Nu degenerati, ca ar fi din vina mea. Eu am pus respectiva intrebare ca nu am apucat niciodata sa turez un dizalache si stiam ca pe la 3000-3500 s-ar plafona.
Nu degenerati, ca ar fi din vina mea. Eu am pus respectiva intrebare ca nu am apucat niciodata sa turez un dizalache si stiam ca pe la 3000-3500 s-ar plafona.
Azi cand ai putere, aur si marire,
prinde radacina orice fericire!
Inaintea ta un altu-a fost stapanul lumii,
dupa tine, altu-o va lua in stapanire.
(Saadi)
Subturarea poate fi definită ca încărcarea motorului cu o sarcină mai mare decât cea pe care o poate oferi motorul la turaţia din acel moment.
Subturarea poate apare la orice turaţie.
Pentru a servi acea sarcină, motorul trebuie turat mai mult, pentru ca puterea/cuplul dezvoltat să fie suficient pentru a "duce" acea sarcină fără consum mai mare de combustibil - lucru care duce la arderi incomplete, cu reziduuri care se depun în camera de ardere/cilindru/piston/turbină/catalizator/traseul de evacuare.
Subturarea are loc în perioada tranzitorie dintre momentul în care apare creşterea de sarcină şi sfârşitul perioadei de creştere a turaţiei motorului pentru a compensa creşterea sarcinii.
Subturarea poate fi prevenită prin menţinerea unei turaţii suficient de mari unde puterea/cuplul dezvoltate de motor sunt suficiente pentru învingerea sarcinii la care este supus fără un consum mai mare de combustibil (cu toate efectele negative).
Si ca o mica paranteza Murphy are o vorba: "Daca toate masinile vin spre tine, esti pe banda gresita."
stai linistit discutia in contradictoriu e constructiva![]()
crede-ma, cand vine unu' spre tine, esti pe banda lui si nu ai unde sa te bagi decat in fata, insa ai o nisa asa de mica incat nu poti sa-ti iei mainile de pe volan ca sa dai superioara, vede si 4.400 de ture. ca sa nu bat pe langa intrebare, trage bine pana pe la 3700, poti ajunge lejer si in 4000, 4200 insa peste 3500-3700 nu mai are zvac. totusi, sa nu uitam ca puterea maxima o scoate pe la 4000 de ture, insa cuplul nu mai e fioros deloc. la a mea viteza maxima i-am dat-o in 4000 de ture, suiera turbo mai tare decat cuentul de aer de pe langa ea, parca imi scotea aerul din piept... heh, ce vremuri de copil tembel.......
niciodata n'a fost sa nu fie cumva
In trecerea grabita prin lume catre veci/ fa-ti timp macar o clipa sa vezi pe unde treci!
maxim cand ajungi pe rosu, dar la un regim de mers normal iti sugerez sa schimbi vitezele la peste 2200 rpm (indicat este sa schimbi la 2500-2700 rpm,in felul acesta iti protejezi turbina) Sa nu te gandesti la faptul ca motorul este diesel si trebuie sa schimbi treptele la o turatie mai mica! Mi-am permis sa iti dau acest sfat deoarece in familie am un 2.0 TDI
...si inca ceva: dupa un drum mai lung in care ai mers cu viteza sau daca ai mers "in forja" este indicat sa nu opresti imediat motorul (il mai lasi 2-3 minute pornit pentru a se raci turbina)
Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
schimaba frate treptele cat mai sus ca nu are nimik,dupa 2500 le schimb io,tot 1.9 tdi
si cum spunea si cata tcl dupe drum mai lung si daca iai dat si forje lasa-l cateva minute la ralanti (daca opresti motorul turbina va mai merge ceva timp pana sa se opreasca si nu va mai avea suficienta ungere,motorul fiind oprit si se strica. Asa,mai bine il lasi 2-3 minute sa se stabilizeze turatia turbinei. asa mi-au spus si mie baietii aia de la service nu ca as fi cine stie ce expert![]()
Last edited by adyytzu; 24-09-2008 at 11:08.
Se pare ca detin recordul in continuare cu ~ 255 km/h ... nimeni mai viteaz?![]()
ba da. ieri pe autostrada Bucuresti-Pitesti: 275 km/h (pe ploaie) - Audi R8imi cer scuze, dar la viteza aia nu prea imi ardea de poze...
Last edited by HBC travel; 26-09-2008 at 14:26.
si eu am luat zilele trecute vreo 407 km/h cu un bugatti veyron, vmax, da' nu am mai facut poze, eram prea ocupat cu tipa din dreapta, care imi facea un blowjob..oricum, ningea, si mai avea pedala, ca s-ar fi dus si mai mult..
did you ever have that feeling when you're not sure if you're awake or still dreaming?
domnu, asta nu e o gluma. in caz ca ai fost prin oras, posibil sa-l fi si vazut. albastru, IF-88-POR, masina de drive-test de la Porsche Romania. am poze cu ea ca doar va face subiectul rubricii de supercar din numarul asta al revistei, dar nu e cazul meu sa le pun pe hi5 sau aici. m-am referit la faptul ca nu am poze la viteza aia...
Te-am văzut şi eu ieri ! Rulai cu o viteză inimaginabil de mică pe autostrada Rocadă, din direcţia Craioviţa-Consul !![]()
D13Z6
doar ca hint... si da, ala de la volan sunt eu...
ma duceam sau ma intorceam cu ea de la spalat, pentru ca are o atractie fantastica pentru insecte, mai ales pe parbriz si mai ales la viteze mari... iar pe drumul ala, mai tare de 30-40 chiar nu se poate cu masina asta, crede-ma...
Last edited by HBC travel; 26-09-2008 at 19:33.
in cazul asta mea culpa.
did you ever have that feeling when you're not sure if you're awake or still dreaming?
bora 1.9 tdi
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: