Craiova se află în situația de a pierde milioane de euro din finanțarea UE din cauza nefinalizării unor proiecte de anvergură până la finalul anului 2015. Termenele pe șantiere sunt depășite, deși au fost anunțate că vor fi gata înainte de termenele programate inițial. Spre exemplu, darea în folosință a parcării subterane de la Teatrul Național a fost anunțată pentru luna septembrie, după cum se vede, însă, este imposibil de realizat, lucrările fiind în toi. Aceeași situație este și în Parcul ”Nicolae Romanescu”, la Teatrul de vară, la linia de tramvai de pe Calea București sau în Bariera Vâlcii, unde locuitorii sunt pur și simplu disperați din cauza lucrărilor care nu se mai termină.
Cu parcul ”Nicolae Romanescu” situația este și mai gravă. Municipalitatea a accesat fonduri pentru refacerea obiectivului, dar lucrările nici măcar nu au început, deși trebuie finalizate până la sfârșitul acestui an. ”Dintr-o contribuție de la bugetul municipiului Craiova de 2% și 98% de la Uniunea Europeană, riscăm să avem o contribuție de 100% pentru toate aceste proiecte, bani ce vor fi dați din buzunarele noastre ale tuturor, din bugetul local, din taxele și impozitele noastre”, a declarat Eugen Călinoiu (foto) în cadrul unei conferințe de presă susținută la PNL.
Amatorismul, ignoranța, lipsa de viziune și transparență a conducerii acestui oraș, s-a văzut pe Calea București, unde situația a supărat aproape toți cetățenii timp de săptămâni bune. În plină vară, pe coduri galbene și chiar portocaliu de caniculă, oamenii a trebuit să suporte acest șantier făcut fără cap.
Agentul imobiliar Primăria Craiova și Cartierul Chinezesc
Există și un șantier, o investiție privată, dar garantată de Primăria Craiova, unde introducerea utilităților inclusiv pe verticală sunt suportate de municipalitate. ”Sute de craioveni angajați ai firmelor de construcții locale ar fi trebuit să lucreze acum, aici, dar lucrările sunt oprite, subcontractorii nu sunt plătiți, iar oamenii riscă să nu-și primească salariile. Este vorba despre cartierul chinezesc, unde 1.800 de familii și-au pus speranța în promisiunile Primăriei că vor putea achiziționa locuințe la un preț avantajos. Doar datorită unei intervenții într-o ședință a Consiliului Local Craiova a domnului Marian Vasile care a solicitat Primăriei să nu se transforme în agent imobiliar pentru această firmă din China și să ceară celor care doresc să achiziționeze un apartament acolo un avans de 3000 euro, acest lucru nu s-a mai întâmplat. Cum ar fi justificat oare Primăria acest lucru în momentul în care banii dați ca avans ar fi rămas la firma chineză iar construcțiile s-ar fi oprit cum se întâmplă în acest moment?”, a mai opinat Eugen Călinoiu.
Nici subiectul autostrăzii Craiova-Pitești nu a fost uitat. Din contră, liberalul a ținut să reamintească data la care premierul României declara că va fi organizată o licitație pentru construirea ei, deși nici măcar studiul de fezabilitatea nu este pus la punct.
„Ne amintim cu toții data de 7 Aprilie 2015 când, la inaugurarea unui obiectiv de investiții în parteneriat public-privat pe Strada Caracal, domnul prim-ministru Victor Ponta, flancat de doamna Primar Lia Olguța Vasilescu, a anunțat că până la sfârșitul lunii mai va fi anunțat câștigătorul licitației pentru construirea autostrăzii Craiova-Pitești. Care autostradă? Nici măcar studiul de fezabilitate nu este început iar conform masterplanului nicio autostradă ce ar putea lega Craiova de un alt oraș nu este o prioritate până în anul 2020” a mai precizat Călinoiu.
Foto principală: Remus Badea