Noul Veyron Super Sport arata altfel fata de modelul de "doar" 1.001 CP. IN special la partea din spate, care nu mai lasa acum la vedere motorul W16 in toata splendoarea sa, acesta fiind acoperit partial din motive de aerodinamica. De asemenea, motorul are nevoie de cantitati uriase de aer, pe care le colecteaza acum prin cele doua prize de pe plafon. In rest, tehnologia este aceeasi, dar cu modificari care fac din Veyron un monstru greu de ajuns.
Inginerii au marit cele 4 turbocompresoare si au inlocuit intercoolerele cu unele mai mari. Rezultatul comsta intr-o putere maxima de 1.200 CP si un nivel de cuplu absolut extraordinar - 1.500 Nm. Pentru a se descurca cu surplusul de putere, inginerii au operat modificari si la trenul de rulare fiind adoptate bare stabilizatoare mai mari si amortizoare folosite in mod normal la masinile de curse. Datorita acestor modificari, Veyron Super Sport suporta acum o acceleratie laterala de pana la 1,4 G.
Recordul de viteza a fost atins pe o pista speciala din Germania si a fost omologat in Cartea Recordurilor. Veyron a trebuit sa faca doua treceri la viteza maxima, una in fiecare directie, in interval de mai putin de o ora. la prima trecere, Veyron a inregistrat o viteza maxima de 427,933 km/h. La a doua trecere, din sens invers viteza a fost de 434,211 km/h. S-a facut media si Veyron Super Sport a intrat in Cartea Recordurilor ca fiind cea mai rapida masina din lume, cu o viteza maxima de 431,072 km/h. In sfarsit, dupa ce cateva model i-au batut vechiul record de 407 km/h, Veyron revine si isi recucereste titlul.
Versiunea vanduta clientilor este limitata la o viteza de 415 km/h, pentru a proteja pneurile.
Bugatti va produce primele 5 exemplare Veyron Super Sport in editia limitata "World Record Edition", exact in culorile din poze, portocaliu si negru. Acestea au fost deja vandute.
sursa auto.9am.ro