Olguța Vasilescu: ”Așa sunt toate pistele de bicicliști din marile orașe” - pot fi considerate PISTE PENTRU BICICLISTI aceste "marcaje", ofera acestea siguranta pietonilor?
- Da
- Nu
Principalele modificari aduse O.U.G. a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile ulterioare (Iulie 2007):
Art. 25. pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;
Un moped (sau: ciclomotor) este un vehicul cu două, trei sau patru roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cm³ sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kW.(Conform OUG Art.6 alin.(21))
"Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a precizat, astăzi, pentru Craiova Forum, că nu este nimic în neregulă cu pistele pentru bicicliști realizate pe Strada ”Caracal”, în cadrul amplului proiect de reabilitare în care mai sunt cuprinse și străzile ”Râului” și ”Toamnei”.
Potrivit edilului, varianta pistelor pe trotuar este cea mai bună, pentru că bicicliștii sunt, astfel, protejați de mașinile din trafic. Cât despre trasarea lor, aceasta se face astfel încât să rămână suficient loc pentru circulația pietonilor, motiv pentru care în anumite porțiuni spațiul pentru bicicliști se îngustează foarte mult. pista noua craiova
”Așa sunt peste tot în lume, în marile orașe, se termină brusc când se intersectează cu alveolele pentru autobuze ori stațiile de taxi sau se termină în neant, cazuri în care biciliștii coboară și parcurg zonele respective pe trotuar, alături de pietoni”, ne-a declarat primarul Vasilescu.
Președintele JCI Craiova, Iulian Tănase, promotor al mersului pe bicicletă, spune că în cadrul discuțiilor derulate de-a lungul timpului pe marginea subiectului, recomandarea către autorități a fost ca pistele pentru bicicliști să nu fie trasate pe trotuar, întrucât riscul de accidente este mult mai mare. ”Modelele nostre trebuie să fie cele din țările nordice, acelea sunt cele mai potrivite”, este de părere iulian Tănase. pista biciclete ciprian tudoran
La rândul său, Marian Ivan, membru fondator al Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România - OPTAR, a precizat, pentru Craiova Forum că, în demersul realizării proiectului pentru traseele de bicicliști, trebuia ținut cont de câteva norme calitative și de siguranță. ”Realizarea de piste pe trotuare înguste descurajează mersul cu bicicleta. Există niște criterii calitative care trebuie respectate atunci când te apuci să faci infrastructură pentru biciclete. În cazul de față, este evident că aceste criterii n-au fost respectate”, a declarat Marian Ivan.
În altă ordine de idei, Olguța Vasilescu a precizat că nu se știe deocamdată când se va face recepția lucrărilor de pe ”Caracal”, în condițiile în care Compania de Apă a anunțat că există unele probleme cu o conductă care necesită o intervenție în zonă. "