După ce la începutul anului au anunţat că anulează toate cursele de pe aeroporturile din ţară, respectiv cele de la Timişoara, Craiova şi Bacău, până la sfârşitul lunii martie, iscând un val întreg de nemulţumiri în rândurile pasagerilor care îşi rezervaseră din timp tichete de călătorie, Carpatair a intrat pe 23 ianuarie 2014 în insolvenţă, în vederea unui proces de reorganizare judiciară. Cauza problemelor cu care compania s-a confruntat în ultima vreme ar fi – susţin oficialii Carpatair – unele activităţi anticoncurenţiale, care au provocat daune de peste 30 milioane de euro, se arată într-un comunicat al Carpatair.
Potrivit oficialilor Carpatair, hubul de la Timişoara a început să aibe probleme la sfârşitul anului 2008, când conducerea aeroportului a favorizat zborurile operatorului Wizz Air, aplicând unele politici comerciale „discriminatorii”.
Conform Ziarului Financiar, tarifele de aeroport au crescut de cinci ori pentru Carpatair comparativ cu cele ale concurentului principal, WizzAir, iar o mare parte a traficului companiei a fost transferată – „prin mijloace ilegale şi anticoncurenţiale” – către aceeaşi companie, „care continuă să beneficieze de preţuri de patru ori mai mici şi în 2013”.
În timpul procesului de reorganizare, compania va continua o activitate comercială normală, au transmis reprezentanţii Carpatair. Litigiile împotriva Aeroportului Timişoara având ca obiect activitătile anticoncurenţiale sunt investigate în prezent de Comisia Europeană dar şi de instanţele şi autoritătile din România.