Parca 700 am dat eu la Astra ... nu mai stiu cat a fost.
Oricum, cum a zis si anger, sigur nu depaseste 1 milion !
Later edit : itp-ul l-am facut la automonza .
Parca 700 am dat eu la Astra ... nu mai stiu cat a fost.
Oricum, cum a zis si anger, sigur nu depaseste 1 milion !
Later edit : itp-ul l-am facut la automonza .
Last edited by Alexius; 17-04-2007 at 12:29.
50 roni ITP la renault+5 roni (reexaminarea), ma picase ca nu am avut trusa medicala+extinctor valabile + un far avea un suport rupt si batea in balarii.
farul l-am lipit si ancorat cu niste sarma![]()
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
eu am facut ieri itp`u si am platiti 53 ron, la Poiana.
Ce se intampla cand te dai la o masina in rodaj ( am ~1.500 km dar aseara a alergat putzin mai mult ) ?.. Ce efecte negative pot aparea ? ( nu de alta dar unii prieteni mi'au zis ca o sa inceapa sa'mi pape ulei , consum f mare )
Aveo 1.4 16 v masina ...
ps: Alexius nu ai voie sa raspunzi ...![]()
-- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
din cate stiam eu.. trebuie sa circule uleiul bine prin motor cat e in rodaj... si nu trebuie fortata... ca sa nu frece fier pe fier(pistoanele)
adrenaline junkie
VOODOO PEOPLEINVADERS MUST DIEWE ARE THE PRODIGY
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
cel mai mult in rodaj conteaza cat de mult bruschezi motorul (accelerari si deccelerari bruste), mai putin turatia maxima... conteaza iarasi sa nu se supraincalzeasca motorul, si cum zicea cineva, sa nu frece fier pe fier. Un rodaj bun se va simti mai tarziu... dar un rodaj la care schimbi numai la 1500 nu e bun de asemenea
grija foarte mare la rodaj!![]()
BadAss Programmer :-))
Cand o scoti din rodaj te dai odata cu cth sa vezi diferenta intre un rodaj facut bosorogeste , cum ti-a recomandat prietenul ala , si un rodaj facut de un damblagiu, cum ti-am recomandat eu .
Si apoi va "dati" odata si la consum sa vezi ca tot cum ti-am zis eu e mai bine.
Rodaj placut !![]()
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
Schimb de'obicei destul de sus fiind un motor de turatie ( am si un consum mai bun dak schimb la 2800 decat dak schimb la 2000 ).
Alergat = 2 curse schimbat in 6000 ( treptele 2 ,3, 4 )
-- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
majoritatea masinilor "straine" sunt rodate la rece asta una la mana gandeste-te la dubele alea de marfa pana in 3,5t si peste , ce rodaj la cald au alea cum sunt cumparate sunt si bagate la "munca" , motoarele de tir au acelasi comportament , iara de autoturismele astea nu stiu ce sa zic eu cand am aavut masina in rodaj am mers cuminte cu ea ...nu am sarit de 3000 rpm si nu am incarcat-o cu pasageri sau bagaje ....am fost pana in C-ta si inapoi si am facut 1000 km .....iara ca sa raspund la intrebarea ta .....este cel mai bine sa nu o fortezi , sa scimbi pana in 3000 rpm nicidecum la 1500 rpm
Ps : Mersul sportiv te costa din toate punctele de vedere
mashina cum o invetzi asha mere era o vorba![]()
![]()
daca te dai la ea de la inceput trage mai bine![]()
io asha am facut (dar era mashina de la firma) shi s-a tzinut saraca pana la 80mii f f bine pacat ca a facuto unu totala in copac, a; 2-lea o pateste la fel (dar il prind f rar)
alexius stie![]()
@ Scorpio honey, io zic sa-i asculti pe Alexius si Mondeo dar cu unele amendamente![]()
A cam disparut demult faza asta cu rodajul la masinile straine.Nu mai sintem pe vremea Dacii-lor (rodaj 5000km).![]()
Cam asa e, cum o inveti asa o ai...
In vine nu stiu cecind aud pe unii ca freaca fier pe fier.Mai fratilor sinteti tineri nu va mai luati dupa toti expertii care se dau mari mecanici si scot numai porumbei pe gura.Daca-i intrebi functionarea unui motor o dau din colt in colt
![]()
Aveti acum netu' la dispozitie si puteti citi functionarea unui motor, ce face pompa de ulei, pistoanele segmentii s.a.m.d. si va dati singuri seama cum e cu 'fier pe fier'![]()
Si acum amendamentu'
Masinile noi au bagat ulei de rodaj cu caracteristici mai slabe deci si ungerea nu e la parametrii normali.E buna putina forja sa se curete si motorul de diferite impuritati din prelucrare si ansamblareEu as recomanda sa se schimbe uleiul pe la 3000km si apoi no problem.Daca masina e in garantie apoi sa pice ce are de cazut in garantie(daca e vro piesa cu defect sau mai slaba).
Deci ti-am explicat in mare asa ca vezi ce faci....dar fara incidente iti doresc![]()
![]()
I'm free like wild horses!!!
sa sti ca nu prea ai dreptate! si nu aduc argumente... cine vrea are netul la dispozitzie!
am si eu o intrebare: cand se termena mai repede motorul dimineatza cand o pornesti si o incalzesti la 3000 de ture in 5 minute sau dimineatza cand o pornesti si o lasi la relantiu 10 minute?
![]()
![]()
1) Esti pe net
2) Esti pe craiovaforum
3) Imi citesti semnatura
5) Nu ai observat ca lipseste punctul 4
6) Tocmai ai verificat daca exista punctul 4 sau nu
7) Zambesti, sau chiar razi
8) Daca ai zambit doar, acum sigur razi
Dimineata cand e frig si motorul e rece o lasi sa se incalzeasca natural...nu forja si alte alea ca ti-ai bagat ... in ea ! Am eu vecini dinastia "nerabdatori" care dimineata pleaca cu ele de zici ca au intarziat la intalnire cu Pamela Anderson si au balti de ulei pe sub ele..
in mod normal, la diesel this is a must... incalzirea se face in mers, nu pe loc. daca incalzesti motorul nu ii faci mare bine, cutia si uleiul din ea ramanand rece. la diesel e chiar recomandat sa nu o incalzesti pe loc, mai mult rau ii face masinii. si la benzina e la fel...
BadAss Programmer :-))
nu freaca nimic fier pe fier. cel mult freaca impuritatile din procesul de fabricatie cu marimea mai mare decat grosimea peliculei de ulei, in drumul lor spre filtru.
motoarele noi sunt rodate pe banc, se aseaza in cateva sute de km. rodajul se mentine si din alte motive.
e nevoie de circa 500km cu trafic stil oras (frane dese) ca sa se pasuiasca placutele pe discuri, tot cam 500km ca sa se duca de pe cauciucuri pelicula de uleiuri de protectie care le fac ineficiente, etc.
spor
NOT a Zgonea fan.
Noi ne contrazicem sau ne tachinam?Nu am nevoie sa caut pe net crede-ma.Asa cum a scris si anger si raptor parca, motoarele sint rodate pe banc in fabrica.Fii sigur ca de exemplu neamtu ti-ar scrie chestoia asta in carte ca doar iti scrie si cum sa desfaci un surub si in ce parte s-al rotesti
![]()
Sa-ti raspund la intrebare(desi stiu ca ai pus'o la bascau) dar cred ca mai sint destui care nu stiu si e bine sa afle![]()
E destul sa o tii 5min la relanti.
Cind pornesti masina la 'rece'(dupa o noapte de ex) uleiul este mai viscos si nu ajunge pina sus.Asa ca daca o tii la 3000ture axa cu came lucreaza vro' 10s fara ulei.Asta e cauza.
La noi la romani e impamintenita chestia cu motorul incalzit.Poti fbine sa o pornesti si sa pleci cu ea.Nu se intimpla nimic decit ca consumi ceva mai mult.Daca nu ar fi asa ar scrie in carte si inca te-ar atentiona "Incalziti masina inainte de plecare"
![]()
Binenteles ca multi fac treaba asta mai ales iarna dar din motivul sa se incalzeasca masina in habitaclu nu din alte motive.![]()
Acu astept sa contrazici pe Alexius, Anger, Mondeo si altii...![]()
@POOL - cred ca tiau zis sa nu treci de 3000 de ture fiindca probabil la 3000ture deja ai 130km/h(eu asa am la CDTI) si nu prea sint drumuri la noi ptr viteze mai mari(maybe autostrada), crede-ma alt motiv nu exista.
Cu pornirea la diesel e la fel insa sa va vind un pont cu oprirea.Dupa un drum lung si in care a luat si forja e bine cind opriti sa lasati motorul sa stea vro 5min la relanti 'sa se linisteasca'.![]()
I'm free like wild horses!!!
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: