Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova devine societate comercială, în urma votului de azi a consilierilor locali. Executivul a propus transformarea ei în SRL motivând că, astfel, poate solicita fonduri europene pentru a moderniza parcul auto.
”Grabnica” transformare a RAT în SRL – așa cum au catalogat consilierii opoziției introducerea acestui proiect de hotărâre peste ordinea de zi a ședinței extraordinare de Consiliu Local de azi – a fost pusă pe seama necesității de a depune proiecte și a atrage cât mai repede bani europeni pentru achiziționarea de tramvaie și autobuze noi.
RAT SRL va avea unic asociat Municipiul Craiova, prin Consiliul Local Municipal, și va prelua întreg patrimoniul vechii Regii, de 43.323.803,57 lei, cât era, potrivit Raportului regiei, la data de 31 decembrie 2015. Aportul municipalității la constituirea capitalului social este de 200 de lei. ”Practic, nu se întâmplă nimic special, doar dispare Consiliul de Administrație”, a precizat primarul Olguța Vasilescu.
Cât despre graba reorganizării RAT, edilul Craiovei a ținut să spună că ”este dată de faptul că sunt 33,2 milioane de euro pe Axa 4, bani care sunt doar pentru municipiul Craiova, cu care noi putem să cumpărăm autobuze şi tramvaie noi”.
”O regie nu poate să fie implicată într-un astfel de proiect, însă o societate comercială poate. În februarie va fi lansată deja linia de finanțare şi vrem să fim primii care vom accesa aceşti bani, având în vedere că transportul în comun din Craiova suferă, chiar dacă noi am mai luat 24 de autobuze noi. Chiar dacă am modernizat tramvaiele, ele sunt vechi de 14 ani şi vrem unele noi. Vrem să luăm cu bani europeni zece tramvaie şi cel puţin 50 de autobuze electrice”, a declarat primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu.
Și, totuși, a adăugat edilul, banii europeni nu vor fi de ajuns, pentru că parcul RAT Craiova este total învechit. Drept urmare, achiziții ar urma să se mai facă, potrivit Olguței Vasilescu, și cu bani de la bugetul local.