Calatorii au dreptul la compensatii financiare daca li se pierd bagajele în aeroport sau ajung cu intarziere la destinatie, indiferent daca circulă cu o cursa de linie, una low cost sau un avion charter inchiriat de o agentie de turism. Si daca circulă cu trenul pe rute internationale, românii pot cere despagubiri intre 25 si 50% din valoarea biletului, daca trenul intarzie mai mult de o ora. In Romania, exista un Centru european al consumatorilor care ii poate ajuta sa rezolve aceste probleme.
Daca avionul ajunge la destinatie cu o intarziere mai mare de trei ore puteti sa cereti despagubiri in functie de distanta parcursa. Pana in 1500 de kilometri, Bucuresti-Viena, este 250 de euro. Intre 1500 si 3500 kilometri, Bucuresti-Londra, 400 de euro, iar pentru distante mai mari de 3500 de kilometri, Bucuresti-New York, 600 de euro.
Legislatia europeana va permite ca, odata ajunsi la destinatie, sa va cumparati inclusiv haine si sa cereti banii inapoi daca bagajul a ramas undeva pe drum.
Despagubirile nu se acorda daca intarzierile au fost provocate de situatii exceptionale cum ar fi vremea nefavorabila. De pe site-ul Centrului european pentru consumatori puteti descarca si o aplicatie pentru telefoanele inteligente care va explica pas cu pas ce trebuie sa faceti inainte si dupa ce va intoarceti din calatorie.
Sursa: InCont.ro