Profitul companiei Ford România, care deține fabrica de la Craiova, a scăzut cu aproape 70% în 2014, la 6 milioane de euro, notează jurnaliștii de la Ziarul Financiar în ediția electronică de astăzi. Potrivit aceleiași surse, ”scăderea cifrei de afaceri vine în contextul în care producţia de maşini Ford B-Max de la Craiova a scăzut cu 23% în 2014, la aproape 53.000 de unităţi, iar cea de motoare s-a redus de la 180.000 în 2013 la circa 155.000 anul trecut”.
Și anul acesta continuă să se resimtă efectele zilelor de șomaj tehnic, aproape lunare, în uzina Ford de la Craiova. Conform ZF, în primele cinci luni s-au asamblat 21.700 de autoturisme B-Max, în declin cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut. Explicația constă în faptul că Ford a decis să mute producția motorului EcoBoost de 1,5 litri în Țara Galilor și să o păstreze doar pe cea a motorului de 1 litru.
”Singurul indicator al Ford în România care a crescut în 2014 a fost cel legat de vânzările de autovehicule, care s-au majorat cu 37% anul trecut faţă de 2013 la aproape 7.000 de unităţi, pe o piaţă care a urcat cu 21%”, mai notează ZF.