Drumul din Craiova către Calafat continuă să fie o corvoadă pentru șoferi. Tranzitarea celor 84 de km presupune, în prezent, circa două ore de mers, pe un traseu plin de denivelări, porțiuni de asflat decopertat și brăzdat de șanțuri. Situația e de înțeles având în vedere că se lucrează la reabilitare, dar nemulțumirile conducătorilor auto sunt întemeiate, întrucât termenele de execuție pentru DN56 au fost deja prelungite de două ori.
Se lucreză și se circulă cu viteza melcului pe DN56. A fost ploaie, a fost vânt, a fost iarnă, n-au fost bani – cam acestea sunt explicațiile pregătite de autorități și firmele care execută lucrarea când sunt întrebate de ce treaba merge greu. Prima porțiune de drum – lucrările au fost împărțite pe două tronsoane – cea dintre Craiova și Galicea-Mare (executant SC Delta A.C.M.), de 47 de km, trebuiau să fie gata, conform contractului semnat în 2011, până la 1 mai 2015, al doilea Galicea-Mare – Calafat (executant Mochlos S.A), de 37 de km, semnat în 2012, cam în aceeași perioadă.
Însă, termenele au fost modificate, iar întreaga lucrare ar trebui să fie gata în octombrie 2015, condorm datelor publicate de CNADNR. Însumând realizările pe cele două tronsoane, lucrarea e finalizată în procent de 60%.
Conform sursei mai-sus citate, valoarea totală a Proiectului este de circa 330 milioane de lei, din care aproape 209 milioane reprezintă contributia Comisiei Europene, iar esre asigurată de la bugetul de stat.
Proiectul presupune, concret, reabilitarea a 80,435 km de drum, construirea a 2 poduri noi, 5 poduri reabilitate, 61 podete, 8 intersectii la nivel si reabilitarea celor 12 spatii de parcare existente. Totodată, se dorește asigurarea unei legaturi rutiere modernizate între localitatile Craiova si Calafat, inclusiv acces la granita sudica a României prin trecerea Dunarii pe podul nou Calafat – Vidin. Reducerea timpului de parcurs pe infrastructura rutiera între localitatile Craiova si Calafat. De asemenea, reducerea costurilor de operare a vehiculelor pe DN56 cu 7.418.000 euro, dar și reducerea numarului de accidente pe sectorul DN56 Craiova – Calafat cu 10%.