Mai intai trebuie sa vad alarma:uh:
Printable View
o crestere mare, care sa suprasolicite componentele va dauna motorului, in caz de forja de durata... dar una mai "mild" e ok... de ex vag 1.9tdi 130cp poate fi dus la 150 safe and sound ;), unii ridica chiar pana la 180 motoarele de 96kw TDI PD
Aici conteaza cantitatea... se mai poate modifica si timpii de reactie a turbinei, la mers normal scade consumul... nu mult, dar considerabil
wow 180 cp ? din 96 kw? Pai motorul ala sufera din greu ( sa nu mai zic de turbina ) .. oricum eu nu am auzit de asemenea "modificare"
si daca faci chip si sa zicem ca nu iti place ,de ex iti consuma mult masina ...poti sa revii la ea cum era inainte sa o chipuiesti??:)
da. si de obicei e gratis. poti sa revii si temporar la vechea mapare, cand mergi la itp.
motorul oltcitului se incalzeste cel mai bine la relanti. motorul fiind boxer, si la relanti, elicea nu asigura un flux suficient de aer. de aceea si scrie in cartea lui sa nu lasi motorul la relanti mai mult de 40 minute pentru ca se caleaza.
de-aia s-au inventat CAN-urile (convertoare analog-numerice).
bine ca am gasit threadul asta. intrebare: cine se pricepe la ambreiaje hidraulice, sa mi le descrie? ca sa se umble la ele, este necesara golirea de ulei a cutiei de viteze? cand debraiez/ ambreiez se aude un hâţhâţhâţ rapid, chiar daca e scoasa din viteza, sau iau piciorul brusc de pe acceleratie in a treia (fara sa calc ambreiajul). am inteles ca ar fi rulmentul placii de presiune, faza e ca nu prea ma incanta ideea de a se umbla la ambreiaj, mai ales ca am auzit tot felul de povesti despre service-uri.
deci motoru de la oltcit ca sa stea la relanti tre sa fie cald noi vb de perioada de iarna cand tre sa tragi socu pana in spate la porbagaj ca sa se incalzeasca
scrie asa ceva in carte???? ma indoiesc
cat despre ambreiaju tau , nu vad care e legatura ambreajului cu uleiu din cutia de viteze ... da despre ce masina e vb ???
scrie, ca in toamna vroiam sa imi iau un oltean si am citit de mi s-a urat. manualul e online la adresa www.oltcit.ro (merge in iexplorer).
masina e un pejo 406 si nush cum sta treaba cu hidraulicele, ma gandesc sa nu fie nevoie sa deschida si pe langa cutia de viteze.. tre sa o urc pe o rampa sa ma uit pe sub ea :-? nici nu stiu ce sa caut ...
n-are nici o treaba ca e boxer... are treaba ca are racire pe aer, si la relanti debitul de aer care vine de la elice este foarte mic => incalzire mai mare.
cauta 406 clutch pe google, detalii tehnice and shit... o sa gasesti repede ce-ti tre ;)
Intrebare de 10 puncte: Unde se poate verifica instalatia AC ? Daca are scapari... Deci nu intreb unde se incarca... intreb unde se verifica? Daca stiti si preturi si mai bine!
@manlif
Nu stiu cum e la 406 dar normal ar fi sa aiba capac de vizitare pe cutia de viteza linga blocu motor, pe unde se poate schimba rulmentul, dar oricum trebuie desfacut capacul spate al cv sa scoata priza care face legatura cu discul de ambreiaj.
Cea mai buna varianta e insa sa dea cv jos de pe masina , sa puna rulmentul si dupa o pune la loc.:)
Ambreiajul hidraulic are o pompa simplu corp o teava si un pistonas in capat care impinge o tija care impinge in rulment s.a.m.d.Ca sa schimbe rulmentul nu are nici o treaba cu ambreiajul hidraulic.:)
Nu e nimic daca da uleiul afara ca poate il schimbi sau il verifici:)
@DJ77VLD
De obicei unde se incarca se si verifica.
Ca sa nu platesti degeaba poti verifica si tu singur.Te uiti pe conductele de AC care de obicei sint de aluminiu daca exista vro pata ca si de ulei.Unde sint scapari se vede uleios.Vezi ca ai o imbinare linga vasul colector linga baterie (o butelcuta micuta), o imbinare mai ai cum de uiti la masina in stinga(dreapta masini) pe linga radiatorul de apa, pe contraaripa dreapta mai e o imbinare .
Sa nu ai fisura la radiatorul mare din fata.
Daca nu ai mai pornit azi iarna Ac , ai pierdut freon si trebuie doar incarcat, oringurile se umfla din nou cind il incarci si nu mai pierzi:)
salutare,am un astra 1.7 dti si am si eu o "problema":cand depasesc 140 km/h incepe sa vibreze masina(parca in partea dreapta spate) si cu cat creste viteza cu atat tremura mai rau....ce sa fie oare?sa fie din cauza ca pe spate am un cauciuc mai vechi si rezerva care e mai noua??(sunt acelasi tip de cauciucuri, acelasi model)ms anticipat
Du-te si echilibreaza rotile...daca mai e ceva p'acolo o sa-ti spuna baietii de acolo.Poate e janta de vina...:)
Ar fi bine sa-i faci si unghiul de fuga sa nu tocesti cauciucurile nasol:)
sals lume!! sunt nou p'aici.. am primit adresa forumului de la un prieten..si am o mare problema.. Am un FIAT PUNTO din 2002, motor de 1,2 benzina, 8 valve, 44kW... euro 4... varianta 2 usi.. a fost adus din germania... si la o saptamana.. i-a pocnit un minicomputer... situat pe capul de injectie, care are grija de injectoare, bobine de inductie.. etc.... nu stiu prea bine.. am inteles ca se numeste MODUL DE APRINDERE..nush cat de corect e..:D dar faza e ca pretul unei asemenea componente.. e f mare.. l-am gasit la service-ul autorizat FIAT....la pretul de 1000 de euro.. INTREBAREA SI SCOPUL MEU ERA AICI....sa va intreb daca are cineva..un parc auto de dezmembrari..sau io stiu.. sa-mi faca si mie rost de un JUNGHI la bani mai putini...:D V-AM pupat... si sper sa vada cineva anuntu asta..:D :doh:
si din unghiul de fuga..
si nu-ti mai scartaie rotile la cea mai mica curba :D