Cel mai puternic SUV diesel de pe planetă vine din Ingolstadt, în sfârşit: Audi Q7 V12 TDI. Înscrierile pentru noua bestie vor începe în a doua jumătate a lui 2008, iar lista de aşteptare se preconizează a fi extrem de lungă.
![]()
![]()
![]()
Dieselul e la putere, cel puţin pentru marca având patru cercuri: Audi Q7 V12 TDI va deveni cel mai puternic model din gama SUV-ului de lux începând din acest an.
După conceptul iniţial de la Detroit 2007, urmează conceptul Audi Q7 V12 TDI Coastline Concept, care urmează să fie prezentat în premieră la Geneva 2008, iar acum cei de la Audi au anunţat, în sfârşit, că modelul va intra în producţia de serie, de la jumătatea lui 2008.
Motorul provine de pe maşina de cursă de anduranţă Audi R10 LeMans, având 6,0 litri şi dezvoltând nu mai puţin de 500 CP - la fel ca vărul Porsche Cayenne Turbo, care, însă, beneficiază de un V8 turbo pe benzină, de 4,8 litri. Diferenţele între cele două maşini nu se opresc aici: dacă Porsche Cayenne Turbo dezvoltă "doar" 700 Nm, Audi Q7 TDI plusează cu încă aproape jumătate din această valoare, cuplul maxim ajungând la 1.000 Nm/1.750 rpm.
Prin prisma acestor valori, performanţele devin naturale: 0-100 km/h în doar 5,5 secunde (faţă de 5,1 secunde Porsche Cayenne Turbo) şi 250 km/h viteza maximă.
Credeaţi că fanii lui Porsche Cayenne Turbo au scăpat la mustaţă de umilinţă? Ei, bine, nu: Audi Q7 V12 TDI consumă doar 8,5 litri/100 km, conformându-se normelor Euro 5, în timp ce Porsche Cayenne Turbo este, prin comparaţie, o bestie însetată cu cei 14,9 litri/100 km pe care îi reclamă. Pachetul tehnic mai cuprinde o cutie de viteze automată cu şase trepte, precum şi suspensia controlată electronic, cu reglarea automată a nivelului. Jantele merg de la 20" până la 21", iar discurile de frână sunt ceramice.
Preţurile urmează a fi comunicate în curând, însă fanii Porsche Cayenne s-ar putea să devină nemulţumiţi în urma zvonului că SUV-ul lor preferat va primi o motorizare diesel V6, care îl va plasa clar în umbra lui Audi Q7 TDI V12.