturi corecte si fara trucuri, mai ales pe banii europeni si pe cei de la bancile din Romania, pentru ca altfel ramane orasul dator vandut si saracit in perioada urmatoare. Iti cresc taxele, impozitele si preturile, in general, la toate, ca sa acoperi gaurile, ca sa platesti datoriile acumulate in anii anteriori de risipă.
    Asta e adevarul, iar cine-l spune nu inseamna ca este olguțist, solomonist sau hitlerist. E doar o parere obiectiva si probata de realitate, adica el n-a ajuns in inchisoare degeaba. Si oricum plateste numai pentru a suta parte din belelele pe care le-a produs.
    Eu am spus numai ca tramvaiul – evident de tip vechi, din carpeli, saracacios – nu trebuia sa arate cu mazgalelile alea pe el, macar, daca tot e cum e.
    Sa spui ca transportul electric in comun e o idee proasta , o investitie proasta, mi se pare ceva aberant, in conditiile in care milioane de oameni au neaparata nevoie de asa ceva.

  9. #49
    0-day Member
    Data de inscriere
     29-12-2012
    Mesaje
    5

    De accord cu You Tuber .Cu 20.000 euro pentru un tramvai modernizat ar fi un pret aceptabil

  10. #50
    Oldtimer
    Data de inscriere
     17-08-2010
    Mesaje
    1009
    Citat Mesaj initiat de A%%
    Citat Mesaj initiat de ARTHUNTER
    Citat Mesaj initiat de Sechi
    Daca tot se doreau tramvaie civilizate si fiabile, se puteau importa unele SH, reconditionate. In trecut, s-au mai cumparat, inclusiv de catre Primaria Craiova, din Germania, la 1000 E bucata. Aratau si mergeau mai bine decat un antic Timis 2 modernizat, care are aceleasi boghiuri care troncane si aceleasi usi care nu se inchid ca lumea si nu are nici podea coborata. Pacat de bani!

    Pai astea sunt TIMIS 2 reconditionate…schimbata tabla,largit usile si vopsit cu bidineaua…’dar lumea inca pune botu la ce rahaturi face Olga alcoolista

    Pai, cand erau bani multi nu s-a reparat linia de tramvai, nu s-au cumparat tramvaie noi, dar trimitea Solomon bani prin posta aiurea, ca sa-l voteze lumea. Multe zeci de milioane au fost risipite atunci. Asta-i treaba.
    Poate Solomon era talentat, nu zic nu, pentru meseria de primar, dar si-a folosit cam mult talentul pe parcuri , fantani, statui si alte lucruri mai putin importante, in timp ce infrastructura orasului e veche, ..transportul in comun era la pamant, cu datorii si altele in faliment si ilegalitate (incalzire, apa, canal, transport, asociatii de proprietari etc).
    Dar asa e cand esti demagog si vrei voturi. Multa vrajeala si bani aruncati cu lopata prin diverse buzunare, aiurea.
    Sigur, parea ca el e un primar care rezolva, priceput (poate ar fi putut fi), dar lucrurile mergeau si se invarteau pentru ca intrau multi bani aiurea in buzunarele multor persoane si firme, in mod nejustificat. Banci si flori de milioane de euro.
    Sigur, s-au facut proiecte, dar trebuie sa faci proiecte corecte la preturi corecte si fara trucuri, mai ales pe banii europeni si pe cei de la bancile din Romania, pentru ca altfel ramane orasul dator vandut si saracit in perioada urmatoare. Iti cresc taxele, impozitele si preturile, in general, la toate, ca sa acoperi gaurile, ca sa platesti datoriile acumulate in anii anteriori de risipă.
    Asta e adevarul, iar cine-l spune nu inseamna ca este olguțist, solomonist sau hitlerist. E doar o parere obiectiva si probata de realitate, adica el n-a ajuns in inchisoare degeaba. Si oricum plateste numai pentru a suta parte din belelele pe care le-a produs.
    Eu am spus numai ca tramvaiul – evident de tip vechi, din carpeli, saracacios – nu trebuia sa arate cu mazgalelile alea pe el, macar, daca tot e cum e.
    Sa spui ca transportul electric in comun e o idee proasta , o investitie proasta, mi se pare ceva aberant, in conditiile in care milioane de oameni au neaparata nevoie de asa ceva.

    Dar inainte de solomonache au mai fost PRIMARI…Nu a spus nimeni ca transportul electric in comun e o idee proasta,as face si troleuri in craiova si as scote autobuzele..mai dispare poluarea,as inchide centru pt masini,sa mearga toata lumea pe jos un centrul orasului……

  11. #51
    De-al casei
    Data de inscriere
     24-10-2005
    Mesaje
    262

    Arata a secondhand modernizat, „prea bun, prea ca la tara”
    Cum zice si cineva mai sus daca scot aceleasi zgomote si fac aceleasi trepidatii mai bine sa stea la garaj .
    Sper ca modernizarea asta sa dureze cat mai mult.
    Abia m-am obisnuit cu „linistea” din absenta lor.
    Mai bine renunta la ele si fac troleibuz.

    Daca tot este retromodernizat propun sa fie tras de cai.

  12. #52
    De-al casei
    Data de inscriere
     17-11-2010
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    275

    Astia umbla cu „Cioara Vopsita”….tot la fel de frig o sa fie in ele, la fel o sa fie totul, si sincer mie nu imi plac! Aceste tramvaie modernizate nu sunt genul de tramvaie dorite de mine in orasul meu. Si legat de bani, sincer nu stiu si niciunul din noi nu stie cat a costat aceasta epica modernizare….asa ca… . Repet, strict parerea mea .

  13. #53
    Newcomer
    Data de inscriere
     28-10-2010
    Mesaje
    11

    tramvaiul merge si asa dar eu va rog sa mergeti cu autobuzul 2B SI APOI sa va LAUDATI

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.