Românii sărbătoresc astăzi „Ziua Bărbatului”, instituită în urmă de cinci ani în urma campaniei unei mărci de bere. Simplul fapt că a devenit sărbătoare în acest mod arată câtă valoare are. O încercare de a egala forţele, astfel, dacă femeile au 1 şi 8 martie, trebuia să aibă şi bărbaţii ziua lor, pur comercială. Ziua de 5 mai a devenit un instrument comercial, de promovare a respectivei beri şi un motiv pentru cheflii de a se aduna şi de „a-şi împărtăşi experienţele”. În locul iniţiatorilor campaniei aş fi propus ca această zi să pice numai în week-end. Pe timpul săptămânii, le cam scad vânzările. Anul ăsta, de exemplu, pică joia, când lumea e la lucru. Cine să bea, când să bea? De fapt, nici măcar bărbaţii nu cred în această zi a bărbatului şi nici nu au nevoie de ea. La ce-ţi trebuie o zi în care, în principiu, nu faci niciun lucru diferit faţă de o zi obişnuită? Şi, dacă e să faci ceva deosebit, de ce ţi-ar trebui un pretext? Cei cu capul pe umeri au fost chiar jigniţi de faptul că în spoturile de promovare a evenimentului, bărbaţii sunt prezentaţi drept băutori de bere, microbişti fanatizaţi, bădărani, libertini, imaturi.



Sursa: gazetanoua.ro