Proiect: ANPC introduce conceptul „mistery shopping” în activitatea instituţiei. Va rezolva acest concept problema "tepelor" din magazine?
- Da
- Nu
- Nu ma pot pronunta
"ANPC a pus în discuţie publică proiectul ordonanţei de urgenţă privind modificările şi completarea unor acte normative referitoare la protecţia consumatorilor, privind creditele de consum, practicile incorecte ale comercianţilor şi clauzele abuzive din anumite contracte.
Modificările privesc în special partea de contravenţii şi sancţiuni, dar introduc şi conceptul de „mistery shopping” în achiziţia de bunuri şi servicii de către autoritatea de control şi stabilesc modul de avizare al produselor alimentare provenite din ţări extracomunitare.
Personalul ANPC va cumpăra produse din magazine ca orice client obişnuit pentru a le testa calitatea.
În ceea ce priveşte noile amenzi propuse de ANPC pentru folosirea de către comercianți a unor practici comerciale incorecte se vor sancționa astfel:
● cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte
● cu amendă de până la 4% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale înşelătoare,
● cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive"