Recomandari privind circulatia in conditii de iarna: - adaptati permanent viteza la conditiile de drum (ceata, carosabil acoperit cu zapada, gheata sau polei);
- determinati toti ocupantii autovehiculului pe care il conduceti sa-si cupleze centura de siguranta;
- asigurati buna functionare a sistemelor de iluminare-semnalizare si climatizare-dezaburire;
- nu bruscati comenzile autovehiculului; - folosisi luminile de intalnire si pe timpul zilei;
- mariti distanta de siguranta in mers, intre autovehicule;
- folositi cu precadere frana de motor;
- pietonii sunt sfatuiti sa traverseze doar prin locurile marcate sau semnalizate si numai dupa ce sunt siguri ca soferii le acorda prioritate de trecere.
-mergeti intr-o parcare mare (goala) cu zapada SA VA INVATATI LIMITELE MASINII pe zapada pt ca fiecare masina e diferita. Cauciucurile de iarna si ABS/ESP etc sunt egale cu ZERO daca soferu e total pe inconstient de ce se intampla in juru lui si nu cunoaste limitele.
-cautati pe net lectii de offroad (4x4) in special zona de zapada/noroi (sunt valabile majoritatea si daca nu ai 4x4)
-cautati pe net lectii de pilotaj pe zapada unde veti gasi sfaturi/strategii de franare care bat ABS-ul (poate o sa va salveze viata intr-o zi)
-tineti minte ca o roata oprita (frana pusa) NU POATE LUA CURBA deci decideti intre a merge ca sania si a renunta la frana pt a evita obstacolul(sau o combinatie intre cele doua)
-cand plecati de pe loc in fiecare zi sa puneti o frana de mana sau frana brusca sa vedeti cat de alunecos e drumu ca sa stiti ce resurse aveti la dispozitie pt a nu avea surprize in trafic (ex a pupa pe cineva la primu semafor)
-pt cine nu are bani/lanturi, cautati o mocheta mai aspra si taiati 2 fasii si bagati alea sub roti cand eveti probleme
Dupa parerea mea sfaturi destul de utile
Sursa:4tuning.ro