daca ai stat 3 zile fara net de ce nu ai sunat la rds sa anunti ca NU iti merge? nu viseaza nimeni acolo ca nu-i merge cuiva netu'sau telefonu'. ti s-a schimbat ip-ul din motive tehnice, si chiar dc ai sti de ce, tot nu te=ar ajuta.
Versiune pentru imprimare
Vad ca fata de alte cartiere in brazda sau miscat mai repede au cablat interior .. si au cablat si exteriorul .. acuma mai ramane de pus echipamentul pe scara si de tras in casa .. :) :whistle: :whistle:
Ii bine atunci ..
Pentru cei care le este greu sa citeasca spatele contractului sa citeasca aici ..
Reguli de utilizare a retelei RCS&RDS
1. Introducere
1.1. Aceaste reguli de utilizare a retelei si serviciilor RCS&RDS sunt valabile pentru toti Beneficiarii RCS&RDS sau alte terte parti care folosesc reteaua RCS&RDS ca mediu de comunicare. RCS&RDS nu tolereaza nici un abuz direct sau indirect prin folosirea retelei sale chiar daca este originat de la Beneficiarii RCS&RDS, de la clientii Beneficiarilor RCS&RDS sau orice terta parte ce foloseste reteaua RCS&RDS ca mediu de comunicare.
1.2. RCS&RDS crede ca eliminarea SPAM-ului si a abuzurilor vor rezulta intr-un Internet mai ieftin, mai bun si mai eficient pentru clientii sai.
2. Definitii
2.1. RCS&RDS defineste ca abuz sau folosire ilegala a retelei:
· Orice e-mail comercial (comunicare comerciala prin intermediul postei electronice) care este trimis catre o adresa a unui destinatar ce nu a cerut si confirmat in mod expres dorinta de a primi astfel de mesaje. E-mail-urile comerciale includ si nu se limiteaza la: reclame, sondaje de opinie, oferte promotionale etc. Aceste tipuri de mesaje sunt denumite “Unsolicited Broadcast Email”/”Unsolicited Comercial Email” si vor fi referite in continuare ca SPAM.
· Generarea unui trafic neobisnuit de mare cu scopul de a supraincarca conexiunea unui server sau a unui utilizator internet, sau pentru a epuiza resursele serverelor blocand access-ul utilizatorilor legitimi. Acest tip de abuz va fi definit in continuare ca „flood”.
· Orice activitate ce are ca scop accesul, obtinerea si/sau modificarea de informatii/resurse ce nu au un caracter public. Aceste tipuri de activitati includ, fara a se limita la acestea: exploatarea breselor de securitate pe alte calculatoare conectate la Internet, cautarea de brese de securitate a unor calculatoare conectate la Internet, folosirea de servicii tip “proxy” fara acordul proprietarului acestor servicii.
· Trasmiterea, distribuirea si stocarea de materiale ce violeaza legile in vigoare, sunt protejate prin copyright, marca de comert, de fabrica sau de serviciu, sau orice alt drept de proprietate intelectuala fara autorizatiile necesare, fara a se limita doar la acestea.
· Trasmiterea, distribuirea si stocarea de materiale obscene, pornografice, discriminatorii, rasiste sau care violeaza legile de control al exportului in vigoare.
3. Reguli RCS&RDS
3.1. Reteaua RCS&RDS poate fi folosita de catre Beneficiari si pentru a se conecta la alte retele si Beneficiarii retelei RCS&RDS inteleg ca trebuie sa se conformeze tuturor regulilor de utilizare a acestor retele. Orice incercare de violare a securitii retelei RCS&RDS sau a oricarei alte retele conectate la Internet sau orice incercare de abuz sunt interzise.
3.2. Beneficiarii RCS&RDS inteleg ca RCS&RDS nu poate avea controlul informatiei care circula prin reteaua RCS&RDS. Orice supraincarcare a retelei RCS&RDS de tip „flood” sau alt tip va fi considerata o folosire neautorizata a retelei RCS&RDS si este de aceea interzisa. In mod similar, folosirea de “IP multicast” fara permisiunea RCS&RDS este interzisa.
3.3. Beneficiarilor RCS&RDS sau oricaror terti care folosesc reteaua RCS&RDS le este interzis si nu trebuie sa permita la randul lor sa foloseasca reteaua RCS&RDS pentru a trimite SPAM-uri si de a abuza de ea. In cazul in care se trimit email-uri in masa, expeditorii trebuie sa pastreze date ce atesta aprobarea fiecarui destinatar de a primi astfel de mesaje inainte ca mesajele sa fie trimise. Daca astfel de dovezi nu exista, RCS&RDS poate considera dupa propria sa apreciere ca aprobarea nu a fost obinuta si va considera abuziva utilizarea retelei. RCS&RDS nu este responsabil pentru continutul nici unui mesaj, indiferent daca mesajul a fost trimis de catre un Beneficiar RCS&RDS sau de un tert.
3.4. Beneficiarilor RCS&RDS le este interzisa folosirea de servicii de tip “proxy” fara acordul proprietarului acestui serviciu.
3.5. In anumite cazuri, RCS&RDS poate bloca traficul spre/dinspre anumite IP-uri ce nu fac parte din reteaua RCS&RDS, daca se considera ca acele IP-uri sunt folosite pentru a distribui SPAM, flood, sunt “open relay” sau sunt folosite pentru obtine access la resurse ce nu au caracter public. In aceste cazuri nici un client nu va mai putea trimite/primi trafic de la acele adrese.
3.6. RCS&RDS poate bloca traficul care se face pe un anumit port TCP/IP daca Beneficiarul sau alti terti folosesc aplicatii care fac “flood“ folosind portul respectiv sau acel port este susceptibil de a favoriza transmiterea de virusi sau orice alt tip de trafic care ar putea afecta reteaua RCS&RDS.
3.7. Beneficiarii RCS&RDS sunt responsabili ca ei, clientii lor si partenerii lor sa respecte aceste reguli de utilizare. Beneficiarii RCS&RDS vor fi raspunzatori pentru toate abuzurile facute de ei, de clientii sau partenerii lor, prin legatura lor la reteaua RCS&RDS.
3.8. Beneficiarilor, care folosesc legatura la reteaua RCS&RDS pentru activitati ce incalca prevederile prezentei anexe sau ai caror clienti folosesc legatura la reteaua RCS&RDS pentru activitati ce incalca prevederile prezentei anexe, li se poate supenda serviciul furnizat pe o perioda nedeterminata in termen de 24 de ore sau imediat, fara notificare, in functie de gravitatea problemei. Daca serviciul este oprit imediat RCS&RDS va incerca sa contacteze Beneficiarul cit mai curind posibil, pentru a-l informa despre situatia aparuta. RCS&RDS va investiga toate plangerile legate de acest tip incidente, primite de la terti, si va coopera cu institutiile legale pentru detectarea cauzelor si autorilor acestor incidente. Daca RCS&RDS primeste o plangere, indreptata catre un Beneficiar al sau (sau client al unui Beneficiar, partener al unui Beneficiar), aceasta va fi trimisa catre Beneficiar pentru a fi rezolvata; RCS&RDS va lua masurile specificate in acest articol.
3.9. Beneficiarii ce administreaza un domeniu Internet, au obligatia de a configura doua casute postale: postmaster@domeniu.ro si abuse@domeniu.ro. Mesajele trimise catre aceste adrese trebuie citite de persoane in masura sa ia decizii pentru solutionarea problemelor raportate. De asemenea toti Beneficiariii sunt obligati sa anunte RCS&RDS care sunt persoanele ce pot lua masuri ca astfel de probleme sa nu se mai intimple.
3.10. RCS&RDS nu discuta decit cu Beneficiarii sai directi. Este raspunderea Beneficiarului de a discuta cu clientii sai pentru a rezolva problemele aparute.
3.11. Beneficiarul are obligatia sa configureze echipamentele sale astfel incat acestea:
a. sa nu raspunda la cereri ARP venite din reteaua RCS&RDS pentru alte adrese IP decat cele alocate de catre RCS&RDS. In acest scop clientul este obligat:
· sa nu seteze pe interfetele direct conectate la reteaua RCS&RDS alte adrese IP decat cele alocate si comunicate de catre RCS&RDS. In aceasta categorie intra si adresele IP folosite de catre Beneficiar in reteaua locala si care nu sunt separate printr-un echipament Layer 3 (router) de reteaua RCS&RDS
· sa nu activeze pe nici o interfata direct conectata cu reteaua RCS&RDS optiunea "proxy-arp" si o va dezactiva pe echipamentele care o au activata in mod implicit (de exemplu routerele marca Cisco)
b. sa nu raspunda la cereri de tipul BOOTP, DHCP si alte cereri de configurare venite din reteaua RCS&RDS. In acest scop, daca se folosesc astfel de servicii pentru reteaua locala a Beneficiarului, ele trebuiesc dezactivate pe interfata direct conectata la reteaua RCS&RDS.
c. sa nu trimita spre reteaua RCS&RDS cereri de modificare a rutelor pentru alte adrese de IP decat cele alocate de catre RCS&RDS sau apartinand Beneficiarului. In acest scop, nu se vor activa si folosi pe interfetele direct conectate la reteaua RCS&RDS protocoale de anuntare dinamica a rutelor, altele decat cele convenite cu RCS&RDS, si se vor dezactiva protocoalele de tip RIP/OSPF.
d. sa nu trimita spre reteaua RCS&RDS pachete de tipul "ICMP redirect" pentru alte adrese IP decat cele alocate de catre RCS&RDS.
e. sa evite trimiterea spre reteaua RCS&RDS a altor pachete de tip “broadcast” decat cele strict necesare (tipul ARP), acestea din urma trebuind sa respecte un algoritm de marire a intervalului de interogare, care sa ajunga la peste 1 (una) secunda in cazul in care nu se primeste raspuns.
4. Recomandari
4.1. Beneficiarul trebuie sa tina la curent RCS&RDS cu numele si adresele de contact pentru persoanele ce pot solutiona problemele descrise in prezenta anexa.
4.2. Beneficiarul trebuie sa isi educe angajatii si clientii pentru a respecta aceste reguli.
4.3. Beneficiarul trebuie sa investigheze rapid orice plangere care a fost primita de la RCS&RDS.
4.4. Cind Beneficiarul trimite mesaje de e-mail (post electronic) catre o list de destinatari, trebuie sa se asigure ca are confirmarea fiecarui destinatar din acea lista.
daca ai sunat la rds ca nu iti merge ceva, nu vine nimeni la tine, te suna inapoi de la tehnic si rezolva cu tine in telefon, de acolo, in majoritatea cazurilor, adica 90%. daca nu se rezolva asa abia atunci iti trimit o echipa.
sambata ai sunat la rds, duminica ai fost sunat pe nr de contact si nu ai raspuns, la pranz, iar luni de dimineata te-a sunat cineva de la ei si ti-a rezolvat problema, nu-i asa? ce vineri, sambata, duminica? si daca iti mergea dhcp-ul din windows nu aveai nevoie sa ti se dea manual alte ipuri, asta ca idee. RDS asigura linia de internet , nu si sistemele de operare si functionalitatea lor.
nu neaparat. eu am avut o problema cu internetul, acum cateva luni..i-am sunat in jur de pranz iar pe la 5-6 dup-amiaza erau la mine..au facut nush ce si a mers. thumbs up pentru rds. si in plus..ar trebui sa vezi cum e pe oltenia :) cand aveam net prin oltenia si pica (aproape o data la 2 saptamani), faceam sesizare si doar dupa aproape 5 zile veneau, asta daca insistam cu telefoanele, si eu si ceilalti colegi de retea..asa ca ar trebui sa ne consideram norocosi:P
mah knd o sa vina sa ne bage si nou cablul in casa(io fiind din brazda la k-uri)
in 2-3 sapt?:D
scuze daca s-a mai vorbit despre asta, dar, stiti cumva prin valea rosie cand ajung astia?
@De_Grieux - s-ar zice ca in valea rosie ajung prin aprilie, dar eu unul sunt pesimist..cred ca prin septembrie-octombrie vom avea si noi fiberlink. apropo, stau in spatele gradinitei de langa scoala 31, la vilele petrolistilor, daca ai idee pe unde e asta
@bogdancr - da, aici ai dreptate.. dar totusi, ar trebui sa existe si profesionalism chiar daca ofera servicii doar in craiova si in alte orase nu..
Craiovitza zona fortuna spre racheta au bagat astazi si continua spre posta :)