Autoritățile locale din Craiova vor continua și anul acesta parteneriatul cu organizația European Best Destinations pentru promovarea municipiului la nivel internațional.
Astfel, în sedința din această lună, care va avea loc joi, consilierii municipali vor vota dacă sunt sau nu sunt de acord cu plata unei noi taxe care să permită includerea municipiului Craiova în competiții și campanii internaționale organizate de European Best Destinations.
Taxa de participare este de 29.690 euro și, se arată în referatul întocmit de către reprezentanții Primăriei Craiovei, prin această modalitate, European Best Destinations estimează că orașul va beneficia de o promovare la nivel național și internațional.
„Propunem ca taxa de participare să fie achitată din sumele colectate la bugetul local din taxa hotelieră, având în vedere specificul acestei taxe, conform HCL 463/2021 și contribuind, astfel, la colectarea unor sume și mai mari la bugetul local ce urmează să provină din creșterea numărului de turiști, ca efect al promovării municipiului la nivel internațional”, se arată în referat.
În ultimii ani, municipiul Craiova a beneficiat de un plan complex de promovare turistică, inclusiv la nivel internațional, prin intermediul platformei de promovare turistică European Best Destinations, partener al Comisiei Europene prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, ca urmare a înscrierii în programele și competițiile organizate de această organizație, mai spun reprezentanții Primăriei Craiova.
„ În urma campaniilor de promovare și a voturilor obținute de Craiova, la nivel internațional, în cadrul competițiilor propuse de organizația European Best Destinations, municipiul nostru s-a clasat pe locul al șaselea în anul 2021, pe locul al treilea în anul 2022, și, respectiv, pe locul al doilea în anul 2023, între destinațiile europene ce organizează târguri de Crăciun. Prezența în aceste clasamente înseamnă mai mult decât locurile în sine obținute, Craiova surclasând orașe europene cu o îndelungată și marcantă tradiție turistică în acest domeniu, orașe din Austria, Germania sau Italia. Beneficiile acestei promovări pentru Craiova și comunitate s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională și în creșterea numărului de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii doi ani. Conform statisticilor transmise de European Best Destinations, pagina cu rezultatul final obținut de municipiul Craiova în cadrul competiției The Best Christmas Markets in Europe 2022 – locul al treilea – a fost distribuită de mai mult de 230.000 ori pe rețelele din social-media la nivel internațional și a fost vizualizată de mai mult de 3,4 milioane de călători care urmăresc site-ul www.europeanbestdestinations.com. De asemenea, în cadrul aceleiași competiții organizate în anul 2023, Craiova a obținut locul al doilea în clasamentul european al celor mai frumoase târguri de Crăciun, iar pagina cu rezultatul final obținut de municipiul Craiova a fost distribuită de peste 378.000 de ori pe rețelele de socializare din decembrie 2023 și vizualizată de peste 4,8 milioane de turiști. Având în vedere numărul extrem de mare al menționării municipiului Craiova în toate mediile de promovare și informare ca urmare a asocierii cu European Best Destinations din anii anteriori, corelat cu interesul crescut al turiștilor de a vizita Craiova și toate beneficiile social-economice – cum ar fi creșterea fondurilor de la bugetul local 2 survenite din încasarea taxei hoteliere – ce decurg din aceasta pentru comunitate și autoritatea locală, considerăm oportună continuarea colaborării cu organizația European Best Destinations, partener oficial al Comisiei Europene prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence”, arată proiectul de hotărâre.
Anul acesta, Târgul de Crăciun va fi deschis în data de 15 noiembrie.