Daewoo Matiz este un model cu care românii au dezvoltat o simbioză afectivă de-a lungul timpului. Dar maşina preferată a taximetriştilor şi a doamnelor a fost exilată în Coreea.
![]()
![]()
![]()
Daewoo Matiz este un model cu care europenii, în special românii, sunt destul de familiarizaţi. De la preluarea de către Chevrolet acest model a fost însă exilat şi locul său i-a fost luat de Chevrolet Spark. Totuşi modelul încă mai există în Coreea de Sud şi este de fapt o versiune asiatică a lui Chevrolet Spark, actualul reprezentant de clasă mică al constructorului american.
Daewoo Matiz Creative este o copie la indigo a lui Chevrolet Spark, dar faţă de modelul pe care îl ştim cu toţii a înregistrat progrese uriaşe. Comparativ cu Matiz-ul făcut la Craiova a crescut cu 15 cm, măsurând 3.64 metri în lungime şi, de asemenea, acum nu mai dă impresia de maşină instabilă care are lăţime cât înălţimea, fiind mai lată cu 3 centimetri şi mai puţin scundă cu 2. În privinţa aspectului are acum o latură masculină mai pronunţată prin laturile tăioase şi formele agresive. De asemenea, interiorul păstrează în linii mari arhitectura conceptului Chevrolet Beat, deci putem spune că a evoluat considerabil de la designul anost şi simplist.
Matiz-ul pe care îl ştim noi era cea mai rapidă maşină de pe şosea... pentru că era o maşină de firmă, conform celebrei zicale moderniste. Dar în realitate cei 48 CP, storşi dintr-un 3 în linie cu un litraj de 0.8 erau destul de anemici. Acum primeşte un motor de 1 litru şi 4 cilindri, ce dezvoltă 70 CP. Desigur masa este ceva mai mare, cam cu 100 kg în plus, dar aportul de putere se va resimţi cu siguranţă. Matiz-ul are acum şi o cutie automată cu 4 rapoarte care va simplifica viaţa şoferilor în oraş.