Nu stiu daca am postat unde trebuie,dar sper sa stie cineva rezolvarea problemei mele la masina mea Grand vitara din 2005 cu motor Peugeot de 2000HDI
Este o problema care mi-a aparut recent:
Nici nu stiu cum sa incep cu defectul asta pentru ca este ceva bizar.
Am urcat pe un drum de tara cu 5 persoane,la un moment dat am lovit cu partea din spate cu carligul.La cativa metri s-a oprit si n-am mai putut porni pana nu am pus testerul si am sters eroarea care a aparut:injectorul 2 si 3 defecte.
Acum daca am motorina putina in rezervor cam 20 l, la curba in dreapta sau urcare se opreste si da aceiasi eroare:injector 2sau 3 defect partea de inalta.Crezand ca s-a fisurat ceva la alimentare sambata am desfacut rezervorul si m-am uitat pe instalatie,negasind nimic.N-am apucat sa ma uit la pompa de alimentare,cu toate ca n-ar avea nici o logica ca ea sa fie problema.Am incercat tot felul de experimente:
1 Am oprit masina cu motorul pornit in rampa si am accelerat in gol si nu s-a oprit motorul
2Am luat curba in dreapta in viteza(in oricare dintre viteze) si motorul s-a oprit,am luat curba in dreapta scoasa din viteza si motorul s-a oprit
3 Am luat curba in stanga in viteza si nu s-a oprit motorul ,am luat curba in stanga scoasa din viteza si nu s-a oprit motorul
4 Pe un drum de tara vad ca se opreste destul de des indiferent daca merg pe drept,urc sau cobor
5 Daca pornesc de pe loc si cuplez si fata vad ca frecventa de oprire este mai mare decat atunci cand nu este pe 4x4
6 Observ ca daca este rece motorul se opreste mai rar decat atunci cand este cald
Inaine cu vreo 1 luna am scimbat rulmentul dreapta fata cu tot cu ABS si acum de vreo 2 saptamani am schimbat 2 simeringuri pe spate.
Va spun asta ca sa va dati seama daca una dintre aceste lucruri ar putea fi cauza defectului,cu toate ca dupa ce am iesit de la service a mai durat cateva zile pana la aparitia fenomenului asta.
Am ajuns si la reprezentanta si am obtinut urmatoarele rezultate:
Cilindrii pe partea de cedare de putere a motorului
cilindrul 1 este 0.5 mm cubi/cursa
cilindrul 2 este -0.8 mm cubi/cursa
cilindrul 3 este 1.3 mm cubi/cursa
cilindrul 4 este -1.3 mm cubi/cursa
Zicea domnul de acolo ca se minuneaza ca mai merge.Eu tot nu-mi explic daca sunt injectoarele care cica trebuie sa fie 0.5 de ce se opreste la urcare sau in curba la dreapta.
Cica motoarele common rail care au defectul asta asa se manifesta.
Zicea ca daca dupa o defectiune din asta daca scot mufa de la injectorul respectiv ar trebui sa porneasca fara sa sterg eroarea.Am incercat sa scot mufa si tot asa.
Cineva zicea ca ar avea un senzor care taie alimentarea la socuri mecanice si s-ar putea sa fie asta.
Voi ce parere aveti?
Orice sfat ar fi binevenit.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri
ca sa va spun parerea mea...dak masina se opreste cand ai sub 20 de litri de motorina si cand mergi pe drum de tara si cand iei in special curba la dreapta.cred ca problema e pe alimentare....si cred ca trebuie verificat astfel:
1.rezervorul sa nu se fii indoit sau modificat forma in vreun fel pt ca asta e foarte importanta, pt ca dak s a modificat forma e posibil sa fii afectat pompa de motorina sa nu mai traga bine
2.pompa de motorina din rezervor sa fie la locul ei, sa fie bine fixata si sa nu se fii miscat din pozitia ei si cablurile de curent sa fie la locul lor si cele de alimentare cu motorina....pentru ca de aici poate aparea problema cu alimentarea cand se ia viraj dreapta...
3.furtunele de motorina care pleaca de la pompa din rezervor si ajung la motor in pompa de inalte
4.apoi trebuie verificat daca pompa de inalte creaza presiunea necesara...sa nu aiba pierdere de presiune
5.si dak totul e bine pana aici....intra devar ar putea fii injectoarele care sunt pe duca....iar ele nemergand corect atunci provoaca oprirea motorului la urcare,sau in sarcina mai mare (4x4)
Ce va recomand: Sa incercati sa turati masina sa vedeti daca se mai opreste motorul....adica incercati aceleasi experimente ca atunci cand vi se oprea motorul da la turatii mult mai mari adica 3500-4000-5000 depinde cat este maximul masini....cat mai aproape de turatia maxima dar fara sa ajungeti in planare adica pe rosul turatiilor.....si apoi poate imi spuneti rezultatul....ca asa...toti citim o eroare pe diagnoza...da dak nu stim care i cauza...degeaba....cilindri pot face figuri si datorita alimentarii necorespunzatoare a injectoarelor si a aerului necorespunzator in formarea amestecului...
si exista si senzor care sa taie alimentarea la socuri mecanice dar foarte puternice,gen impact frontal,lateral sau rasturnare cu masina....iar daca acel senzor sa presupunem ca a luat o razna si se declansaza mai des decat ar trebuii,cei de la reprezentanta banuiesc ca l ar fi vazut la diagnoza (doar nu dormeau) si n avea de ce sa mai apara eroare la cilindri.....
Problema este la cilindri si in special la cilindri 2 si 3 pt ca acestia provoaca oprirea motorului fiind alaturati si nefunctionand cum trebuie...iar dak cel putin 2 cilindri alaturati nu merg bine atunci cu siguranta mototul se va opri....si din cate vad eu aveti eroarea prezenta pe 3 cilindrii...2,3,4.....Ia spuneti mi nu cumva cilindru 1 care pare ca merge bine este cel mai aproape de pompa de inalte?...astept raspunsuri...poate pot sa va ajut....uitati si un numar de telefon dak aveti nevoie 0767 369 422
Multumesc pentru ajutor.Am gasit problema,era un fir care era desprins si care atingea pe fulia de la servo cand viram dreapta si care facea scurtcircuit.