hai sa vorbim despre altceva ....mai interesant , cum ar fi cablurile.
Cam cata importanta credeti ca are un set de cabluri intr-un sistem audio pentru auto?
Voi ce ati observat la montarea unor cabluri de calitate ?
hai sa vorbim despre altceva ....mai interesant , cum ar fi cablurile.
Cam cata importanta credeti ca are un set de cabluri intr-un sistem audio pentru auto?
Voi ce ati observat la montarea unor cabluri de calitate ?
au o importantza foarte mare cablurile ptr ca nu poti sa pui un cablu"subtire" pe o statie sau un difuzor care solicita o tensiune foarte mare ptr ca risti sa-ti ia cablu foc si in acelasi timp si masina ... si cu cat cablurile sunt mai multe cu atat transmit semnalu mai bine de la casetofon la statie si de la statie la boxe !!
asa ca o mica ideea !
c20ne
c20xe
c20let
c25xe
x20xev
_________
Calibra rullzzzzz
Eu m-am referit la set-uri de cabluri sau kit-uri unde ai o siguranta adaptata la grosimea cablului insa cine stie si asta e o posibilitate.
Uite o chestie care sigur n-o stiati!!!
Amplificatoarele auto au o sursa a lor de curent practic un transformator care ridica uneori voltajul peste 100 de volti , atunci cand ai un cablu subtire practic e ca si cand nu ai benzina la o masina turbo, incepe sa detoneze si poate sa crape .
Asa se intampla si cu statiile , pot craa din lipsa de curent , nu neaparat voltaj cat amperaj..ca in fond amperii conteaza voltajul poate sa fie pana la minim 12 volti constant uneori 11.5 in bass mai greu.
Ele nu mai pot transforma curentul in mod eficient -> se incalzesc bobinele si de aici nu mai e mult pana la mirosu binecunoscut de ars .
Aici imi permit sa las si un sfat care eu il consider important pentru protejarea investitiei in sistemul audio , anume:
Atentie : Daca farurile incep sa palpaie ..nu e de bine!
Bateria trebuie verificata in mod constant; Un multimetru e 100 de
de lei.
Bateria trebuie sa aiba cu motorul oprit undeva la 12.8 volti (optim)
motorul pornit fara consum 14.4 (optim)
motorul pornit cu consum 12.5 (minim)
P.S: oricum statiile au putere mai mare la 14 volti decat la 12 deci ingrijiti bateria daca vreti sa se auda bine si tare.
35w pe canal??? adica 35w x 2 canale cat are difuzorul inseamna 70w pe niste difuzoare de 13 cm probabil coaxiale??? iar pe spate 70w x 2 canale inseamna 140w pe difuzor??? scuza`ma ca iti spun dar unele dintre cele mai tari difuzoare ovale pe care le-am tinut eu vre`o data in mana avea 130w. Si nu ai vrea sa le stii pretul iar cu placuta aia de tremura daaaamn!
@ black angel afi - nu cred k o sa ia vre`o data foc un cablu de alimentare de la o statie auto, nu consuma nici chiar in halul ala.... problema la cablurile subtiri e ca nu pot sa duca o cantitate suficienta de curent intr`o unitate de timp, mai pe romaneste nu au "debit" si limiteaza capacitatea amplificatorului, uneori ducand la "belirea" acestuia.... adica crapa cum spunea rov`u mai devreme... e ca si cum ai vrea sa alimentezi o masina de 2,5l turbo la 8000rpm printr`un furtun gros cat o mina de pix - not gonna work
@rov : - protejati`va bateriile -> veti afla voi de ce!
si btw un multimetru e 10 lei adica 100 de mii nu 100 de lei
Last edited by dodocioiu_dan; 28-01-2008 at 04:20. Motiv: Automerged Doublepost
Defapt ROV are dreptate grosimea conductorului trebuie sa fie in stransa legatura cu amperajul consumatorului... prea multi amperi si cablul prea subtire si acesta se va incalzi. As mai adauga ca trebuie evitata incolacirea cablurilor deoarece se va obtine acelasi efect de incalzire. Nu e aplica numai la car audio e fizica elementara de clasa a 10-a daca nu ma insel
La montajele noastre am incercat pe cat posibil sa echilibram sistemul ca si grosime a cablurilor , si deasemene ca si lungime,
1. Pentru ca odata cu lungimea se modifica consumul sau mai bine zis pierderea pe cablu deoarece creste rezistenta acestuia,
2. Pentru ca daca lasam cablul prea lung si il incolacim sau pur si simplu sta gramada pe undeva pe sub mocheta sau sub bancheta acesta se tranforma intr-o bobina.
Acest lucru duce la un consum mai mare de curent , bateria saraca trebuie sa compenseze aceste rezistente si deci se va epuiza mult mai repede.
Practic , ce intra pe cablu si ce trimite bateria nu ajunge in tottalitate la amplificator
Sau
De la amplificator semnalul catre difuzoare (care tot sub forma de voltaj , in alternanta este . Practic se schimba + cu - foarte repede prin intermediul finalilor)
Deasemenea cablurile mai lungi decat necesarul , pot creea probleme, de tipul
-nu se aude corect, nu are vlaga.
-bazaie , sunet de fundal, paraziti care nu tot timpul sunt de la alternator.
De ce facem aceasta paralela intre statii de amplificare si motoare?!
Pentru ca la fel cum la un motor ii dai dai benzina buna, schimbi consumabile , verifici furtunele , radiator asa e si o statie .
Ca sa iti dea randament maxim la fel ca la motare , unei statii ii trebuie semnal bun din aparat, adica RCA-uri bune fara bruia, de preferat din silicon triplu ecranat.
Cablul de curent adaptat la consumul statiei,
Voltaj corect si bateria bine incarcata (adica multi amperi)
Deasemenea la fel de important - (sau masa), trebuie verificat periodica impotriva oxidarii, acesta trebuie sa fie prins foarte bine pe un surub sudat de caroserie si este indicat sa fie de aceeasi grosime cu + uneori char putin mai gros.
Un alt lucru foarte important!!!
Cablurile de la amplificator la boxe.
De cele mai multe ori vad cabluri subtiri chiar de casti legate la difuzoare de 30 de w sau mai mult .
Eu va recomand cabluri groase de 10 awg uneori 8 awg pentru subwoofere sau chiar 4 awg in cazurile cand puterea incepe sa sara pragul de 1 kw real.
P.S: Nu uitati, montajul si reglajul unei statii sau a uni aparat fac 50 % din performanta, acest lucru l-am invatat in timp pe masura ce capat experienta din ce in ce mai multa in domeniu.
Sper ca v-am ajutat intr-o oarecare masura.Chiar as vrea sa cred ca nu stt degeaba si poate sa vad si eu ca se schimba un pic mentalitatea de genul " cumpar statie scumpa , puternica , da nu vreau sa iau cablurile necesare ei ca ma descurc eu ca am pe balcon de la rufe sau mai stiu eu ce . Ca sa nu mai spun de cazurile in care se ia un subwoofer bun cu statie pe masura si se cumpara un aparat (sau Head Unit) nashpa"
Vom discuta sper eu mai multe legat de sistemele audio auto.
Cateva Tips & Tricks destul de importante.
Stiati ca , la orice masina , cablul gros care face contact cu capacul cutiei de viteze respectiv minus-ul electromotorului nu face contact cu caroseria.
Da...motorul e izolat de caroserie prin tampoane de cauciuc. ati uitat ??
Singurul minus prin care trebuie sa treaca toti consumatorii este acela de la alternator care ati vazut ca nu-i prea gros comparativ cu ce cablu de plus pleaca din baterie catre bord.
Eu va recomand sa trageti un cablu de grosimea plus-ului undeva la un surub sudat de caroserie la partea compartimentului motor (ex la oala telescopului , sau ceva mai gros)
Curatati bine locul de vopsea , se poate pune chiar putina veselina , si sse strange bine.
Apoi conectati cablul la borna de - (minus) a a bateriei.
Acum aveti un minus mult mai bun pe caroserie. Ajutati consumatorii foarte mult cu aceasta chestie si mai ales sistemul audio.
Cu investitie minima ( cablu de 4 awg de lungime 1 metru , cu 2 papuci tip inel maxim 15 RON) ajutati foarte mult. Succes la punerea in practica.
Deasemena
puteti sa trageti un cablu intre carcasa aparatului si carcasa statiei! eventual legata la caroserie . Va veti convinge singuri de un sunet mai curat ,
Va doresc ascultare placuta.
Last edited by ROV; 28-01-2008 at 11:44. Motiv: Automerged Doublepost
total de acord cu rov! aaah, de ar face toata lumea asha, de ar respecta macar recomandarile alea de bun-simt.... ce bine ar fi. cate scule nu s`ar mai arde!
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise, deasemenea reclama de orice fel nu este permisa!
si o poza cu un proiect mai vechi dar care si-a atins scopul.
un link cu ce era in interior: http://www.youtube.com/watch?v=iKB0nd6XmuY#GU5U2spHI_4
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise, deasemenea reclama de orice fel nu este permisa!
domne, ce pot sa spun.... 3 suburi greu de egalat: apx`u, re xxx si mille`le... am avut onoarea sa le ating si sa le ascult pe toate 3 a fost ca atunci cand mi`am pierdut virginitatea ))))))))))))))))))) k sa folosesc o comparatie mai plastica!
cat despre r5`ul ala.... daaamn cata munca, cate scule, cati bani si nervi si multe alte au intrat in el... dar a meritat... il asteptam in primavara asta... mai sunt multe concursuri de castigat si priviri de intors pe strada! Sindicatul iti ureaza spor la treaba!
Last edited by dodocioiu_dan; 30-01-2008 at 03:43. Motiv: Automerged Doublepost
si-o daciuta in configuratie mai veche
bateria mutata in portbagaj + custom battery holder
o statiutza de peste 1.5 kw (just 4 tests)
Si un filmuletz
http://www.youtube.com/watch?v=rd6mMRatgps
O sa revin cu cateva poze ale unor sistem mai frumoase, axate mai mult pe estetica.
mdeah, configuratia de la 4tuning days de la bucuresti din 2007... frumos... cat ne`am mai muncit sa terminam masina la timp... imi amintesc ca la 3:00 trebuia sa plecam si la 23:00 inca lucram la masina
am lucrat ceva...fete de usi din pfl , cutia de subwoofer...tu parca le aveai pozele...au intrat cateva kg de antifon inauntru.
poze de la un montaj custom pe Matiz - ovale magnat pe placa de la portbagaj
poze matiz part2
E un matiz verde prin brazda cu toata partea din spate facuta si cutia subwooferelor incastrata in placa de la portbagaj si urcata pana la nivelul headrest-ului cu un condensator intre subwoofere+ boxe in usi ..subwooferele au forma kicker-elor alea patrate dar mie imi par facaturi..in fine...stie cineva de masina asta?
montaj subwoofer re audio 8" (20 cm) in una din usile spate a unui ford turneo connect (dubita) - omul voia sa aiba bass mai puternic si pt. k masina era echipata stock cu o pereche de dif. de 10 cm la care nu voia sa renunte si pt k el cara f mult cu masina, am fost nevoiti sa ii montam un subwoofer in una din usile spate ale dubitei, pe care am izoloat`o cu material fonomat si i`am construit o noua "fata de usa" din PAL, creand astfel un fel de "cutie in compresie" in usa now that`s P.I.M.P. A fost f mult de munca la masina dar in final omul a fost extrem de multumit! He is now oficially bass-pimped
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: