google :* :D
mai am o intrebare: ce se poate intampla daca un motor merge fara ulei la 3000 rot/ min timp de 10s? ms
Versiune pentru imprimare
Ba mai mult, in manual chiar ti se spune ca este complet intersiza incalzirea motorului pe loc. Pe loc motorul rece suporta o uzura foarte mare pt ca uleiul este vascos iar pompa de ulei la relanti nu are suficienta forta sa impinga uleiul. Deci cel mai bine pleci de pe loc si motorul se incalzeste in sarcina (fara full throttle) repede si bine.
PS: Atasez un print screen din manualul meu de utilizare.
la diselakele meu plec imediat dupa pornire, asha am citit asha fac:oops:
nu e caruta sa stau sa se lege caii la sireturi. bag cheia, se termina bipurile, pornesc si am taiat-o.
la opel nu e nevoie sa stati asa mult pe loc dupa drumuri lungi. turbina e racordata la racirea cu apa. la vwag e mai pacatoasa treaba, turbinele garret se racesc exclusiv cu ulei. plus un design mai pacatos un pic si nu se racesc perfect tot timpul.
o las 1 min dupa mers tare pe afara, sa se poata racii paletele de la turbina, oprind brusc risti ca paletele turbinei sa se deformeze
In carte scrie ca dupa o pornire la rece sa o lasi 15 20 secunde ... si dupa sa pleci ... :)
Niciodata nu o sa se intample asa ceva ....nu are treaba sula cu prefectura .....e bine sa o lasi putzin dupa un drum mai lung , pt ca daca o opresti brusc masina turbina inca se invarte si nefiind motorul pornit nu mai are ungere si creeaza o uzura prematura ...nicidecum se deformeaza paletzii la turbina :doh:
se decalesc, pentru ca nemaifiind antrenat sistemul de racire(la garret racire = ungere, cu ulei) nu are unde disipa caldura. deci se subrezesc palele.
Dupa ce opresti masina , turbina inca se invarte ? :blink:
Da-o dreaq de inertie...nu la aia ma refeream !
si cam care ar fi consecintele negative daca ai pune un bov pe un diselache? sau si pop off.....
la diesel este "dump valve" si in afara de fîsss nu te ajuta cu mai nimic. iar la benzina nu sporeste neaparat performantele. un exemplu : pentru TFSI-uri un bov diminueaza performantele (dar ramai cu fassss-ul ;) ). vrei bov cu perforante + fasss....ia-ti impreza si monteazal pe el .
La diesel nu se aude fasssss ... se aude cu totu' altceva :D ( mie cel putzin nu'mi place .. parca isi da sufletu' )
BOV ul nu aduce niciodata performante sporite. E o componenta ce este necesara la masinile ce merg cu presiuni mari din turbo pt a proteja tubulatura, turbina si clapeta de acceleratie pe reducere. BOV ul doar ajuta la o funtionare mai sigura a motorului nu o imbunatateste.
La TFSI exista deja din fabrica un BOV, dar nu este unul atmosferic si unu de recilcurare. Daca poi BOV atmosferic (care sa elibereze in atmosfera suprapresiunea) o sa innebunesti senzorii ce masoara cantitatea de aer recirculat. Ma rog, tu trebuie sa stii mai bine chestii le astea :).