- EUR
- 5,0639

Vezi rezultatele sondajului: Taxa auto anuala ar putea fi de la 40 de euro pentru Euro 6, pana la 200 de euro pentru detinatorul unei masini non-euro. Va merita sa platesti taxa pentru masinile vechi?
- Votanţi
- 17. Nu poţi vota in acest sondaj
-
Chestiunea zilei - 25-26.12.2017
Taxa auto anuala ar putea fi de la 40 de euro pentru Euro 6, pana la 200 de euro pentru detinatorul unei masini non-euro. Va merita sa platesti taxa pentru masinile vechi?
"(...)Parcul auto din Romania era imbatranit inca dinaintea eliminariii timbrului de mediu. Potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) aferente structurii parcului auto din 2016, jumatate dintre masinile care circulau pe soselele tarii erau deja mai vechi de 11 ani.
Mai exact, din cele 5.470.578 de autoturisme deja inmatriculate in ianuarie, o cincime (1.148.191 unitati) erau mai vechi de 20 de ani. In plus, alte aproape 30% dintre autoturisme (1.589.892 unitati) iesisera pe poarta fabricilor in urma cu mai mult de 11 ani.
In schimb, doar 7,6% dintre masini (419.074 unitati) erau mai noi de 5 ani.(...)
Guvernul a anuntat deja in repetate randuri ca in anul 2018 va reintroduce o taxa auto pe care vor fi obligati sa o plateasca toti proprietarii de masini. Si nu doar atunci cand vand sau cumpara o masina, ci in fiecare an. Cuantumul taxei va depinde de norma de poluare a motorului.
Astfel, proprietarul unei masini cu motor Euro 6 ar putea datora statului circa 40 de euro, informa in urma cu cateva saptamani Asociatia Service-urilor Auto. In schimb, detinatorul unei masini pentru o masina non-euro ar putea plati si 200 de euro anual.
Iata care sunt norme de poluare si anii incepand cu care producatorii de autoturisme au fost obligati sa le respecte: Euro 1 (1992), Euro 2 (1997), Euro 3 (2001), Euro 4 (2006), Euro 5 (2011) si Euro 6 (2015).
Cum o cincime dintre masinile care circula in Romania au motoare non-euro sau Euro 1 si Euro 2, statul ar putea colecta din taxa auto aproape jumatate de miliard de euro, in 2018, potrivit unei analize realizate de Digi 24.
Ar fi de asteptat ca multi dintre romani sa isi radieze masinile vechi din cauza ca valoarea taxei pe cativa ani ar depasi pretul masinii.
Nici proprietarii de masini cu motoare Euro 2, Euro 3 si Euro 4 nu vor scapa chiar ieftin, potrivit ministrului Mediului, Gabriela Gavrilescu.
"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", spunea Gabriela Gavrilescu, in luna octombrie, citata de Agerpress.
Ministrul Mediului a apreciat ca cel mai tarziu in martie ar trebui sa poata prezenta date concrete privind taxa auto.(...)"
-
-
-
-
Fan Stiinta
- Putere Reputatie
- 53
- Reputatie
- 3910
- Puncte CF
- 3.0
- Usergroups:
-
-
Întotdeauna a fost și va fi păgubos să ții o mașină veche/prea veche.
Vor spune unii că nu e așa, că și-au făcut treaba cu mașina aia veche, dar din câți cunosc eu cu mașină veche nu e unul care să nu fi ieșit în pagubă mare.
După ce că nu sunt bogați, au mai și muncit ani de zile numai pentru reparații (peste reparații), combustibil, taxe și prețul de cumpărare al carului.
Le-am făcut calcule din care a reieșit constant că ar fi ieșit mai ieftin și cu mașini închiriate, că ar fi pus bani deoparte pentru excursii, pentru o viață mai bună, dar...Te pui cu românul? Are mașină! Repară la ea tot anul, merge cu ea și la 200 de km ca să cumpere un pai mai ieftin și mai și poluează aerul! Marfă, boss!
Acum să-i vedem ce vor face cu ele!
...Că le țin ca pe ochii din cap pe lângă blocuri, sute de mii de rable ...Știu pe unii care le-au cumpărat cu câteva mii de lei și le-au dat la fier vechi pe nimic după ce le-au folosit de câteva ori și au mai băgat și în reparații, bani cu care și-ar fi plătit transportul până la Barcelona.
-