400 milioane de lei pentru RAT Craiova

400 milioane de lei pentru RAT Craiova

5,021
1
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Primăria Craiova și-a propus să acceseze fonduri europene, pentru dotarea cu tramvaie și autobuze a operatorului local de transport în comun.

Primaria Craiova a solicitat fonduri europene, pentru dotarea transportului public în comun cu autobuze și tramvaie. Printre documentele solicitate
de oficialii europeni, s-a numărat și un studiu de oportunitate, pe care autoritățile craiovene l-au scos la licitație. Fip Consulting SRL, câștigătorul acestei licitații, a întocmit acest studiu de oportunitate, care arată starea proastă în care se găsește transportul local și nevoia unei linii de achiziții de 400 milioane de lei.


RAT Craiova trebuie să acopere peste 80% din transportul public cu autobuzele, dar se bazează, de fapt, pe un parc auto extrem de învechit. Din totalul de 185 de autobuze, doar 130 pot fi utilizate. Vârsta medie a flotei de autobuze este de 16 ani, din care 49% de autovehicule au o vechime mai mare de 20 de ani, majoritatea acestora având un grad de uzură mai mare de 200%. Depășite moral și fizic, au un consum de combustibil ridicat și nu respectă standardele de poluare (fiind autobuze cu Euro2 sau Non-Euro). De asemenea, doar 92 dintre acestea sunt dotate cu facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, însă nu toate au și instalaţie de încălzire funcţională. În depou, există 29 de vagoane de tramvai, din care doar 15 sunt funcţionale, iar pe traseu sunt scoase, zilnic, doar 11. Nici un tramvai nu este nou, toate fiind achiziţionate la mâna a doua.
Tramvaiul circulă pe trei trasee și a transportat în total 3,47 milioane de călători. În paralel, autobuzele se deplasează pe 17 trasee care sunt dispuse în tot orașul și au transportat, anul trecut, peste 17,5 milioane de călători. Numai pe traseul E1R au circulat, în tot anul trecut, 4,9 milioane de pasageri, iar un al doilea traseu foarte solicitat fiind traseul 1 Gară-Romanești – cu 3,45 milioane de călători. Specialiștii trag, prin urmare concluzia că transportul autobuzul reprezintă coloana vertebrală a transportului public din Craiova, în timp ce tramvaiul acoperă cererea pentru zona centrală.
Documentația urmează să fie votată, în ședința de joi, de consilierii municipali și atașată apoi cererii de finanțare pentru achiziția de autobuze și tramvaie, cu fonduri UE.

1 COMENTARIU

  1. #1
    Oldtimer
    Data de inscriere
     06-05-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1074

    ar cam fi si cazul ca macar cele 49% din autobuzele RAT-ului , cele peste 20 de ani sa dispara de pe fata pamantului. Unul polueaza cred cat vreo 100 de masini ! Nu mai poti respira pe strada cand trece unul pe langa tine. Scoateti-le o data din uz ! PS: scoateti din uz si tampeniile de masini de gunoi, cisterne , tractoare etc de la salubritate , care sunt la fel de distruse !

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.