Prin antreprenoriat și tehnologie, zona sudică a României poate evolua. Aceasta este concluzia zilei de joi, 28 martie, când Craiova a găzduit, la Teatrul Național Marin Sorescu, IQ Digital Summit,concept hybrid media creat de UPGRADE 100, în parteneriat cu George Pentru Afaceri – o inovație BCR.
Evenimentul de la Craiova este prima acțiune de o asemenea complexitate organizată în zona sudică a țării, nume importante din industria tech locală, regională și internațională, antreprenori, speakeri, traineri și specialiști au vorbit despre demararea unor acțiuni pe cont propriu –de la zero, spre rachetă, de exemplu-, despre adevărata libertate resimțită în urma unor schimbări semnificative, despre dorința și puterea de a alege, dar și despre cum să facem față anumitor obstacole ce apar atunci când lucrăm pentru a ne atinge scopul.
Experții IQ Digital Summit au adus în atenție, de asemenea, prin fiecare prezentare și poveste de pe scenă, faptul că ideea reorientării profesionale poate deveni realitate. Totul depinde de autocunoaștere și de cât de dispuși suntem să descoperim potențialul de care tot vorbim și de care ni se tot amintește.
Coach și public speaker, David JP Phillips a explicat cât de importantă este încrederea în sine, cât de important este să ne adaptăm permanent la oamenii din jur și cum gesturile noastre devin instrumente esențiale pentru succes. David a captivat cu discursul său despre cum putem să ne învățăm creierul să fie fericit și a câștigat audiența vorbind despre influența hormonilor cheie în împlinirea personală, dar și în procesele decizionale de business. Autorul a spus clar că încrederea este cea mai importantă în îndeplinirea oricărui obiectiv. Ce ne spunem noi când negociem, când vorbim cu noi înșine, când vorbim corect cu noi pentru a fi cea mai bună versiune a noastră.
La rândul său, doljeanul Ilie Pană, fondator Laboratorul de Șosete și Fabrica de Detergenți, a vorbit despre cele două afaceri ale sale, punctând etapele parcurse din „punctul zero spre rachetă”, cum tocmai el a numit strategia pe care a abordat-o. Ilie a explicat cum a folosit social media pentru a-și promova afacerea, cum a eliminat intermediarii pentru a putea duce produsul din fabrică (detergent) sau laborator (șosete), direct la domiciliul clientului. Antreprenorul a povestit că cel mai mult contează, fie că vorbim despre produse, fie despre servicii, experiența oferită clienților. „Când le vinzi oamenilor un produs de 100 de lei, încearcă să le oferi un produs care îi face să se simtă de parcă au plătit 150, pentru că oamenii vorbesc între ei, iar în momentul în care ei sunt încântați de produsul tău, capătă încredere și îl recomandă și altor oameni. Când avem o afacere, este important să ne concentram pe venituri, nu pe cheltuieli.”
Planurile acestuia nu se opresc la cele două proiecte care se bucură de succes. Ilie Pană se pregătește să lanseze un nou start–up, focusat pe tehnologie.
Cosmin Georgescu, CEO și fondator al ClusterPower, a vorbit despre reușita acestui proiect. Cluster Power este singurul centru de date de tip hyperscale din regiune. Compania funcționează lângă Craiova, la Mischii, fiind vorba despre o investiție de peste 50 de milioane de euro făcută cu scopul de a deveni fundația pentru dezvoltarea unui întreg ecosistem de high– performance computing și A.I. pentru Europa Centrală si de Est.
La rândul său, Ionuț Stanimir, director de Marketing și Comunicare în cadrul BCR, a avut un moment extrem de antrenant. Acesta a reușit să creeze o legătură directă cu publicul și să prezinte povestea reală a BCR, un brand românesc care a avut curajul de a se reinventa cu ajutorul tehnologiei, a educației și a conectării și colaborării cu oamenii. Banca este acum recunoscută pentru perspectiva de viitor pe care o oferă clienților, atât din perspectiva experienței directe, a educației financiare, dar și a tehnologiilor implementate.
„De 20 de ani mă concentrez pe comportamentul oamenilor și pe cifrele din bancă. Și pot să vă spun câteva concluzii și, poate, o direcție pentru viitor. Dacă economia României ar produce cu 10% mai multe firme și afaceri antreprenoriale, în fiecare an economia ar adăuga 30 de miliarde de dolari la PIB. În anul 1990, tot PIB-ul României era de 30 de miliarde. Dacă fiecare din țară ar pune 10% la pensia privată, în 10 ani contribuția noastră, a tuturor, se va schimba din 60 de miliarde lunar, în 770 de miliarde lunar. Asta este puterea comunităților, dar și puterea numerelor mari”, a declarat Ionuț Stanimir.
Tot în cadrul evenimentului de la Craiova, mediul de business a punctat ce așteaptă de la comunitate, evidențiind punctele importante ale dezvoltării afacerilor locale de succes în regiunea de sud a României, în cadrul acestei dezbateri au intervenit: Mircea Dan GHIRIȘAN, Managerul Fabricii Ford Otosan de la Craiova; Adrian Cătălin PETRIȘOR, Fondator Prima Clinic; Claudia MOGA-OLARU, Fondator Romsir; Bogdan LĂPĂDAT, Board Member NetRom Software și Cristian PREDESCU, Manager Supermedical. Indiferent de domeniu, perseverența, munca în echipă și dorința de a se dezvolta continuu sunt elementele care au stat la baza reușitei celor care și-au spus povestea.
În cea de-a doua parte a dezbaterii, s-a pus accent pe colaborarea dintre mediul academic, administrația publică locală și mediul de business.
Lia-Olguța Vasilescu, primarul municipiului Craiova, a punctat importanța parcurilor industriale din zona municipiului și beneficiile pe care le au investitorii care vor să vină în Cetatea Băniei: ajutoare de minimum 200.000 de euro, zero taxe locale, autorizații gratuite pentru cei care își ridică fabrici, utilități duse până la poarta fabricii și un eurocent pe metru pătrat, chirie pe teren.
„Infrastructura o mai cer investitorii. Este un lucru pe care îl cer toți. Foarte important este Drumul Expres Craiova-Pitești. Va începe lucrarea la drumul de mare viteză Craiova-Lugoj care va lega Craiova de Vestul țării și tot anul acesta va începe Craiova-Târgu Jiu, care va dezvolta orașul din punct de vedere turistic. Sper să convingem Guvernul României că avem nevoie și de o autostradă Craiova-Calafat. Având în vedere că în Bulgaria toată rețeaua de autostrăzi este deja pusă la punct, în Serbia la fel și că dezvoltăm infrastructură bună și în zona Aeroportului, avem nevoie de această autostradă. Datorită Aeroportului Craiova, orașul nostru devine un hub pentru tot ceea ce înseamnă această zonă, inclusiv Bulgaria și Serbia”, a menționat Vasilescu.
Leonardo-Geo MĂNESCU, președintele Senatului, Universitatea din Craiova, director INCESA, a punctat faptul că ei dezvoltă capacitatea de răspuns pentru IMM-uri, au funcția de cercetare bine pusă la punct și că împreună cu autoritățile locale construiesc povești interesante.
„Cum pot să-si atingă potențialul maxim, prin tehnologie, copiii din zonele rurale?”, a fost un alt moment extreme de interesant al evenimentului. Cinci mici antreprenori tech, sub îndrumarea Fundației PROGRESS – prin proiectul Code Kids au prezentat ideile și proiectele, pe scena IQ DIGITAL Summit (dar și pe tot parcursul zilei, în zona expo a evenimentului).
IQ DIGITAL Summit va continua și în alte orașe importante, spun organizatorii. Între timp, vor realiza și publica noi formate hybrid media în sprijinul educației digitale a comunităților locale din România.
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov, iar secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.